Recension – Ghost Recon: Wildlands

Robot
Recension – Ghost Recon: Wildlands

Öppna världar och fokus på den personliga berättelsen står i fokus när Ubisoft försöker stoppa droghandeln i Bolivia, på gott och ont.

#ghost-recon-wildlands


Skribent
Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands

För övrigt är mina helikopter-skills helt sjuka, om man bortser från den gången jag döda mig och Calle genom att flyga rätt in i en ledning. Helt i fas med Calles "Det här är en genväg", det var det inte.


signatur

I am the black wizards.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Johan Olander:

För övrigt är mina helikopter-skills helt sjuka, om man bortser från den gången jag döda mig och Calle genom att flyga rätt in i en ledning. Helt i fas med Calles "Det här är en genväg", det var det inte.

Du kalla mig vän. Allt är förlåtet.


signatur
Medlem

Vad för specifikationer har datorn ni körde på, då jag märkt att spelet verkligen är Nvidia optimerat. Nvidia funkar hur bra som helst medans AMD kort går åt helvete med.

Det är inte många buggar jag mött på som har vart gamebreaking. Utan bara små saker som kan vara störande. Sen att man åker ur spelsessionen när man spelar har bara hänt mig när mitt när dog typ var 10 minut i morse.

Medlem

Nämns inget om att bilar har extremt konstig fysik och körmåga?

Medlem
Skrivet av Kneeeta:

Nämns inget om att bilar har extremt konstig fysik och körmåga?

Jag läste några säga att detta var om du ej hade framerate låst. Jag har nu i full versionen låst framerate och har inget problem att köra bilarna. Enligt mig påminner dom om gta. Dock var det länge sen jag spelade gta.

Medlem
Skrivet av Kneeeta:

Nämns inget om att bilar har extremt konstig fysik och körmåga?

Tycker bilarna funkar helt okej nu, kan iofs vara att jag har ny skärm och låst fps:en.

Medlem

Helt okay betyg, vad jag sett och provat i betan (och jag förstår att fulla spelet inte skilljer sig så mycket från betan), så är den nog i dagsläget inte värd mer än tre FZ

Det blir till att vänta med köp för min del

Ambassadör
Xbox

Stabil recension!

Blir till att vänta. Men det gör jag ju iofs alltid, spelen är ju inte längre klara vid release nu för tiden.


signatur

Jump in.

Medlem

Synd att inte Grin finns längre så de kunnat göra en firstperson version på PC som dem gjorde förr. Tredje person suck alltså, det liksom bara suger. I ett sådan här spel känns det också verkligen som bara en dålig kompremiss pga konsolernas usla och olämpade kontroller, sad but true.

Medlem

Ubisoft har köpt upp varenda Twitch-strömmare känns det som. Lirik, Dansgaming, Shorty, Giantwaffle, DrDisrespect. Många av dem pratade till och med illa om spelet innan Ubisoft köpte upp dem. Nu spammar de en massa Ghost Recon ads åt Ubisoft på deras Twitter och har hela streams dedikerade åt spelet.

Lustiga är att Twitch-chat hatar redan spelet. Ser så fruktansvärt tråkigt ut.

Medlem
Skrivet av caene:

Lustiga är att Twitch-chat hatar redan spelet. Ser så fruktansvärt tråkigt ut.

Recensioner är fake reviews! Man hittar sanningen om spelet i Twitch-chatten! Sad!

Medlem
Skrivet av caene:

Ubisoft har köpt upp varenda Twitch-strömmare känns det som. Lirik, Dansgaming, Shorty, Giantwaffle, DrDisrespect. Många av dem pratade till och med illa om spelet innan Ubisoft köpte upp dem. Nu spammar de en massa Ghost Recon ads åt Ubisoft på deras Twitter och har hela streams dedikerade åt spelet.

Lustiga är att Twitch-chat hatar redan spelet. Ser så fruktansvärt tråkigt ut.

Tror du att de har spelat spelet om de istället sitter på Twitch, istället för att spela? ;E

Medlem

Stort + är hur snyggt det är med hdr på ps4.
För övrigt har jag inte stött på en enda bugg.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skribent
Skrivet av Kneeeta:

Nämns inget om att bilar har extremt konstig fysik och körmåga?

Det här är faktiskt den enda saken jag läst att folk stör sig på, innan jag själv började spela. Märkte dock inte av det alls, utan tyckte körkänslan var rätt bra.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Vill bara falla in med en personlig inflikning här, jag har inte upplevt några markanta buggar i spelet. Det har varit smått komiska buggar så som fiender som flyger i luften för att sedan landa längre bort till sin död. Men annars är jag förvånad, föra att vara ett Ubisoft spel så är det och har det varit fantastiskt stabilt. Har spelat det mer eller mindre konstant med en vän eller två sedan release, är inte trött på det än har riktigt riktigt roligt.

