Switch kommer sälja lika bra som Wii, tror Nintendo

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:

Vadå pinsamt? Det är klart att EA med sitt Fifa och Acitivion med sitt CoD förväntade sig att Wii U ska bli samma succé som Wii och dessa är ju lanseringstitalar. Men vad hände med Fifa 14/15/16/17? Vad hände med alla CoD spel från Black Ops 3 fram tills nu? Vad hände med GTA 5? Inget stöd. EA släppte till och med Fifa 14 till "Wii" men INTE till "Wii U", bara det är en flopp av rang.

Utvecklingskostnad vs potentiella kunder är helt enkelt för dålig.

Istället för att vara butthurt, kom istället med varför du tror Wii U floppade.

Om något ser det ut som att du blev lite butthurt, så ta det lite lugnt grabben. Det som var pinsamt var att du delade felaktig information som fakta, allt jag sa.

Men ditt argument är att Wii U inte sålde för de inte hade dessa titlar. Fast det hade den ju. Wii U släpptes november 2012. Nästa version av alla dessa sportspel var alltså 2013, vilket de flesta släpptes till Wii U. Enligt ditt argument så borde detta vara lika med att konsolen säljer bra, vilket den inte gjorde.

Klart företag slutade utveckla spel först efter detta, eftersom de inte sålde bra nog. Men ditt argument i din första post är fortfarande felaktigt, eftersom enligt dig borde Wii U sålt bra 2013 när den hade alla 3:e parts utvecklare på sin sida.

Så det är lite fler faktorer som spelar in än just spelen från 3:e parts utvecklare när det gäller Wii U. Fösta hands spel till Wii U vid släpp var inte särskilt imponerande, de visade inte särskilt mycket av framtida tiltar heller. Så fanns inte mycket för att övertyga fans att köpa konsolen.

Sedan skulle jag säga precis som brandter, marknadsföringen var en stor faktor till hur Wii U misslyckades, till och med namnet var ett misstag. Folk som faktiskt visste att den fans, fattade inte vad det va för något. 2500 spänn för en kontroll till Wii, aldrig i livet; Ungefär hur många tänkte förmodligen.

När 3:e parts utvecklare slutade tillverka spel till Wii U va skadan redan skedd. Det var alltså inte för att de slutade som Wii U misslyckades, men det hjälpte till att begränsa antalet köp 2014–2016.

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Långt tal om Nintendo fanboys och deras guld kor

Jag är ett fan utav the Legend of Zelda, har varit sedan 1998 och Ocarina of time. Spelen har oftast med de gamla vanliga karaktärerna, Link, Zelda, Ganon/Ganondorf. Ungefär så långt likheten går, i alla fall när det gäller konsol titlarna, jag vet inte särskilt mycket om de som finns till bärbara enheter. Till och med OoT -> Majora’s Mask gav en hel del skillnader till hur du spelade.

Men den lilla likhet som finns genom alla spelen är något jag personligen gillar. När man spelar det är där alltid något nytt, men samtidigt får man en behaglig och igenkännbar känsla; ”Detta är the Legend of Zelda”. Svårt att förklara, men det är bara en känsla jag får när jag spelar Zelda titlar

Men helt blind är jag inte, va enormt skeptisk mot Wind Waker när det först visades, jag köpte det först sent 2013 med HD versionen tillsammans med Wii U. Gillar inte kontrollerna till Twilight Princess på Wii i huvud taget, däremot va Skyward Sword med dess Wii motion plus ett riktigt trevligt spel!

Men just Breath of the Wild som kommer nu är ett enormt steg för serien, inte riktigt vad vi fick 98 med Ocarina of Time t.ex.

När det gäller Mario, Mario64 är min personliga favorit. Mario Odyssey är första Mario titeln jag någonsin rent ut sagt sett fram emot, eftersom de går tillbaka till ”sandbox” likt Mario64.

