DCS: AJS-37 Viggen

Medlem

Motor på, canopy ejected *ops, P-broms av och full EBK , hittar inte roderknappen så det blev rakt ut över gräsfältet och sen lodrät stigning upp i molnen på några sekunder till turbinen hosta och misstände , fritt fall mot backen.
Min första tur i Ajs viggen och Rift , jävlar va mäktigt XD

Redaktör
Skrivet av gerald:

Motor på, canopy ejected *ops, P-broms av och full EBK , hittar inte roderknappen så det blev rakt ut över gräsfältet och sen lodrät stigning upp i molnen på några sekunder till turbinen hosta och misstände , fritt fall mot backen.
Min första tur i Ajs viggen och Rift , jävlar va mäktigt XD

Hihi, det är lite oförlåtande.

Efter ett gäng flygtimmar hittade jag auto-throttle och insåg att det var rätt bekvämt att planet håller farten automagiskt. Sen insåg jag snabbt att det inte var lämpat för landning, eftersom det inte går att bromsa normalt med auto-throttle på - planet vägrade stanna. Man har en del att lära, t.ex. att saker som förenklar bara förenklar under vissa förutsättningar.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av gerald:

Motor på, canopy ejected *ops, P-broms av och full EBK , hittar inte roderknappen så det blev rakt ut över gräsfältet och sen lodrät stigning upp i molnen på några sekunder till turbinen hosta och misstände , fritt fall mot backen.
Min första tur i Ajs viggen och Rift , jävlar va mäktigt XD

Hihi, det är lite oförlåtande.

Efter ett gäng flygtimmar hittade jag auto-throttle och insåg att det var rätt bekvämt att planet håller farten automagiskt. Sen insåg jag snabbt att det inte var lämpat för landning, eftersom det inte går att bromsa normalt med auto-throttle på - planet vägrade stanna. Man har en del att lära, t.ex. att saker som förenklar bara förenklar under vissa förutsättningar.

Varför sitter det en knapp för huvsprängning precis under trotteln, som gjort för misstag om det är så enkelt på riktiga viggen.
Ja det är oförlåtligt som attans, har lättare att flyga mig21'an faktiskt.
Nått fel gör jag då turbinen alltid stannar vid molnbasen ??

Medlem

Frågan som kvarstår... När kommer JAS 39 Gripen?

Medlem
Skrivet av imbamakaber:

Frågan som kvarstår... När kommer JAS 39 Gripen?

När den pensionerats typ , är väl för mycket hemligstämplat i Gripen för att kunna göra en korrekt simulering av systemen som Leatherneck sysslar med.

Redaktör
Skrivet av gerald:
Skrivet av imbamakaber:

Frågan som kvarstår... När kommer JAS 39 Gripen?

När den pensionerats typ , är väl för mycket hemligstämplat i Gripen för att kunna göra en korrekt simulering av systemen som Leatherneck sysslar med.

Jag hade gärna kört Draken, är svag för tidiga, lite mer lätthanterliga jetplan. MiG-15-modulen t.ex. Jag hade rätt skoj med MiG Alley en gång i tiden också.


signatur
Medlem

Jag tycker det känns lite taskigt/orättvist att det inte någonstans i denna review nämns överhuvudtaget att det faktiskt är en Open Beta som är släppt. Inte final.

Redaktör
Skrivet av TheEdge|Jinx:

Jag tycker det känns lite taskigt/orättvist att det inte någonstans i denna review nämns överhuvudtaget att det faktiskt är en Open Beta som är släppt. Inte final.

Det står ju flera gånger.

Edit: inte uttryckligen "beta", men "early access" och att den kommer uvecklas efter releasen.

En av utvecklarna var här för någon vecka sedan och gav mig koden och visade spelet. Han sa då att det släpps som en sorts early access. Eftersom vi så gott som alltid recenserar färdiga spel, inte alpha- eller beta-kod, frågade jag honom om det, och han sa att de var ok med att vi recenserar det vid release. Vilket jag gjorde, med tillägget att det inte är färdigt och kommer utvecklas.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av TheEdge|Jinx:

Jag tycker det känns lite taskigt/orättvist att det inte någonstans i denna review nämns överhuvudtaget att det faktiskt är en Open Beta som är släppt. Inte final.

