Mass Effect: Andromeda får 2 GB stor patch idag

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Luciphear:

Vad är det hon försöker uttrycka på den bilden? Ska det vara smärta eller va?

Det seriösa svaret är 'Ja'

Äntligen. Hahahahaha!

Ärligt talat så tycker jag att utvecklarna är inne på rätt spår. Jag SER att det är vad de försöker förmedla men det känns som om de inte riktigt blivit klar med arbetet helt och hållet. Jag håller verkligen inte med om allt annat skit som det snackas om riktigt. Ja, det är skevt, men vad fan...

Som vanligt är kritiken överdriven av internätet, animationsavdelningen framstår definitivt som en skyddad verkstad i det här fallet men folk verkar ha glömt att de tidigare spelen i serien faktiskt inte direkt var top notch på det planet, det var inte heller karaktärseditorn och man gjorde en del helt idiotiska designval mellan episoderna.
Det var fantastisk voice acting och bra dialog som lyfte de tidigare spelen, inte animationerna.

Jag tycker som alla andra att spelet borde ha hållit en högre standard men problemen som alla tar upp är inte jätterelevanta för vad jag tycker gör ett spel kul och jag har sett/hört tillräckligt för att veta att jag kommer att trivas med det.

Av det jag spelat så är nog inte animationerna något jag reagerat så värst på. Ja, de kunde varit bättre, men det är som du säger - kritiken är överdriven.

Den största tabben jag stött på är nog karaktärseditorn. För att utveckla;
Först och främst är det begränsat med alternativ. För att bygga din egen karaktär så måste man först välja ett förbestämt utseende och sedan får du, väldigt begränsat, dra i mätare. Låter ganska standard. Problemet är dock att jag tycker att de varit sjukt snåla med 'vad' för mätare det egentligen finns, och mängden utseenden att välja mellan är oerhört få. Varför få vi inte välja läppformen själv? Eller ögonformen? Varför får vi inte bestämma vilken form på näsan vi vill ha?

Jag har inga problem med att det finns fåtal mätare att dra i. Jag hade föredragit mer, men jag kan acceptera det. Mitt problem är att vi inte får bestämma något överhuvudtaget egentligen. MEN jag kan jobba med det. Det är inte en deal breaker för mig, bara något som förvånade mig och gjorde mig en aning besviken på just karaktärsskapandet - men jag faller ingen tår över det.

Men så finns det även fler problem med just det - ärren på karaktären man får lägga till är fånigt amatöraktigt. Vanligtvis hade jag kunnat ignorera detta men de tycks ha glömt att lägga till något form av djup på rubbet. Jag är ganska säker på att vissa av ärren man får välja har jag sett i Brush-packs till Photoshop förr (eller ja, väldigt liknande). Det ser faktiskt ut som det är någon form av målarfärg de smetat på ansiktet - det ser inte det minsta ut som ärr eller brännskador. Detta förstår jag verkligen inte. Jag skiter helt i att vi inte får placera ärren, vi får inte skala upp eller ner dom, eller rotera - men kvalitén är verkligen vansinnigt dålig. Vad som förvånar mig är att Dragon Age: Inquisition hade en mer utvecklad karaktärseditor. Vad hände?

Och sedan har vi håret. Väldigt få frisyrer, och allt annat än mörka färger tycks se förjävligt ut. Jag förstår nu "Nougat-håret" som FZ snackade om när de streamade spelet live. Men vi får inte heller möjligheten att välja ögonbryn, ögonfransar, och t.om skägget är fruktansvärt dåligt gjort(OERHÖRD brist på alternativ). När man byter färg på håret byts inte heller färgen på ögonbrynen eller ögonfransarna. (VAFALLS?!)

Sminket är, åter igen, uselt. Då mestadels alternativen som finns. Nu menar jag inte ens att överdriva men de flesta alternativen ser ut som något ett barn snickrat ihop och så har de bara valt att kasta in det i spelet. Det kan på allvar inte varit en person som suttit och tänkt genom och designat stilarna i längre än 2~3 minuter. Det är skamligt dåligt gjort.