Svårt att förklara, men därför jag ser fram emot Switch. Tråkigt att höra att du inte kan få ut något utav dessa titlarna, men hoppas du har något annat spel som kan ge dig samma spelglädje som the Legend of Zelda kan ge mig

Medlem
Skrivet av xverminator:

Om dom får ner priserna på Switch så kan den sälja bättre till den breda massan.

Men mycke talar emot Switch

- Dyr konsol inledningsvis om den inte sjunker i pris
- Spelen kommer ligga runt 600 - 699 kr
- Det kommer kosta att spela online dessutom
- I nuläget ingen supertitel som alla vill ha

Fortfarande för klen prestanda vs PS4 och XO.
Och jag tror inte att majoriteten av alla som har en Wii U kommer hänga på låset och vilja ha en Switch dag 1

Och om två tre år när PS4 Pro och Xbox Scorpio börjar bli mer standard och spelutvecklarna satsar på dessa, så kommer Switch ha väldigt svårt att hänga med PC, PS4 Pro och Scorpio.

Jag tror Switch kanske marginellt kan sälja bättre på sikt om priserna sjunker drastiskt och riktigt heta titlar släpps som den breda massan vill ha till Switch men vi kan glömma titlar som GTA 6, Project Cars 2 osv. Switch har man för enklare casual gaming / plattformsspel.

Nintendo verkar med flit inte vilja brädda sig till den stora massan, pga för klen hårdvara så många triple a titlar inte släpps för Switch och folk blir tvingade att köpa PS4 el XO ändå, istället för att man hade kunnat göra allt med Switch, nu måste folk ha två konsoler, och det går typ bara köra Nintendos vanliga titlar och typer av spel.

Om man tänker sig att en person inte har någon konsol alls och ska välja sin första konsol så ratas nog Switch av majoriteten som vill kunna spela tyngre triple a titlar än Nintendos egna titlar. Nu måste man köpa två konsoler för att vara heltäckande. Dom skulle ha släppt Switch med fetare hårdvara och dom kunde väntat i minst 1,5 år till och kört vidare på Wii U.

Switch når inte upp till där vanliga PS4 och XO var för två år sedan och vi är i ett skifte mellan PS4 Pro och Xbox Scorpio. Men nintendo kanske räknar med att folk ska köpa en PS4 eller XO för hardcore gaming men sen vilja ha en konsol som Switch för casual gaming och som man kan ta med.

Zelda,mario?

Medlem
Skrivet av beastN:

Zelda,mario?

Nej! alla som köper nintendo konsoler vill egentligen bara ha spel som CoD, Battlefield och Fifa! Visste du inte om det?

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av beastN:

Zelda,mario?

Nej! alla som köper nintendo konsoler vill egentligen bara ha spel som CoD, Battlefield och Fifa! Visste du inte om det?

Du skrev att det inte fanns några "supertitlar" som alla ville ha så jag skrev 2 stycken ofantligt populära spel som kommer till Nintendo switch

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av beastN:

Zelda,mario?

Nej! alla som köper nintendo konsoler vill egentligen bara ha spel som CoD, Battlefield och Fifa! Visste du inte om det?

Du skrev att det inte fanns några "supertitlar" som alla vill ha så jag skrev 2 stycken ofantligt populära spel

Medlem
Skrivet av beastN:
Skrivet av brandter:
Skrivet av beastN:

Zelda,mario?

Nej! alla som köper nintendo konsoler vill egentligen bara ha spel som CoD, Battlefield och Fifa! Visste du inte om det?

Du skrev att det inte fanns några "supertitlar" som alla vill ha så jag skrev 2 stycken ofantligt populära spel

Jag skrev ingenting, jag svarade bara.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av beastN:
Skrivet av brandter:
Skrivet av beastN:

Zelda,mario?

Nej! alla som köper nintendo konsoler vill egentligen bara ha spel som CoD, Battlefield och Fifa! Visste du inte om det?

Du skrev att det inte fanns några "supertitlar" som alla vill ha så jag skrev 2 stycken ofantligt populära spel

Jag skrev ingenting, jag svarade bara.

Oj citerade fel person

12
Skriv svar