The Last of Us 2 utannonserat!

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Men det handlar ju lite vad det är för åsikter med. Den meningslösa negativiteten du trycker ur dig har ju inget annat syfte än att gå folk på nerverna. Du är den sorgligaste sortens troll, en sån som inte ens själv fattar att han trollar, utan vars bekräftelsebehov helt styr hans handlingar.
Jag kommer inte se åt andra hållet när folk uttrycker sig korkat. Jag ifrågasätter. Och du hävdar att du inte tänker sluta för att vissa människor "förolämpar dig". Nu är det ju så att rätt många människor tyckte din första kommentar va ganska taktlös och korkad. Var försiktig så inte din strävan att stå på dig till varje pris övergår i rent idiotisk inskränkthet.

Du "ifrågasätter" inte. Du sitter och häver ur dig en massa strunt i envetna försök att trycka ner mig. Det är ad hominem och en rad andra argumentationsfel om vartannat. Bara i detta inlägg kan vi räkna "sorglig", "troll", "meningslös", "bekräftelsebehov", "taktlös", "korkad" ,"idiotisk inskränkthet". Att du inte själv inser hur illa du beter dig kan jag bara beklaga.

Skrivet av Ishow:

Jag älskar hur SISYR bara säger sin åsikt och hur folk blir butthurt och verkligen inte kan acceptera den.
Älskar också att han blir kallad troll. Lite som politik.

Standard på internet att folk inte kan hantera diskussioner, tyvärr.

Här kommer ett argument. Att naughty dog skulle göra detta enbart för att tjäna pengar har du inga som helst belägg för. Det är bara ett grundlöst antagande du gör och det är inte baserat på deras track record utan grundar sig i din negativa personlighet.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Här kommer ett argument. Att naughty dog skulle göra detta enbart för att tjäna pengar har du inga som helst belägg för. Det är bara ett grundlöst antagande du gör och det är inte baserat på deras track record utan grundar sig i din negativa personlighet.

Är det ett argument att hävda att motparten inte har belägg för ett argument denne inte framfört? Jag har inte påstått att "naughty dog skulle göra detta enbart för att tjäna pengar". Däremot tror jag att det är den huvudsakliga anledningen, vilket det inte är något principiellt fel med. Det är så företag fungerar, och den stora majoriteten uppföljare som skapas uppkommer av just den anledningen. Som konsument hade jag dock gärna sett något annat. Men nu upprepar jag mig bara, denna ståndpunkt hade du redan hade känt till om du läst hela diskussionen innan du kastade dig in i den.

Synd att du kände dig nödgad att kasta in en pik på slutet där, du hade ju ett första vettigt inlägg på gång, men det blir ju bättre i alla fall. Att gång på gång påpeka hur "negativ" jag är i dina extremt negativa inlägg känns smått projicerande. Jag har gladeligen fel rörande Naughty Dogs motiv. Jag blev (är) bara besviken över att man inte valde att köra på ett nytt IP igen, och gav uttryck för det. Det är du och ett par andra som bidrar med den negativa attityden.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Här kommer ett argument. Att naughty dog skulle göra detta enbart för att tjäna pengar har du inga som helst belägg för. Det är bara ett grundlöst antagande du gör och det är inte baserat på deras track record utan grundar sig i din negativa personlighet.

Är det ett argument att hävda att motparten inte har belägg för ett argument denne inte framfört? Jag har inte påstått att "naughty dog skulle göra detta enbart för att tjäna pengar". Däremot tror jag att det är den huvudsakliga anledningen, vilket det inte är något principiellt fel med. Det är så företag fungerar, och den stora majoriteten uppföljare som skapas uppkommer av just den anledningen. Som konsument hade jag dock gärna sett något annat. Men nu upprepar jag mig bara, denna ståndpunkt hade du redan hade känt till om du läst hela diskussionen innan du kastade dig in i den.