Nu kostade spelet "bara" $40 miljoner dollar att utveckla, i jämförelse med Skyrim som kostade runt $90 miljoner, och Fallout 4 lär väl ha placerats runt $100-150 miljoner, om inte mer så jag bör inte förvänta mig riktigt samma nivå av kvalité med just deras editor kanske, men vad som förvånad mig är att de haft teknologin redan. Dragon Age Inquisition som drivs av samma motor har en bättre editor med bättre kvalité - så vad FAN hände i Mass Effect Andromeda?

Med det sagt - jag kommer fortfarande spela det. Jag tror jag kommer gilla spelet, absolut, men Bioware måste nog fan i helvete skärpa sig. Jag hade föredragit om de inte låtit oss bygga våran egen karkatär överhuvudtaget, eller givit oss bara fasta alternativ(presets) istället än att låtsas ge oss några som helst möjligheter att ändra vårat utseende. Det enda vi kan göra är att avgöra hur pass fula vi vill vara.

Medlem

För mig är det taffligt skrivna dialogerna som stör mest. Försökte verkligen gilla trial versionen men det gick inte. Första ME som jag inte köper.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av zumo:

Att gå från Mordin Solus till det är ju bara rent av skrattretande på ett dåligt sätt.

Mordin är underbar, jag har börjat köra ME2 nu och när Mordin går igång med sina konversationer sitter jag med ett leende på läpparna.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Nu kostade spelet "bara" $40 miljoner dollar att utveckla, i jämförelse med Skyrim som kostade runt $90 miljoner, och Fallout 4 lär väl ha placerats runt $100-150 miljoner, om inte mer så jag bör inte förvänta mig riktigt samma nivå av kvalité med just deras editor kanske, men vad som förvånad mig är att de haft teknologin redan. Dragon Age Inquisition som drivs av samma motor har en bättre editor med bättre kvalité - så vad FAN hände i Mass Effect Andromeda?

Jag tror det är ganska enkelt, de lade krutet på miljöer, multiplayer och rent gameplay i första hand men spräckte budgeten pga att den var för liten eller kanske de fick någon form av internt bakslag och fick improvisera i sista minuten. De hade nog ingen möjlighet varken att få mer pengar eller mer tid.
De brister som har uppdagats hänger ju ihop på ett eller annat sätt och är kopplat till vad som brukar vara de senare etapperna av utveckligen.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Luciphear:

Nu kostade spelet "bara" $40 miljoner dollar att utveckla, i jämförelse med Skyrim som kostade runt $90 miljoner, och Fallout 4 lär väl ha placerats runt $100-150 miljoner, om inte mer så jag bör inte förvänta mig riktigt samma nivå av kvalité med just deras editor kanske, men vad som förvånad mig är att de haft teknologin redan. Dragon Age Inquisition som drivs av samma motor har en bättre editor med bättre kvalité - så vad FAN hände i Mass Effect Andromeda?

Jag tror det är ganska enkelt, de lade krutet på miljöer, multiplayer och rent gameplay i första hand men spräckte budgeten pga att den var för liten eller kanske de fick någon form av internt bakslag och fick improvisera i sista minuten. De hade nog ingen möjlighet varken att få mer pengar eller mer tid.
De brister som har uppdagats hänger ju ihop på ett eller annat sätt och är kopplat till vad som brukar vara de senare etapperna av utveckligen.

Tycker dock att EA bör nog ta en koll på vilka de anställer. Det tycks vara ett par drägg hos Bioware som inte hör hemma där, eller i spelindustrin överhuvudtaget.

https://www.youtube.com/watch?v=AriDHk9TB0U

https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_161842...

https://www.youtube.com/watch?v=sunpsq46oFg&t

(Tror nog den sista är den som är mest nämnvärd.)
Jag förstår inte hur fan detta kan vara acceptabelt. Röstar med plånboken och de får inte ett öre - då inte pågrund av hur spelet är men...tja, ja. Du ser i videorna.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Luciphear:

Nu kostade spelet "bara" $40 miljoner dollar att utveckla, i jämförelse med Skyrim som kostade runt $90 miljoner, och Fallout 4 lär väl ha placerats runt $100-150 miljoner, om inte mer så jag bör inte förvänta mig riktigt samma nivå av kvalité med just deras editor kanske, men vad som förvånad mig är att de haft teknologin redan. Dragon Age Inquisition som drivs av samma motor har en bättre editor med bättre kvalité - så vad FAN hände i Mass Effect Andromeda?

