Star Citizen-fuskare perm-bannas utan återbetalning
Varför behöver de fuskskydd i Squadron 42? Som jag förstår det så är det endast singleplayer.
Sen var det gäller fuskare, nu i alphan tycker inte jag det spelar så stor roll, det är nästan bra att folk fuskar så de kan framställa ett bra skydd. Men permanenta avstängningar är lite hårt i detta stadiet i utvecklingen, hellre att de får en varning och kanske kan förklara hur de gjorde så tror jag det i slutändan kan löna sig mer.
Mycket bra. Permaban är det enda rätta vid fusk online. Hoppas de skriver detta tydligt så folk inte kan komma och kräva pengarna tillbaka.
Ni glömde alternativet
"Jag har det, men det är så tråkigt så jag spelar det år 2022 när det är färdigt."
Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM
Ni glömde alternativet
"Jag har det, men det är så tråkigt så jag spelar det år 2022 när det är färdigt."
Detta. Jag har spelet, tänker vänta tills det är "klart".
Kom på det försent, och kan inte ändra i efterhand. Sorry.
Det är i Star Marine det fuskas, dvs den nya shooterdelen. Vore väl lite konstigt om de krävde videobevis på fusket från singlespelare. "Jo det var så här att jag kom på mig själv med att fuska, här har ni en video på incidenten".
Star Marine trailer: https://www.youtube.com/watch?v=if3E9QYhQ88
Varför behöver de fuskskydd i Squadron 42? Som jag förstår det så är det endast singleplayer.
Sen var det gäller fuskare, nu i alphan tycker inte jag det spelar så stor roll, det är nästan bra att folk fuskar så de kan framställa ett bra skydd. Men permanenta avstängningar är lite hårt i detta stadiet i utvecklingen, hellre att de får en varning och kanske kan förklara hur de gjorde så tror jag det i slutändan kan löna sig mer.
Men även om spelet är i alpha så sabbar fuskare upplevelsen för de som spelar legit. Borde vara nolltolerans mot fusk i alla spel.
Tycker straffet är bra. Om de bryter användaravtalet får de betala för det, i riktiga pengar om de vill spela igen.
Att tillverka fusk för ett spel utan fuskskydd är heller inte speciellt svårt, och de flesta använder någon annans fusk.
Tycker själv man borde ip-banna och hardware-banna alla fuskare i alla spel men företag som Valve tänker väl mer att de kan fortsätta tjäna pengar, även på fuskare.
Varför behöver de fuskskydd i Squadron 42? Som jag förstår det så är det endast singleplayer.
Sen var det gäller fuskare, nu i alphan tycker inte jag det spelar så stor roll, det är nästan bra att folk fuskar så de kan framställa ett bra skydd. Men permanenta avstängningar är lite hårt i detta stadiet i utvecklingen, hellre att de får en varning och kanske kan förklara hur de gjorde så tror jag det i slutändan kan löna sig mer.
Man gör en tydlig markering att fuskare är toxic och icke är välkomna i communityn. Vilket är helt rätt.
Skulle gärna se att valve tex ändrade sin policy och bannade creditkortet som köpt det cs go som det fuskades på, eller bannade serienumret i moderkortet. Är ett jäkla slöseri med tid att sitta och spela competetive tex när någon fuskar.
Speciellt när dom bara köper nytt konto och fortsätter.
Utvecklare/utgivare skapar inte lagar, om ett land har andra lagar så kommer dessa alltid överskrida alla "avtal". EU verkar anse att detta är olagligt och om så är fallet gäller inte detta för länder som är med i EU.
Det beror helt på vilken lag man hänvisar till. Vissa lagar går att avtala bort, medan andra gäller trots avtal.
-Dictated but not read.
Fusk är fusk oavsett vad man gör. Sitter och spelar hemma ouppkopplad så kan det vara OK, men så fort spelet är beroende av en onlinedel som påverkar andra så skall det vara nolltolerans på fusk. Så tycker det är helt perfekt av CIG att permabanna alla som fuskar. Skickar också en tydlig signal att de inte tolererar förfarandet.
Ni glömde alternativet
"Jag har det, men det är så tråkigt så jag spelar det år 2022 när det är färdigt."
Nu är du väl lite optimistisk, spelet lär ju inte vara färdigt förrän tidigast 2027. Någon måste ju köra en modern Duke Nukem Forever.
2027 så kommer det tyvärr se ut som DNF, jämfört med moderna spel...
Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM
Geforce experience har ju en recorder där du kan spela in löpande så som ps4an gör, har inte amd något liknande? Geforce experience inspelningsfunktion verkar inte så krävande, så tycker detta är något alla borde ha och ställa in
Jo, AMD fick det för inte så länge sedan. Har inte testat så kan inget säga om det.