Synd att du kände dig nödgad att kasta in en pik på slutet där, du hade ju ett första vettigt inlägg på gång, men det blir ju bättre i alla fall. Att gång på gång påpeka hur "negativ" jag är i dina extremt negativa inlägg känns smått projicerande. Jag har gladeligen fel rörande Naughty Dogs motiv. Jag blev (är) bara besviken över att man inte valde att köra på ett nytt IP igen, och gav uttryck för det. Det är du och ett par andra som bidrar med den negativa attityden.

Allt det du skriver nu skiljer sig rätt mycket från din initiala kommentar "Onödigaste uppföljaren på länge, men det finns väl pengar att tjäna". Den kommentaren som fick mig och så många andra här att tycka att du är en tråkig gnällspik. Hade du uttryckt dig annorlunda hade du säkert fått ett annorlunda bemötande. Men de e klart, du ska ju få uttrycka dig hur du vill å säger nån emot då är du ju påhoppad osv. Lägg ner din offermentalitet, ditt första inlägg var korkat, många tyckte de va korkat å sa det. Det är allt. Det är hela förloppet. Nu har jag spenderat alldeles för mycket tid på dig. Tack å adjö. Men det känns som att du har ett outtröttligt behov av att få sista ordet. Prove me wrong. Kommer inte skriva nåt medför här nu i vilket fall som helst.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Allt det du skriver nu skiljer sig rätt mycket från din initiala kommentar "Onödigaste uppföljaren på länge, men det finns väl pengar att tjäna". Den kommentaren som fick mig och så många andra här att tycka att du är en tråkig gnällspik.

Äsch, det är bara en vidareutveckling av resonemanget. Tyckte man att jag var en "tråkig gnällspik" då har man all rätt och anledning att tycka det även nu, för jag har inte ändrat mig. Jag har heller inga invändningar mot att folk inte håller med mig, jag tycker bara att man bör kunna bete sig.

Skrivet av oDIRTDIVERo:

Nu har jag spenderat alldeles för mycket tid på dig. Tack å adjö. Men det känns som att du har ett outtröttligt behov av att få sista ordet. Prove me wrong. Kommer inte skriva nåt medför här nu i vilket fall som helst.

Nåja, jag svarar på inläggen riktade mot mig - inte mer än så. Du och alla andra gör likadant. Men eftersom du inte vill diskutera mer tar jag inte upp resten du skrev i ditt inlägg, utan släpper det. Adjö!

Skägg.
10 Chambers

Oj, här var det livat. Att försöka bena ut vem som gjort vad i den här tråden känns relativt svårjobbat. Tycker att alla som varit delaktiga i tjafset kan reflektera över sitt eget beteende och förhoppningsvis komma fram till något konstruktivt.


signatur
Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Sisyr:

Onödigaste uppföljaren på länge. Men det är klart, finns en massa pengar att tjäna.

Trodde cod 11 eller vad det är nu, onödigast på länge.
ND slänger inte ur sig skit en gång om året, pengar är inte relevant för dem. Att släppa en produkt av hög kvalité och med bra narrativ/karaktärer är viktigare.
ND är en av få utvecklare kvar som inte är pengakåta eller mjölkar kassakon.

Bobby kotick däremot.....uj uj

Nåja, att påstå att ND inte mjölkar kassakon när man det senaste decenniet enbart gjort/gör spel inom två varumärken känns magstarkt. Givetvis är även pengar relevant - det är dem för alla utvecklare.

Men självklart spelar Kotick och hans gelikar i en helt egen liga. De största utgivarna (EA, Activision, Ubisoft) har i det närmaste gjort mjölkning till en konstform...

Ehm, säg en till AAA-studio som jobbat med mer än två, eller ens ett, varumärke senaste decenniet. Att man tar upp mjölkning i en diskussion om en tvåa i en av tidernas uppskattade spelserier är ju smått befängt i mina ögon.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Sisyr:

Onödigaste uppföljaren på länge. Men det är klart, finns en massa pengar att tjäna.

Trodde cod 11 eller vad det är nu, onödigast på länge.
ND slänger inte ur sig skit en gång om året, pengar är inte relevant för dem. Att släppa en produkt av hög kvalité och med bra narrativ/karaktärer är viktigare.
ND är en av få utvecklare kvar som inte är pengakåta eller mjölkar kassakon.

