Geforce GTX 1080 Ti bekräftat

Robot
Geforce GTX 1080 Ti bekräftat
Medlem
Geforce GTX 1080 Ti bekräftat

Vad i allsin dar. Sweclockers har inte ens skrivit om detta.

Medlem

nog för att jag tror 1080Ti kommer men detta kan man inte räkna som en bekräftelse.
inte när man jämför nvidia och intel och amd kraven.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem

Det kanske är Tryckfelsnisse som skrivit systemkraven.

Medlem

Själv sitter man på ett Zotac fabriksklockat GTX 780 och känner att det lär räcka ett par år till framöver. Men alltid kul att tekniken går skit fort framåt. Tekniken går ej att hindra!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Vad i allsin dar. Sweclockers har inte ens skrivit om detta.

Joho, nu kom det upp!

http://www.sweclockers.com/nyhet/23403-geforce-gtx-1080-ti-be...

Medlem

Jag har ett 980 Ti nu och har inga planer på att byta inom den närmaste framtiden.
RE7 funkade ju finfint på Ultra


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Gen
Medlem
Skrivet av Araxnoid:

Jag har ett 980 Ti nu och har inga planer på att byta inom den närmaste framtiden.
RE7 funkade ju finfint på Ultra

Inte ofta spel är så väloptimerade

Medlem
Skrivet av Remus:

Själv sitter man på ett Zotac fabriksklockat GTX 780 och känner att det lär räcka ett par år till framöver. Men alltid kul att tekniken går skit fort framåt. Tekniken går ej att hindra!

Ett 780 i två år till? Mitt EVGA 780 får kämpa en del i 1440p om jag vill ha 60 fps på högsta inställningarna i många spel.

Medlem

Man har ju verkligen lyckats med optimeringen när grafikkortet man rekommenderar inte ens finns på marknaden ännu.

Medlem
Citat:

I början av mars släpper man den nya processorfamiljen Ryzen som tros kunna mäta sig med Intels Core i5-serie.

Hmm varför nämner ni enbart i5 serien? Ryzen tar ju upp kampen mot hela Core serien.
Källa: http://www.sweclockers.com/nyhet/23397-amd-ryzen-5-1600x-i-pr...
http://www.sweclockers.com/nyhet/23389-amd-ryzen-7-1800x-7-17...
http://www.sweclockers.com/nyhet/23379-amd-ryzen-med-atta-sex...

Medlem

Tror jag ska köpa det. Vad kommer priset lägga sig på tro?

Medlem

Tycker det luktar bullshit att kräva ett kort som inte ens släppts på pappret för sina ultra-settings.

@nils45 Gissar på 10-11k för FE

Medlem

Jag som nyligen köpte ett nytt 1070 kort. Det här var ett hårt slag i pungen. ( EDiT )


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag som nyligen köpte ett nytt 1070 kort. Det här var ett hårt slag i pungen.

Är ju i helt olika prisklasser, så jag förstår inte problemet.

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Jag som nyligen köpte ett nytt 1070 kort. Det här var ett hårt slag i pungen.

Skrivet av Loxus:
Skrivet av CARTMAN:

Jag som nyligen köpte ett nytt 1070 kort. Det här var ett hårt slag i pungen.

Är ju i helt olika prisklasser, så jag förstår inte problemet.

Ja, köper man ett 1070 är man inte direkt målgruppen för 1080 Ti.

Gen
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag som nyligen köpte ett nytt 1070 kort. Det här var ett hårt slag i pungen.

Blir en fin uppgradering om du byter till ett 1080Ti.

Medlem

Sitter idag på ett GTX 770 känns som en fin uppgradering till min 1440p 144hz monitor!

Medlem
Skrivet av Zidious G:
Skrivet av Remus:

Själv sitter man på ett Zotac fabriksklockat GTX 780 och känner att det lär räcka ett par år till framöver. Men alltid kul att tekniken går skit fort framåt. Tekniken går ej att hindra!

Ett 780 i två år till? Mitt EVGA 780 får kämpa en del i 1440p om jag vill ha 60 fps på högsta inställningarna i många spel.

1440P var inte vanligt då 780 släpptes, vill nog inte påstå att det tillhör nån form av standard nu heller.
men trevlig upplösning är det på 27" och kräver så klart mer kraft


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent

Ska man uppgradera från 970 kanske? Har inte riktigt kunnat motivera det ännu.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av CARTMAN:

Jag som nyligen köpte ett nytt 1070 kort. Det här var ett hårt slag i pungen.

Är ju i helt olika prisklasser, så jag förstår inte problemet.

Skrivet av Araxes:
Skrivet av CARTMAN:

Jag som nyligen köpte ett nytt 1070 kort. Det här var ett hårt slag i pungen.

Skrivet av Loxus:
Skrivet av CARTMAN:

Jag som nyligen köpte ett nytt 1070 kort. Det här var ett hårt slag i pungen.

Är ju i helt olika prisklasser, så jag förstår inte problemet.

Ja, köper man ett 1070 är man inte direkt målgruppen för 1080 Ti.

Glömde sätta ut en smile gubbe efter. Det var bara larv alltså. Väldigt nöjd med mitt 1070 kort. Detta blev lite fel. Är en rookie på dessa gula ansikten... Sedan är det även Måndag...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Men ta hit kortet någon gång nvidia! Mitt stackars 980 hostar rejält i 4K. Tröttsamt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Avstängd

Konstigt att ett GTX 1080 Ti listas men ingen av AMD's Ryzen som är 1 vecka nu kvar på.

Inaktiv

Äsch uppgradera schmuppgradera. Kan spela det mesta med mitt 780 och det har hållit i över 3 år.
Jag sänker upplösningen ett snäpp varje år istället. Nu är det 1080p som gäller. När jag är framme vid 640x480 kanske det är dax att byta.

Redaktör
Skrivet av SebastianV:

Konstigt att ett GTX 1080 Ti listas men ingen av AMD's Ryzen som är 1 vecka nu kvar på.

Ryzen är processorn, AMD:s nya grafikkort heter Vega och kommer i vår.


signatur
Medlem

Ska man kanske ta o uppgradera sig från ett 970 kanske. Vad tror ni priset hamnar på om ni drar till med en vild gissning?

Medlem
Skrivet av Quarie:

Ska man kanske ta o uppgradera sig från ett 970 kanske. Vad tror ni priset hamnar på om ni drar till med en vild gissning?

Med tanke på mjölkningen av priserna för 1080 & 1070 så skulle inte 10-11k i Sverige förvåna mig för FE vid lansering.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Quarie:

Ska man kanske ta o uppgradera sig från ett 970 kanske. Vad tror ni priset hamnar på om ni drar till med en vild gissning?

Med tanke på mjölkningen av priserna för 1080 & 1070 så skulle inte 10-11k i Sverige förvåna mig för FE vid lansering.

Och ändå ä betalar folk snällt? Tycker inte något av de korten är speciellt prisvärda. Ett 1070 med bra kylning och låg ljudnivå ligger fortfarande runt 5000, men gissar på att det tack och lov lär droppa nu när 1080Ti kommer och AMD släpper sina Vega kort. Det är på tiden. Runt 3500 för ett 1070 om det ska bli köp.

1
Skriv svar