For Honor bjuder på krigsfilm i 360 grader – spännande!

Robot
For Honor bjuder på krigsfilm i 360 grader – spännande!
Medlem
For Honor bjuder på krigsfilm i 360 grader – spännande!

Intrycket man hört från folk som spelat beta är att det inte var jätte upphetsande, kul en kort stund och att de valt peer-to-peer i MP är en katastrof. Tror jag skippar detta spel till det gått ner i pris eller helt.

Medlem

Är väldigt taggad på detta, ska bli kul att kötta lite mera i openbeta. Hade varit grymt med ett liknande spel som var så passa slipat att det skulle passa som esport betydligt mycket köttigare att titta på än cs o dota

zsm
Medlem
Skrivet av kaealy:

Intrycket man hört från folk som spelat beta är att det inte var jätte upphetsande, kul en kort stund och att de valt peer-to-peer i MP är en katastrof. Tror jag skippar detta spel till det gått ner i pris eller helt.

Vad jag har hört är tvärtom, att spelet är väldigt bra men kanske inte tilltalar personer som inte gillar fighting-spel. För helt ärligt, det är inget hack n' slash som en del tror. Gällande P2P så är det oinformerat svammel som dräller omkring, som om att dedikerade servrar är svaret på alla problem. Det är olika strukturer, med olika för- och nackdelar. Nätverk är jävligt komplicerat och förmodligen har Ubisoft valt en teknik som gynnar deras spel och vision.

https://www.reddit.com/r/forhonor/comments/5rna6l/why_dedicat...

https://www.reddit.com/r/forhonor/comments/5smw5t/peer_to_pee...

Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av kaealy:

Intrycket man hört från folk som spelat beta är att det inte var jätte upphetsande, kul en kort stund och att de valt peer-to-peer i MP är en katastrof. Tror jag skippar detta spel till det gått ner i pris eller helt.

Vad jag har hört är tvärtom, att spelet är väldigt bra men kanske inte tilltalar personer som inte gillar fighting-spel. För helt ärligt, det är inget hack n' slash som en del tror. Gällande P2P så är det oinformerat svammel som dräller omkring, som om att dedikerade servrar är svaret på alla problem. Det är olika strukturer, med olika för- och nackdelar. Nätverk är jävligt komplicerat och förmodligen har Ubisoft valt en teknik som gynnar deras spel och vision.

https://www.reddit.com/r/forhonor/comments/5rna6l/why_dedicat...

Har lagt ner mer än 100 timmar i spelet sen första alphan och sett vissa som klagar på att peer-to-peer förstör spelet spelet osv. För mig har det inte varit ett ända problem med lag eller "host advantage". Nån DC har det varit men det tror jag mycket är pga av alpha/beta.

Frågar ni mig så tror jag dem flesta som klagar på p2p i For honor är kids som inte lärt sig vad det betyder men hört det från nån streamer och nu använder det som en ursäkt varje gång nån vinner över dem för som vi alla vet så, är nån bättre än mig så¨är det lag, host advantage eller fusk i görningen och är jag bättre än dem så är dem noobs.

Medlem
Skrivet av zsm:

Ubisoft valt en teknik som gynnar deras spel och vision.

Tog dig seriöst till jag läste det där, skippar spelet.

Medlem
Skrivet av Quarie:

Frågar ni mig så tror jag dem flesta som klagar på p2p i For honor är kids som inte lärt sig vad det betyder men hört det från nån streamer och nu använder det som en ursäkt varje gång nån vinner över dem för som vi alla vet så, är nån bättre än mig så¨är det lag, host advantage eller fusk i görningen och är jag bättre än dem så är dem noobs.

Ja, för p2p har ju aldrig förstört MP i olika spel tidigare. Jävla tjat om kids hela tiden.

Medlem

Det är alldeles för få med olika modes i spelet,man tröttnar på den väldigt snabbt.

zsm
Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av zsm:

Ubisoft valt en teknik som gynnar deras spel och vision.

Tog dig seriöst till jag läste det där, skippar spelet.

Utveckla?

Medlem

Hade man kunnat hugga av kroppsdelar hade det varit något, meeen, näh!

Medlem

Tycker fightingen ser bökig och tråkig ut. Tacka vet jag spelet Rune

Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av kaealy:

Intrycket man hört från folk som spelat beta är att det inte var jätte upphetsande, kul en kort stund och att de valt peer-to-peer i MP är en katastrof. Tror jag skippar detta spel till det gått ner i pris eller helt.

Vad jag har hört är tvärtom, att spelet är väldigt bra men kanske inte tilltalar personer som inte gillar fighting-spel. För helt ärligt, det är inget hack n' slash som en del tror. Gällande P2P så är det oinformerat svammel som dräller omkring, som om att dedikerade servrar är svaret på alla problem. Det är olika strukturer, med olika för- och nackdelar. Nätverk är jävligt komplicerat och förmodligen har Ubisoft valt en teknik som gynnar deras spel och vision.

https://www.reddit.com/r/forhonor/comments/5rna6l/why_dedicat...

https://www.reddit.com/r/forhonor/comments/5smw5t/peer_to_pee...

Spelet är väldigt kul helt klart. Har varit inbjuden till alla testar sen första testet för ett år sen och varje gång ett nytt test utannonserats har jag blivit grymt sugen att spela igen. P2P är i ärlighetens namn ett minus, men det är inte spelförstörande.

De som tvivlar men ändå är intresserade bör prova den öppna betan som börjar imorgon.

Skrivet av totte1015:

Hade man kunnat hugga av kroppsdelar hade det varit något, meeen, näh!

Du kan dekapitera folk.

Medlem
Skrivet av Jochen-:

Tycker fightingen ser bökig och tråkig ut. Tacka vet jag spelet Rune

Rune 1 och 2 far fan bland de roligaste MP spelen jag spelat. Sitter fortfarande och undrar när det ska komma ett moderns Rune.

1
Skriv svar