Bobby kotick däremot.....uj uj

Nåja, att påstå att ND inte mjölkar kassakon när man det senaste decenniet enbart gjort/gör spel inom två varumärken känns magstarkt. Givetvis är även pengar relevant - det är dem för alla utvecklare.

Men självklart spelar Kotick och hans gelikar i en helt egen liga. De största utgivarna (EA, Activision, Ubisoft) har i det närmaste gjort mjölkning till en konstform...

Ehm, säg en till AAA-studio som jobbat med mer än två, eller ens ett, varumärke senaste decenniet. Att man tar upp mjölkning i en diskussion om en tvåa i en av tidernas uppskattade spelserier är ju smått befängt i mina ögon.

Cash is king och många utvecklare mjölkar sina varumärken, inget konstigt med det som sagt. Varför du tycker det är relevant att spelserien är uppskattad vet jag inte. Det är uppskattade spelserier man mjölkar. En spelserie ingen gillar kommer aldrig bli anklagad för mjölkning eftersom det helt uppenbart inte är för pengarna en sådan serie får fler titlar.

Kan inte påstå att jag har tillräckligt bra koll på interna budgetar etcetra för att avgöra vilka studior som är AAA och inte (eller varför det spelar roll). Att du verkar tycka två IP:n är många och att få gör fler är ju "smått befängt", men visst kan jag väl lista ett axplock av de som har jobbat med fler.

Obsidian (10 olika IP:n)
Ubisoft Montreal (9)
Paradox (7)
Visceral Games (6)
Valve (5)
Avalanche Studios (4)
Eidos Montreal (4)
Firaxis Games (4)
Bioware (3)
Rockstar North (3)
DICE (3)

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Sisyr:

Onödigaste uppföljaren på länge. Men det är klart, finns en massa pengar att tjäna.

Trodde cod 11 eller vad det är nu, onödigast på länge.
ND slänger inte ur sig skit en gång om året, pengar är inte relevant för dem. Att släppa en produkt av hög kvalité och med bra narrativ/karaktärer är viktigare.
ND är en av få utvecklare kvar som inte är pengakåta eller mjölkar kassakon.

Bobby kotick däremot.....uj uj

Nåja, att påstå att ND inte mjölkar kassakon när man det senaste decenniet enbart gjort/gör spel inom två varumärken känns magstarkt. Givetvis är även pengar relevant - det är dem för alla utvecklare.

Men självklart spelar Kotick och hans gelikar i en helt egen liga. De största utgivarna (EA, Activision, Ubisoft) har i det närmaste gjort mjölkning till en konstform...

Ehm, säg en till AAA-studio som jobbat med mer än två, eller ens ett, varumärke senaste decenniet. Att man tar upp mjölkning i en diskussion om en tvåa i en av tidernas uppskattade spelserier är ju smått befängt i mina ögon.

Cash is king och många utvecklare mjölkar sina varumärken, inget konstigt med det som sagt. Varför du tycker det är relevant att spelserien är uppskattad vet jag inte. Det är uppskattade spelserier man mjölkar. En spelserie ingen gillar kommer aldrig bli anklagad för mjölkning eftersom det helt uppenbart inte är för pengarna en sådan serie får fler titlar.

Kan inte påstå att jag har tillräckligt bra koll på interna budgetar etcetra för att avgöra vilka studior som är AAA och inte (eller varför det spelar roll). Att du verkar tycka två IP:n är många och att få gör fler är ju "smått befängt", men visst kan jag väl lista ett axplock av de som har jobbat med fler.

Obsidian (10 olika IP:n)
Ubisoft Montreal (9)
Paradox (7)
Visceral Games (6)
Valve (5)
Avalanche Studios (4)
Eidos Montreal (4)
Firaxis Games (4)
Bioware (3)
Rockstar North (3)
DICE (3)

Jag gissar på att du helt enkelt inte vet vad det innebär att "mjölka" något... Men det är okej, du får helt enkelt läsa på bättre innan nästa diskussion du ger dig in i.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

123
Skriv svar