Konstant glädjande med grafiken också, dessa vyer när man flyger omkring och all view distance. Otroligt tillfredställande när man sätter ett headshot med shortscope på över 400m med snipern. Verkligen ett fantastiskt Co-Op spel. Har hur kul som helst genom att flyga helikoptern och bli duktig på den. Inflitrationerna är roliga och riktigt trixiga emellanåt, ibland är bästa planen run and gun eller snatch and grab, annars lutar mycket tå stealth.

Jag älskar det. Verkligen positivt överaskad!

Sedan ska jag inte vara sån, det finns en del frustrations moment som fiender som spawnar in på dig väldigt tätt och så, men glädjeligen är dessa tillfällen små. Det finns otroligt många olika vägar att tackla de olika uppdragen och världen är helt otroligt stor, vacker och fantastiskt fylld med liv.

Helt klart årets hitills största förvåning och positivaste överaskning för mig. Har du vänner, skaffa spelet. Ai kamraterna är inget att hänga i julgranen men det funkar. Men spelet är verkligen uppbygt kring 3-4 Co-Op spelare, och planerande kring taktik.

All trollning man kan göra med sina vänner genom att plantera C4 på deras bilar eller liknande och inte några nämvärda påföljder för varken honom eller mig. Bara respawna och fortsätta, ger tillfälliga avbrott för bara flumma omkring i den otroligt stora och variations rika världen av Bolivia.

Jag trodde aldrig jag skulle säga det här men, det här är ett Ubi spel jag varmt rekommenderar.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

För övrigt är mina helikopter-skills helt sjuka, om man bortser från den gången jag döda mig och Calle genom att flyga rätt in i en ledning.

Som flitig Arma III-spelare tycker jag mig känna igen det där...

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Kneeeta:

Nämns inget om att bilar har extremt konstig fysik och körmåga?

Det här är faktiskt den enda saken jag läst att folk stör sig på, innan jag själv började spela. Märkte dock inte av det alls, utan tyckte körkänslan var rätt bra.

Hemsk som satan. Känns som digital styrning där man har stor död zon på spaken innan bilen svänger och när den väl svänger är det för mycket. Svårt att svänga mjukt som i andra spel som tex GTA.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Avstängd

Jag gillade betan och laddar ner hela spelet just nu. Hoppas det inte är ett spel som man snabbt blir less på.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

inte märkt av mer buggar än av andra spel. Fastnade en gång men bara att ta fast travel på en polare. Vacker grafik o så men blir ganska enformigt efter ett tag.
4/5

Medlem

Har kört 12 timmar på PC nu (varav 20 minuter solo med AI, och kan bara instämma i att spelet är gjort för co-op).

Vi har haft några småbuggar, typ att min PEQ-laser slutade synas för de andra spelarna och liknande grejer, men inte en enda game breaking bug.

Det som verkligen är irriterande är Ghost medlemmarnas "small talk" som inte upphör trots multiplayer, och skämten börjar bli lite nötta nu.

Med det sagt, så har jag inte kört så här underhållande co-op på aslänge. Spela på Extreme och stäng av din HUD så finns det ingen anledning att klaga på svårighetsgraden heller.

4/5 toasts.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Vill bara falla in med en personlig inflikning här, jag har inte upplevt några markanta buggar i spelet. Det har varit smått komiska buggar så som fiender som flyger i luften för att sedan landa längre bort till sin död. Men annars är jag förvånad, föra att vara ett Ubisoft spel så är det och har det varit fantastiskt stabilt. Har spelat det mer eller mindre konstant med en vän eller två sedan release, är inte trött på det än har riktigt riktigt roligt.

Konstant glädjande med grafiken också, dessa vyer när man flyger omkring och all view distance. Otroligt tillfredställande när man sätter ett headshot med shortscope på över 400m med snipern. Verkligen ett fantastiskt Co-Op spel. Har hur kul som helst genom att flyga helikoptern och bli duktig på den. Inflitrationerna är roliga och riktigt trixiga emellanåt, ibland är bästa planen run and gun eller snatch and grab, annars lutar mycket tå stealth.

Jag älskar det. Verkligen positivt överaskad!

Sedan ska jag inte vara sån, det finns en del frustrations moment som fiender som spawnar in på dig väldigt tätt och så, men glädjeligen är dessa tillfällen små. Det finns otroligt många olika vägar att tackla de olika uppdragen och världen är helt otroligt stor, vacker och fantastiskt fylld med liv.

Helt klart årets hitills största förvåning och positivaste överaskning för mig. Har du vänner, skaffa spelet. Ai kamraterna är inget att hänga i julgranen men det funkar. Men spelet är verkligen uppbygt kring 3-4 Co-Op spelare, och planerande kring taktik.

All trollning man kan göra med sina vänner genom att plantera C4 på deras bilar eller liknande och inte några nämvärda påföljder för varken honom eller mig. Bara respawna och fortsätta, ger tillfälliga avbrott för bara flumma omkring i den otroligt stora och variations rika världen av Bolivia.

Jag trodde aldrig jag skulle säga det här men, det här är ett Ubi spel jag varmt rekommenderar.

