Ny studie: män och kvinnor spelar annorlunda

Medlem
Skrivet av Gogglebottle:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Eisenhart73:

Kränkande att man inte tar med alla 71 könen som man helt nyligen upptäckt.

Blir du proxykränkt?

I övrigt, vi kan väl diskutera studien snarare än potatissorter och imperieskepp?

Så ciss av dig att häckla könen xD

varför används cis som något negativt när det låter så positivt att acceptera sitt kön som en del av sig själv? om du känner dig som normen har inget med kön och göra?

Du kanske inte fattade att jag var sarkastisk, men ciss används ständigt som skällsord från femi-nazi typer som identifierar sig som attackplan etc.

Medlem

Har inte märkt nån skillnad på män och kvinnor. En tjej jag känner spelade mest PvP shooters och simulatorer. En annan var mer inne i RPGs som builder/explorer i EQ2. Och syrrorna spelar bara tråkiga facebook spel.

Tycker sån här research är stereotyp, spelen du spelar är mer efter din individualitet. Penis och Vagina är sällan relevant i val gällande personlig underhållning.

Bara för att det t.ex. finns en massa CS drönare som slaviskt spelar pang-pang 24/7 och kissar i tomflaskor så betyder inte det att alla män är likadana.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Har inte märkt nån skillnad på män och kvinnor. En tjej jag känner spelade mest PvP shooters och simulatorer. En annan var mer inne i RPGs som builder/explorer i EQ2. Och syrrorna spelar bara tråkiga facebook spel.

Tycker sån här research är stereotyp, spelen du spelar är mer efter din individualitet. Penis och Vagina är sällan relevant i val gällande personlig underhållning.

Bara för att det t.ex. finns en massa CS drönare som slaviskt spelar pang-pang 24/7 och kissar i tomflaskor så betyder inte det att alla män är likadana.

Dock så har du helt fel.
Män och kvinnor gillar olika saker och det beror till stor del på biologi.
Så det är knappast en nyhet att tjejer och killar dras till olika genrer.
Samma gäller filmer.
Förstår inte hur detta kan vara en nyhet.
Den som kan en liten gnutta biologi och inte skippade skolan vet att det är skillnad på könen, och att vi dras till olika saker.

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Ichinin:

Har inte märkt nån skillnad på män och kvinnor. En tjej jag känner spelade mest PvP shooters och simulatorer. En annan var mer inne i RPGs som builder/explorer i EQ2. Och syrrorna spelar bara tråkiga facebook spel.

Tycker sån här research är stereotyp, spelen du spelar är mer efter din individualitet. Penis och Vagina är sällan relevant i val gällande personlig underhållning.

Bara för att det t.ex. finns en massa CS drönare som slaviskt spelar pang-pang 24/7 och kissar i tomflaskor så betyder inte det att alla män är likadana.

Dock så har du helt fel.
Män och kvinnor gillar olika saker och det beror till stor del på biologi.
Så det är knappast en nyhet att tjejer och killar dras till olika genrer.
Samma gäller filmer.
Förstår inte hur detta kan vara en nyhet.
Den som kan en liten gnutta biologi och inte skippade skolan vet att det är skillnad på könen, och att vi dras till olika saker.

Har du träffat mer än en tjej? Pröva gå på dejt med några så ser du att de är lika spridda i tankesättet som män.

Medlem

Jag skulle vilja se samma undersökning fast spelrecencenter (stavas det så?) som svarar ..

Mina fördomar skulle säga att allt handlar om story och design då ..

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Ichinin:

Har inte märkt nån skillnad på män och kvinnor. En tjej jag känner spelade mest PvP shooters och simulatorer. En annan var mer inne i RPGs som builder/explorer i EQ2. Och syrrorna spelar bara tråkiga facebook spel.

Tycker sån här research är stereotyp, spelen du spelar är mer efter din individualitet. Penis och Vagina är sällan relevant i val gällande personlig underhållning.

Bara för att det t.ex. finns en massa CS drönare som slaviskt spelar pang-pang 24/7 och kissar i tomflaskor så betyder inte det att alla män är likadana.

Dock så har du helt fel.
Män och kvinnor gillar olika saker och det beror till stor del på biologi.
Så det är knappast en nyhet att tjejer och killar dras till olika genrer.
Samma gäller filmer.
Förstår inte hur detta kan vara en nyhet.
Den som kan en liten gnutta biologi och inte skippade skolan vet att det är skillnad på könen, och att vi dras till olika saker.

Har du träffat mer än en tjej? Pröva gå på dejt med några så ser du att de är lika spridda i tankesättet som män.

Ojoj vilken sick burn..
Du hade inget motargument alls?

Medlem

Om det här med "studier".

John Oliver förklarar hur fenomenalt poänglösa dom är. Väl värt din tid att kolla på videon - tid som du sen kan tjäna tillbaka med ränta genom att tryggt ignorera alla jävla "studier".


signatur
Avstängd

Jäkligt lustigt det här med tävlande i spel. Kan se det i mindre "krävande" spel som COD osv. Så tragiskt att det momentet är så utbrett, förstör så många bra mmos, rpgs etc. Man kan ju brottas bäst man vill på lunchrasterna, på festen......
Jag är en redig karl som älskar miljö, utforskning, rollspel väl över skill points, shout outs om vilken killstreak man har.
Suck!, man kanske är en liten tös djupt där inne trotts allt, hmmm!?!

123
Skriv svar