Firewatch har sålts i över en miljon exemplar
Den stämningsfulla skogsvaktarsimulatorn når imponerande milstolpe.
early och midgame av firewatch var riktigt bra, tyvärr kunde inte slutet binda ihop allt. Känns lite som att resurserna tog slut där och de bara behövde ett snabbt slut. Så får hoppas på en version två med lite mer krut bakom.
Kan hålla med till viss del. Otroligt bra start, stämmingsfullt med rätt mängd mysterier. Tyckte också slutet tappade lite, de byggde upp mer än vad de kunde tugga i sig till slut, men de gjorde ett tappert försök. Men sammantaget helt klart värt att köra, var ett par riktigt mysiga timmar.
Jag brukar verkligen gilla stämningsfulla indiespel men jag tycker inte att denna ledde upp till hypen. Framförallt gameplayen tycker jag var riktigt intetsägande och mestadels besvärligt med jobbiga långa klättringanimationer m.m.
Japp, rätt dåligt spel. Dialog med tillhörande skådespel var emellertid fantastiskt bra.
Tänkte köpa detta spel under vinter rean men hade redan handlat för 1500:- på en annan sida, så jag avvaktar. Låter som ett trevligt spel.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||
Ska nog.införskaffa detta. Verkar intressant
early och midgame av firewatch var riktigt bra, tyvärr kunde inte slutet binda ihop allt. Känns lite som att resurserna tog slut där och de bara behövde ett snabbt slut. Så får hoppas på en version två med lite mer krut bakom.
Jag har svårt att tro att det är så dom utvecklat spelet. De stora dragen i storyn, inklusive slutet, är sannolikt klara tidigt i spelets utveckling. Det finns inga stora lösa trådar som inte knyts ihop i slutet. Att de valt att ändra den sista tredjedelen av spelet i ett sent skede av spelet utveckling som du hävdar låter inte rimligt. Särskilt inte när alla händelser i spelet passar så väl ihop med det slut som spelet faktiskt hade.
För övrigt hade jag samma känsla av att det var ett abrupt slut och kände mig lite lurad precis när jag var klar men ju längre tid som gått efter det desto mer uppskattar jag att slutet var som det var. Spelet fick en helt annan verklighetsanknytning än de flesta andra spel.
early och midgame av firewatch var riktigt bra, tyvärr kunde inte slutet binda ihop allt. Känns lite som att resurserna tog slut där och de bara behövde ett snabbt slut. Så får hoppas på en version två med lite mer krut bakom.
Jag har svårt att tro att det är så dom utvecklat spelet. De stora dragen i storyn, inklusive slutet, är sannolikt klara tidigt i spelets utveckling. Det finns inga stora lösa trådar som inte knyts ihop i slutet. Att de valt att ändra den sista tredjedelen av spelet i ett sent skede av spelet utveckling som du hävdar låter inte rimligt. Särskilt inte när alla händelser i spelet passar så väl ihop med det slut som spelet faktiskt hade.
För övrigt hade jag samma känsla av att det var ett abrupt slut och kände mig lite lurad precis när jag var klar men ju längre tid som gått efter det desto mer uppskattar jag att slutet var som det var. Spelet fick en helt annan verklighetsanknytning än de flesta andra spel.
Lästa att det faktiskt var så, att resurserna tog slut och att det är därför slutet inte känns lika bra som resten av spelet.
Själv tycker jag det var ett grymt spel, ett av de bättre spelen på länge.
IDKFA