Det står ju flera gånger.

Japp du får ursäkta, jag CTRL-F:ade efter "beta" men hittade inget, men jag läste igen och visst står det att det skall ses som en "early access"... My bad.

Redaktör
Skrivet av TheEdge|Jinx:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av TheEdge|Jinx:

Jag tycker det känns lite taskigt/orättvist att det inte någonstans i denna review nämns överhuvudtaget att det faktiskt är en Open Beta som är släppt. Inte final.

Det står ju flera gånger.

Japp du får ursäkta, jag CTRL-F:ade efter "beta" men hittade inget, men jag läste igen och visst står det att det skall ses som en "early access"... My bad.

Jag lägger till det, så det blir tydligare. Bra synpunkt.


signatur
Medlem
Skrivet av gerald:
Skrivet av imbamakaber:

Frågan som kvarstår... När kommer JAS 39 Gripen?

När den pensionerats typ , är väl för mycket hemligstämplat i Gripen för att kunna göra en korrekt simulering av systemen som Leatherneck sysslar med.

Av samma anledning lär vi inte se flygbar JA-37 då delar av systemet används i Gripen, (stridslednings?)

Medlem
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av gerald:
Skrivet av imbamakaber:

Frågan som kvarstår... När kommer JAS 39 Gripen?

När den pensionerats typ , är väl för mycket hemligstämplat i Gripen för att kunna göra en korrekt simulering av systemen som Leatherneck sysslar med.

Av samma anledning lär vi inte se flygbar JA-37 då delar av systemet används i Gripen, (stridslednings?)

Tror det är datalänken som fortfarande används, eller kanske det du menade?

Medlem

Om man vill ge minus för att något är buggigt och ofärdigt så kanske man bör vänta till fullversionen innan man recenserar något. Istället för att recensera en early access-produkt till en betaversion av ett spel. Många av buggarna beror på att Eagle Dynamics öppna beta av 1.5.6 är ovanligt instabil.

Sen förstår jag inte alls varför det blandas in VR-upplösning och dylikt i recensionen. Huruvida herr Tomas kan bära VR-hjälm med glasögon eller ej är knappast något Leatherneck varken kan få ris eller ros för utan hör hemma i en recension av sin Oculus Rift.

Det här borde ha varit en förhandstitt, och ingen recension.

Redaktör
Skrivet av Darkseed:

Om man vill ge minus för att något är buggigt och ofärdigt så kanske man bör vänta till fullversionen innan man recenserar något. Istället för att recensera en early access-produkt till en betaversion av ett spel. Många av buggarna beror på att Eagle Dynamics öppna beta av 1.5.6 är ovanligt instabil.

Sen förstår jag inte alls varför det blandas in VR-upplösning och dylikt i recensionen. Huruvida herr Tomas kan bära VR-hjälm med glasögon eller ej är knappast något Leatherneck varken kan få ris eller ros för utan hör hemma i en recension av sin Oculus Rift.

Det här borde ha varit en förhandstitt, och ingen recension.

Jag fick ett recensionsexemplar av en av kodarna, och jag frågade utryckligen om de var okej med recension nu, trots beta- eller early access-stämpeln. Vilket han var. Spelet utvecklas löpande, det kommer ingen tidpunkt när det betraktas som färdigt eller 1.0, vilket förklarar deras agerande. Kan tillägga att det är ett väldigt litet gäng som bygger spelet.

Recensionskoden kördes i DCS version 1.5.5.


signatur
Medlem

Har ins. DCS 1.5 och köpt Viggen, F15C, SU 27. Har funkat bra, tills jag köpte (tyvärr) Combat Arms på DCS. Efter det funkar inte joysticken till planen. Går inte att manövrera längre, helt utan kontroll. Avinstallerade Combar Arms, men det hjälper inte! Har kal. joysticken flera gånger, men icke! Har även avinstallerat Flygplanen,. Skit tycker jag! Kan inte "andas" på joysticken för då går den i marken! Någon som är bra på detta "dilemmat" ???

12
Skriv svar