Framtidens konsoler

Inaktiv
Framtidens konsoler

Jag har börjat oroa mig för hur framtidens konsoler blir.
På e3 så släppte både Sony och Microsoft såkallade "motion controllers".
Kommer det bli så att framtidens konsoler kommer skippa dom" vanliga" kontrollerna?
Kommer man få stå framför tv;n och hoppa upp och ner fast man bara vill ligga ner i soffan och slappna av?
Jag menar att dessa "motion controllers" tar spelkänslan till en helt ny nivå, men ibland kommer man fortfarande bara vilja sitta ner och köra.
Ja, dem tankarna är extrema men jag undrar faktiskt om det kan bli så?

Medlem

I framtiden blir det säkert så, fast långt fram i tiden, minst 20 år skule man tro,
för om x antal år så har utvecklingen gått så långt så att spel ser ut som film,
och förmodligen har man en hjälm eller glasögon på sig och ser allt som händer,

och när du själv springer hoppar slåss medmera det händer i spelet,
så det kanske blir så att din kondition avgör hur bra du klarar ett spel,
att spel kommer se ut som film säger nog nån att det är inte möjligt,
men allt är möjligt, utvecklingen går framåt fort.

såna där hologramrum som dom har i Star Trek kanske blir verklighet,
nackdel är väl kanske att man inte vill röra sig så mycket,
fördel är ju att det att man kan käka på burgerking och käka pizza oftare för man lär bränna en hel del kalorier när man fightas i en virtuell värld.

Medlem

Springa? Så du menar att man ska springa rätt in i tvn? Skulle se ut det, haha.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av Vozk:

Springa? Så du menar att man ska springa rätt in i tvn? Skulle se ut det, haha.

hehe, jo.
ett sånt där rullband eller vad det heter som man löptränar på står man då på,
och när du sa det där med att springa in i tvn,
så är det rätt så komiskt egentligen med hologramrummen i star trek,
rummen är ju rätt så små, men ändå fås det plats med både det ena och det andra + att folk i hologrammrum kan gå och springa hur som helst utan att springa in i väggen,

ser iaf en möjlig framtid där dagens tapeter istället är tv skärmar,
där man kan välja olika miljöer inspelade, eller nån webcam direkt från nånstans,
vore skitcoolt med sånt, tänk att se en film där du är mitt i filmen och det händer saker runtomkring dig.

Inaktiv

Tror snarare att kontrollerna kommer känna av impulserna av vad du tänker istället. Så när du målar upp tanken att springa till ett ställe så börjar din gubbe springa dit.

Men det kommer nog inte före 2030


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Inaktiv

Streamat spelande tror jag kan bli framtiden i lite fattigare länder. The cloud bara växer och växer. Moore's lag lär gälla ett tag till om inte streamat slår igenom.

På dator(som i Dell) fronten tror jag även att vi kommer att se fler spel native på Mac och Linux. Windows användarena går långsamt mot sitt öde. Kanske har vi utrotat dem 2100.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Här är framtiden för spel, och det kan vi tacka konsolerna för.

http://www.youtube.com/watch?v=Ir61DtOFRiI&fmt=22

Medlem
Skrivet av Vozk:

Springa? Så du menar att man ska springa rätt in i tvn? Skulle se ut det, haha.

Om golvet blir som nån slags enormt mudhjul som är såpass flexibelt att man inte ens märker att det far omkring under en då?

D.v.s, golvet rör sig, inte spelaren.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv

VR


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Framtiden heter PC.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv
Skrivet av Vozk:

Framtiden heter PC.

Det där var, om möjligt, en sämre gissning än Simpio's


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

möjligheterna kommer såklart öka och finnas där, men i slutändan är det vi konsumenter som bestämmer, vill eller orkar vi inte med att studsa runt efter att ha kommit hem från jobbet, så är det handkontroller som gäller


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Vozk:

Framtiden heter PC.

Det där var, om möjligt, en sämre gissning än Simpio's

Pff.. PC ligger långt före konsoler.

Medlem

Ja, det också Men det finns ju fortfarande en framtid.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av Serious Sam:
Skrivet av Vozk:

Springa? Så du menar att man ska springa rätt in i tvn? Skulle se ut det, haha.

hehe, jo.
ett sånt där rullband eller vad det heter som man löptränar på står man då på,
och när du sa det där med att springa in i tvn,
så är det rätt så komiskt egentligen med hologramrummen i star trek,
rummen är ju rätt så små, men ändå fås det plats med både det ena och det andra + att folk i hologrammrum kan gå och springa hur som helst utan att springa in i väggen,

ser iaf en möjlig framtid där dagens tapeter istället är tv skärmar,
där man kan välja olika miljöer inspelade, eller nån webcam direkt från nånstans,
vore skitcoolt med sånt, tänk att se en film där du är mitt i filmen och det händer saker runtomkring dig.

Att springa på band låter inte heller som ett speciellt bra alternativ. Om man för exempelvis har en hjälm på sig med en liten skärm framför ögonen, så kanske det inte är så lätt att se var man sätter fötterna? Rullbands olyckor alá Aftonbladets löpsedlar. Däremot så känns tanke styrda rörelser mer som en trolig framtidsvision då det redan forskas för fullt inom just det området.

Skärmar av alla slag håller ju redan i dagsläget på att byggas/testas i olika material. Dessutom så blir dem ju tunnare och tunnare också. Så "tapet tv" är kanske inte något helt omöjligt i framtiden.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Jo tapet tv blir säkert verklighet, redan nu är ju vissa tv apparater rätt så smala,
min superfina Samsung 40 tums LED tv är ju bara 2,5 centimeter tjock, och det är inte mycket det,
och bildkvaliteten på en LED tv är toppen.

Medlem

Jag fick för mig att jag såg någon prototyp av av någon slags glas tv för ett bra tag sen. Är inte 100% säker på om materialet var glas, men jag minns att den var "grymt" tunn.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

de finns ju papperstunna och böjbara skärmar redan nu. De finns ett antal filmer på tuben för de som vill se. Nu kommer jag inte ihåg vad man ska söka efter på rakt arm, men men.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Poängen med konsolen är väl att man ska ha en kontroll i handen?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

"Virtual reality" är bara ett stenkast bort.

Medlem

Istället för an massa utrustning man måste ta på sig... det skulle vara häftigt om de fick ordentlig fart på Holografiska visningsmetoder.

http://www.youtube.com/watch?v=xtpQloAn_3w
http://www.youtube.com/watch?v=HicaK7NTHQI


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Det där hologrammet där tjejen dansade var ju lite läskigt:P

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Poängen med konsolen är väl att man ska ha en kontroll i handen?

Nej en konsoll är en dator byggd för spel(Xbox 1 har tom PC arkitektur). Den ska inte ha massa virus eller drivrutiner. Det ska spelas på den. Konsoler kommer som en enhet och man byter inga delar vilket har sina fördelar för mjukvaran. Att den råkar vara förknippad med TV:n och handkontroller är inte det som definierar konsol.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Istället för an massa utrustning man måste ta på sig... det skulle vara häftigt om de fick ordentlig fart på Holografiska visningsmetoder.

http://www.youtube.com/watch?v=xtpQloAn_3w
http://www.youtube.com/watch?v=HicaK7NTHQI

Undrar hur många i publiken det var som såg den dansande tjejen som försökte ringa Ghostbusters...

Inaktiv

signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

1
Skriv svar