Firewatch har sålts i över en miljon exemplar

Robot
Firewatch har sålts i över en miljon exemplar

Den stämningsfulla skogsvaktarsimulatorn når imponerande milstolpe.

#firewatch


Geeks Gaming
Firewatch har sålts i över en miljon exemplar

early och midgame av firewatch var riktigt bra, tyvärr kunde inte slutet binda ihop allt. Känns lite som att resurserna tog slut där och de bara behövde ett snabbt slut. Så får hoppas på en version två med lite mer krut bakom.

Medlem

Välförtjänt även om jag trodde det skulle vara mer sålda än så. Förra årets bästa spel för min del.

Medlem

Jag brukar verkligen gilla stämningsfulla indiespel men jag tycker inte att denna ledde upp till hypen. Framförallt gameplayen tycker jag var riktigt intetsägande och mestadels besvärligt med jobbiga långa klättringanimationer m.m.

Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

early och midgame av firewatch var riktigt bra, tyvärr kunde inte slutet binda ihop allt. Känns lite som att resurserna tog slut där och de bara behövde ett snabbt slut. Så får hoppas på en version två med lite mer krut bakom.

Kan hålla med till viss del. Otroligt bra start, stämmingsfullt med rätt mängd mysterier. Tyckte också slutet tappade lite, de byggde upp mer än vad de kunde tugga i sig till slut, men de gjorde ett tappert försök. Men sammantaget helt klart värt att köra, var ett par riktigt mysiga timmar.

Testpilot

Jag tyckte det var riktigt mysigt spel.
Röstskådisarna är grymt bra och då de drar dåliga vitsar med varandra är hur kul som helst.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av freddeboden:

Jag brukar verkligen gilla stämningsfulla indiespel men jag tycker inte att denna ledde upp till hypen. Framförallt gameplayen tycker jag var riktigt intetsägande och mestadels besvärligt med jobbiga långa klättringanimationer m.m.

Japp, rätt dåligt spel. Dialog med tillhörande skådespel var emellertid fantastiskt bra.

Medlem

Det står att 590000 äger spelet på steam, enligt steamspy

Medlem

Tänkte köpa detta spel under vinter rean men hade redan handlat för 1500:- på en annan sida, så jag avvaktar. Låter som ett trevligt spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Otroligt välförtjänt. Hoppas det kommer sälja bra mycket mer.
Vackert spel på många plan.

Medlem

Ska nog.införskaffa detta. Verkar intressant


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av dafuq:

Det står att 590000 äger spelet på steam, enligt steamspy

Spelet är inte steam-exklusivt, dock.

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av dafuq:

Det står att 590000 äger spelet på steam, enligt steamspy

Spelet är inte steam-exklusivt, dock.

Tänkte säga , kul och se att typ hälften är pc sales på ett sp spel

Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

early och midgame av firewatch var riktigt bra, tyvärr kunde inte slutet binda ihop allt. Känns lite som att resurserna tog slut där och de bara behövde ett snabbt slut. Så får hoppas på en version två med lite mer krut bakom.

Jag har svårt att tro att det är så dom utvecklat spelet. De stora dragen i storyn, inklusive slutet, är sannolikt klara tidigt i spelets utveckling. Det finns inga stora lösa trådar som inte knyts ihop i slutet. Att de valt att ändra den sista tredjedelen av spelet i ett sent skede av spelet utveckling som du hävdar låter inte rimligt. Särskilt inte när alla händelser i spelet passar så väl ihop med det slut som spelet faktiskt hade.

För övrigt hade jag samma känsla av att det var ett abrupt slut och kände mig lite lurad precis när jag var klar men ju längre tid som gått efter det desto mer uppskattar jag att slutet var som det var. Spelet fick en helt annan verklighetsanknytning än de flesta andra spel.

Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av TheMadPanda:

early och midgame av firewatch var riktigt bra, tyvärr kunde inte slutet binda ihop allt. Känns lite som att resurserna tog slut där och de bara behövde ett snabbt slut. Så får hoppas på en version två med lite mer krut bakom.

Jag har svårt att tro att det är så dom utvecklat spelet. De stora dragen i storyn, inklusive slutet, är sannolikt klara tidigt i spelets utveckling. Det finns inga stora lösa trådar som inte knyts ihop i slutet. Att de valt att ändra den sista tredjedelen av spelet i ett sent skede av spelet utveckling som du hävdar låter inte rimligt. Särskilt inte när alla händelser i spelet passar så väl ihop med det slut som spelet faktiskt hade.

För övrigt hade jag samma känsla av att det var ett abrupt slut och kände mig lite lurad precis när jag var klar men ju längre tid som gått efter det desto mer uppskattar jag att slutet var som det var. Spelet fick en helt annan verklighetsanknytning än de flesta andra spel.

Lästa att det faktiskt var så, att resurserna tog slut och att det är därför slutet inte känns lika bra som resten av spelet.

Själv tycker jag det var ett grymt spel, ett av de bättre spelen på länge.


signatur

IDKFA

1
Skriv svar