Så ser nya Zelda ut

Medlem
Så ser nya Zelda ut

Asch, vill ha ny Zelda på Wii!
Men men, kul för DS-folk.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv
Skrivet av AkirA:

Asch, vill ha ny Zelda på Wii!

Yes!

Men åh vad jag gillar musiken


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Fan va tradigt att dem gör ytterligare ett dåligt Zelda-spel.
Varför denna jäkla barnsliga stilen??!!
Kan dem inte ge oss ett Zelda-spel som har en bra story och som ser bra ut också.
Men det verkar som om det inte lär hända på ett par 1000 år....

Jag vet inte... jag gillade inte Phantom Hourglass särskilt mycket och tågåkandet i detta verkar snarlikt långtråkigt. Blir väl ingen större del av spelet men resten såg inte så jätteintressant ut heller, förutom stenkompanjonen då möjligen. Mycket man sett sedan tidigare.

Medlem

Ser lite mysko ut men kul. Har dock inte spelat igenom Phantom hourglass ännu. Zelda är ju Zelda.

Medlem

Va fult!
Tåg och skit hör inte hemma i Zelda.

Medlem

Phantom Hourglass var ju ett genialt spel rent spelmekaniskt så jag längtar till denna del!

Dock så hoppas jag som många andra på att vi snart får en glimt av ett "riktigt" Zelda till stationär konsol.

Medlem

Attans. Önskar att det nya Zelda spelet skulle vara i stil med Ocrina of Time eller Majoras Mask, men men. Får väll inte sluta drömma om att det kommer.

Danni | RoS

Medlem

Hade ju helst hoppats starkt på ett Zelda till Wii. Men, men. =(


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

usch, får kalla kårar av denna aftonbladet-liknande rubrik, snälla fall inte i den fällan!

Medlem

Redan första april?

Medlem

Kan inte säga att jag ser fram emot det precis. Jag bryr mig inte att det ser "toon:igt" ut eller så, stilen är helt okay! Fast jag är inte så förtjust i att leka lokförare. Vem vet, kanske blir det ett bra spel, kanske blir det ett Big Rigs(troligen inte så kasst dock). We'll see..

Off topic:
"Aftonbladet-liknande rubrik", sedan "Redan första april?"... varför kan jag inte sluta tänka på IPRED?
Ah, och så har man tandläkartid den första april... usch, detta kan bara sluta illa..

Medlem

Jag har full tillit för Nintendo angående Zelda!

Jag slutade gilla Zelda-spelen efter Super Nintendo-versionen så mina åsikter kanske inte räknas så mycket men varför känns det som om storyn har fått tagit smällen här?

Medlem

Det senaste Zelda spelet på DS hade horribel kontroll, måsta peka på skärmen för ens kunna röra sig, fingrarna var ju mest ivägen bara då
Får hoppas att dom skärper sig på den avdelningen.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Kontrollen var utmärkt, håller du fingrarna över skärmen eller? Det hade betydligt värre problem.

Medlem

jag håller med, kontrollerna till PHG var det absolut inge fel på.

Inaktiv

Gillar inte när Zelda är "cell shaded" påminner för mycket om Wind waker. Hade gärna sett en annan artdirection på det hela. Fast utgår ifrån att gamplayet är lika bra som vanligt i Zelda spelen. Kul med ett nytt Zelda till DS:et iaf. Fast hade heller fått ett nytt till Wii:et

Medlem

Jag vill ha den grafiken det var i The Legend of Zelda: A Link to the Past. Inte den här skiten.
Det är vad jag tycker...


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Luciphear: Då får du jobba ihop lite roliga skämt, som du kan dra för din tandläkare.

Medlem

blir nog att köpa en DS då.

Medlem

Älskade Phantom Hourglass. Förvisso var det väl mycket smygandes i templet under tidspress vissa gånger men spelet var ju hur kul som helst (och gick att spela på bussen till och från jobbet, handheld ftw!). Detta nya är ju ett givet köp!

/ LordDaimos

Medlem

A Link to the past är och ser ut att förbli det i särklass bästa Zelda-spelet.
Till skillnad från många andra som har kommenterat så är jag glad att det släpps till DS och inte till Wii. Alldeles för mysigt spel för att förstöra det med massa viftande.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Zelda är alltid trevligt, men jag vill ju ha ett till 2D Metroid!

Annars gillar jag Link To The Past och Minish Cap bäst.

Medlem

Gillade inte Phantom Hourglass särskilt mycket... För barnsligt, OOT och MM hade ju bra storys, och inte massa löjliga monster och en massa jävla fartyg och TÅG. Zelda spelen har ALDRIG handlat om att RESA, spela Backpacker om man vill ha en rese/jobb simulator. Förstår inte varför detta fortsätter, varför kollar inte Nintendo på det som gjorde OOT och MM så framgångsrika?

De tidigare spelen var vuxna, seriösa, medans detta ser ut som något för min femåriga lillasyster.

"Äventyret sägs vara skapat för äldre Nintendo-fans samtidigt som det blir lättillgängligt nog för att tilltala nytillkomna spelare som ridit in på casual-vågen."

Jag köpte ett Wii för Twilight Princess, blev faktiskt ganska nöjd med det, men det var såklart inte lika bra som OOT. Men TP gav mig upp till 100 speltimmar, och en liten boost för att hitta allting som fanns i spelet. Men, PH sög riktigt illa enligt mig, hade absolut inget sug att spela, slutade efter kanske tredje templet. Storyn hade absolut inte visat upp sig vid det stadiet, om inte storyn handlade om det där timglaset, som gav mig ÄNNU MER tråktid nere i det där gudsfördömda templet på första ön.

Aja, jag som har varit Zelda-fan nu i ett tag, älskade alla dom första spelen, har bara tappat hoppet mer och mer när det gäller Zelda. Börjar bli alldeles för mycket pengamjölkning nu, tack vare de underbara verk Miyamoto skapade. Nej, kanske blir till att testa, kanske att spela igenom PH nu när man är sjuk. Bara för att man inte kan få det tråkigare.

Medlem

Tycker själv att den celshadade stilen är den i särklass mest tilltalande. Jag kan ju dock inte påstå att jag ogillar den mer realistiska stilen men mysfaktorn är mycket högre i bl.a. wind waker. Vad fasen förväntar ni er förresten på DS? CryEngine som grafikmotor?

Inaktiv

Kan inte Nintendo låta det komma något grymt zelda till PS3/XB360=)
Som typ det till N64

Medlem

Link som "liten" ska vara mysig.

Medlem

A Link to the past är även mitt favorit Zelda. Efter det blir det väl Twilight Princess antar jag... Men förra Phantom Hourglass tyckte jag va bra, även om jag inte är mycket för cartoon-Link från Windwaker. Det första jag tänkte när han stack ut huvudet från loket var, What the hell?! Men vi får väl se vad det blir av det hela.

12
Skriv svar