Minecraftmiljardären låter pengarna regna över Cancerfonden

Medlem
Skrivet av jawik:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Kleptoman:

Halv miljonr ju inte alls mycket med tanke på hur mycket han har.

Hur mycket skänker du själv?

Skänker ungefär 10% av min inkomst till olika välgörenheter, är de där 500.000 kr 10% av hans förmögenhet eller eller inkomst så kan jag börja hålla med er att det är imponerande.

Donerar du dina 10% i en klumpsumma? Vi vet inget om han gör andra donationer. Oavsett om han bara donerar 0.05% av sin förmögenhet så är det ju bra att han ändå faktiskt gör det. Och som redan nämnts, genom att det görs offentligt så sporrar det fler att delta.

10% av min inkomst sedan jag fick min första fasta anställning för många år sen.. Om det är en klumpsumma eller inte känns ju rätt orelevant, om inget annat så känns det ju mer positivt med ett jämn inflöde av pengar än när någon helt plötsligt bestämmer sig för att donera. Svårt att planera någon verksamhet utifrån det.

Skägg.
10 Chambers

Kommentarer raderade, folk varnade. Skärp er.


signatur
Medlem

Gör mig till miljardär och jag ska hjälpa världen. Mitt motto.

Medlem

Bra gjort. En kompis till mig gick bort igår natt av levercancer som han haft under 3 års tid. Han avled 33 år ung...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av jawik:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Kleptoman:

Halv miljonr ju inte alls mycket med tanke på hur mycket han har.

Hur mycket skänker du själv?

Skänker ungefär 10% av min inkomst till olika välgörenheter, är de där 500.000 kr 10% av hans förmögenhet eller eller inkomst så kan jag börja hålla med er att det är imponerande.

Donerar du dina 10% i en klumpsumma? Vi vet inget om han gör andra donationer. Oavsett om han bara donerar 0.05% av sin förmögenhet så är det ju bra att han ändå faktiskt gör det. Och som redan nämnts, genom att det görs offentligt så sporrar det fler att delta.

10% av min inkomst sedan jag fick min första fasta anställning för många år sen.. Om det är en klumpsumma eller inte känns ju rätt orelevant, om inget annat så känns det ju mer positivt med ett jämn inflöde av pengar än när någon helt plötsligt bestämmer sig för att donera. Svårt att planera någon verksamhet utifrån det.

Frågan är relevant då du sade att hans 500K i gåva borde vara 10% av hans förmögenhet. Min poäng var att om du inte ger dina 10% i klump så varför skulle han göra det? Vi vet som sagt inte om han ger andra donationer, så att klaga på att denna enstaka donation är "för liten" tycker jag blir fel.

Och jag klagar absolut inte på dina donationer oavsett hur de går till. Jättebra att du gör det.

KoP
Medlem

Fint initiativ detta. Varför ens bråka om det här som folk ovan gör? *facepalm* Är väl kanon att folk skänker pengar? Rik som fattig. Stor som liten summa.

KoP
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Bra gjort. En kompis till mig gick bort igår natt av levercancer som han haft under 3 års tid. Han avled 33 år ung...

Beklagar sorgen. Det är tungt när människor som står en nära går bort allt för tidigt.

Medlem

Alla som inte skänker är arslen, alla som skänker och måste tala om det för omvärlden är arslen. Alla som klagar på folk som inte skänker och inte skänker är praktarslen.

Det borde täcka ungefär alla människor på jorden. Undantagen är de där som alla som skänker pengar och berättar det för omvärlden tror och hoppas att de är (men inte är).


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Så när någon med mycket pengar skänker mycket pengar så blir folk provocerade för att denne inte skänker mer?

Då vet denne att nästa gång är det lika bra att inte skänka något alls, då är det ingen som ivrar upp sig.

Heja världen...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Faktiskt. Jag funderar på vad Jesus gjorde de 40 dagar efter han steg upp ur graven och vandrade på jorden. Om han nu kunde bota blinda och göra vin av vatten så borde ju snubben kunna fixa cancern. Antingen så finns inte gud och Jesus, eller så är dom bara ignoranta och rent av elaka.

12
Skriv svar