Jag tror det är ganska enkelt, de lade krutet på miljöer, multiplayer och rent gameplay i första hand men spräckte budgeten pga att den var för liten eller kanske de fick någon form av internt bakslag och fick improvisera i sista minuten. De hade nog ingen möjlighet varken att få mer pengar eller mer tid.
De brister som har uppdagats hänger ju ihop på ett eller annat sätt och är kopplat till vad som brukar vara de senare etapperna av utveckligen.

Tycker dock att EA bör nog ta en koll på vilka de anställer. Det tycks vara ett par drägg hos Bioware som inte hör hemma där, eller i spelindustrin överhuvudtaget.

https://www.youtube.com/watch?v=AriDHk9TB0U

https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_161842...

https://www.youtube.com/watch?v=sunpsq46oFg&t

(Tror nog den sista är den som är mest nämnvärd.)
Jag förstår inte hur fan detta kan vara acceptabelt. Röstar med plånboken och de får inte ett öre - då inte pågrund av hur spelet är men...tja, ja. Du ser i videorna.

Bryr mig inte om hur utvecklarna är personligen, det är ingen som bryr sig om fall de som tex. monterar en bil är rövhål. De gör ett jobb enligt de riktlinjer som chefen ger dem som alla andra.
Däremot vet vi ju att studion är oerfaren men det är faktiskt upp till cheferna att se till att det funkar, inte de anställda.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Luciphear:

Nu kostade spelet "bara" $40 miljoner dollar att utveckla, i jämförelse med Skyrim som kostade runt $90 miljoner, och Fallout 4 lär väl ha placerats runt $100-150 miljoner, om inte mer så jag bör inte förvänta mig riktigt samma nivå av kvalité med just deras editor kanske, men vad som förvånad mig är att de haft teknologin redan. Dragon Age Inquisition som drivs av samma motor har en bättre editor med bättre kvalité - så vad FAN hände i Mass Effect Andromeda?

Jag tror det är ganska enkelt, de lade krutet på miljöer, multiplayer och rent gameplay i första hand men spräckte budgeten pga att den var för liten eller kanske de fick någon form av internt bakslag och fick improvisera i sista minuten. De hade nog ingen möjlighet varken att få mer pengar eller mer tid.
De brister som har uppdagats hänger ju ihop på ett eller annat sätt och är kopplat till vad som brukar vara de senare etapperna av utveckligen.

Tycker dock att EA bör nog ta en koll på vilka de anställer. Det tycks vara ett par drägg hos Bioware som inte hör hemma där, eller i spelindustrin överhuvudtaget.

https://www.youtube.com/watch?v=AriDHk9TB0U

https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_161842...

https://www.youtube.com/watch?v=sunpsq46oFg&t

(Tror nog den sista är den som är mest nämnvärd.)
Jag förstår inte hur fan detta kan vara acceptabelt. Röstar med plånboken och de får inte ett öre - då inte pågrund av hur spelet är men...tja, ja. Du ser i videorna.

Bryr mig inte om hur utvecklarna är personligen, det är ingen som bryr sig om fall de som tex. monterar en bil är rövhål. De gör ett jobb enligt de riktlinjer som chefen ger dem som alla andra.
Däremot vet vi ju att studion är oerfaren men det är faktiskt upp till cheferna att se till att det funkar, inte de anställda.

Jag bryr mig vanligtvis inte heller. De får vara vilka fan de än vill men när den skiten börjar reflektera sig på spelet, och när de väljer att dra in alla andra i deras bullshit, DÅ bryr jag mig.

12
Skriv svar