Samma här. Jag är glatt överraskad av spelet. Jag ogillade spelet u betan vilket jag skrev u förra tråden om vad man tyckte om beta spelet.

Jag har testat spela ensam och med 2 vänner till. Spelar blir grymt mycket roligare än med. Vi spelar på svåraste kryper fram och försöker ta ut alla utan att dom ser oss. Att sitta sätta ut markeringar på fiender planera hur man ska ta ut dom sen räkna ner och alla skjuter samtidigt.

Jag gillar spelet faktiskt och jag måste säga det att Ubisoft har ryckt upp sig jag har gillat många av deras senaste spel. Rainbow sux siege. For honor. Ghostrecon wildlands. Då måste jag tillägga att jag:har köpt 6-8 spel på kanske 1.5 år. Så har det varit 3 av dom är Ubisoft spel.

Något jag älskar är att skjuta ner helikopter med grenade launcher från en bit ifrån. Exempelvis så flög jag och 2 vänner. Så kommer en unidad helikopter och ser oss. Mina vänner trodde att uppdraget var kört och dom skulle skjuta ner våran helikopter. Så tar jag fram grenade launcher och träffar rotor bladens motor så den störtar. Finns ingen bättre känsla än när man tar ner helikopter med grenade launcher. Skjuter ner piloten med sniper. Gör long shot med sniper. Skjuter dom genom en plåt vägg. Eller tar ut fler med 1 .338/50cal kula.

Det enda jag hatar är hur låg zoom dom har på siktena. Ingen zeroing på dom heller.
Annars gillar jag spelet skarpt. Spelar på svåraste. Dock är spelet en miljon gånger bättre med vänner

Medlem

Grymt roligt i co-op och känns väldigt stort. Ett tips är att spela på svåraste svårighetsgraden.

Avstängd

Jag försöker hetsa en kompis att köpa det så man får testa co-op, har lite kompisar på ps4 som gillar dessa spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Bilarnas styrning är ju som många säger väldigt "on-off".
Skulle ju vara trevligt om det var ngt mjukare utväxling.

Helikoptrarna är ju också helt störda. Hur tänkte de där? Är man lite van med att flyga i andra spel som BF serierns helikoptrar eller även ARMA's så är detta helt värdelöst.

Och hur ska man kunna skjuta med de helikoptrar som har miniguns när man inte kan tilta eller styra dem med musprecision?!!!

Jag önskar också att antalet vitsar gick att skruva ner då det blir lite mycket sådant tugg. Dessutom är det inte synkat mellan klienterna så man kan höra olika vitsar eller kommentarer. Efter en skottväxling så säger min karaktär "That was messy" medan på polarens dator så fällde jag kommentaren "Nice shooting".
Då uttalanden som dessa stundtals skapar skön situationskomik vore det ju roligt om det faktiskt var synkat.

Bortsett från detta är spelet hysteriskt kul i co-op!!!

Tack för en bra recension.

Medlem

Har inte upplevt några av dom grejjerna som nämns som minus på ps4 iaf

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av caene:

Ubisoft har köpt upp varenda Twitch-strömmare känns det som. Lirik, Dansgaming, Shorty, Giantwaffle, DrDisrespect. Många av dem pratade till och med illa om spelet innan Ubisoft köpte upp dem. Nu spammar de en massa Ghost Recon ads åt Ubisoft på deras Twitter och har hela streams dedikerade åt spelet.

Lustiga är att Twitch-chat hatar redan spelet. Ser så fruktansvärt tråkigt ut.

Tror du att de har spelat spelet om de istället sitter på Twitch, istället för att spela? ;E

Ett bra exempel här, är t ex The Division. Twitch-chat såg hur skräp spelet var, många sket i att köpa det för att det SÅG dåligt ut. I slutet av dagen så gjorde många av dem rätt i det. Man kan SE andra spela spelet för att avgöra ifall ett spel är skräp, det är min poäng.

Jag har många gånger, tack vare en strömmare, inte köpt ett spel. Då jag sett att det inte skulle vara värt det.

Medlem

Vad fan ni alla som spelar. Jag har bara Amerika ja vänner och kan bara spela med dom på helgerna eller när jag börjar 12 och slutar 21 på kvällen. Vore grymt tacksam att få spela med folk som pratar svenska också. Jag spelar på Xbox GT denzao.

Tack!

Medlem
Skrivet av denza:

Vad fan ni alla som spelar. Jag har bara Amerikanska spelvänner och kan bara spela med dom på helgerna eller när jag börjar 12 och slutar 21 på kvällen. Vore grymt tacksam att få spela med folk som pratar svenska också. Jag spelar på Xbox GT denzao.

Tack!

Medlem

Ni som påstår att körkänslan är bra, testa köra upp för några 60-graders lutande väggar och säg att detta fungerar p.g.a. låst framerate!

Edit: Sätt er i en gummi-jolle och se om hastigheten den drar iväg i känns vettig också!

12
Skriv svar