Sims-serien slår hundramiljonersvallen

Robot
Sims-serien slår hundramiljonersvallen
Medlem
Sims-serien slår hundramiljonersvallen

Grattis eller hur var det nu igen?

Medlem
Inaktiv

Detta bevisar bara en sak! Att nutidens gamers har jävligt dålig smak.

Medlem
Skrivet av tiger84:

Detta bevisar bara en sak! Att nutidens gamers har jävligt dålig smak.

amen!

samt att tjejer spelar allt mer! vilket är kul men synd att de har så dålig smak!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av tiger84:

Detta bevisar bara en sak! Att nutidens gamers har jävligt dålig smak.

Gamers? Tror du seriöst att det är GAMERS som köper THE SIMS PRYLPAKET ETC? Handlar nog om barn som spelar spel någon timme om dagen.

Medlem

Rob Humble, vilket nice signatur... Det ser ut som "Rod" är skrivet av ett barn, och "Humble"... ja, va fan, det håller på att halka av pappret.

100 miljoner..? Wow. Ruskigt imponerande må jag säga! Snacka om framgångsrik spelserie. Grattis, EA...

Medlem
Skrivet av Bananaosten:
Skrivet av tiger84:

Detta bevisar bara en sak! Att nutidens gamers har jävligt dålig smak.

Gamers? Tror du seriöst att det är GAMERS som köper THE SIMS PRYLPAKET ETC? Handlar nog om barn som spelar spel någon timme om dagen.

jag har lirat en hel del sims 1&2, och kolla på min spelsamling här på FZ, det är bara en lite del av det jag äger. Men så jag förtjänar inte att kallas gamer för att jag äger delar av the Sims serien?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Bananaosten:
Skrivet av tiger84:

Detta bevisar bara en sak! Att nutidens gamers har jävligt dålig smak.

Gamers? Tror du seriöst att det är GAMERS som köper THE SIMS PRYLPAKET ETC? Handlar nog om barn som spelar spel någon timme om dagen.

jag har lirat en hel del sims 1&2, och kolla på min spelsamling här på FZ, det är bara en lite del av det jag äger. Men så jag förtjänar inte att kallas gamer för att jag äger delar av the Sims serien?

Nej det gör du inte

Inaktiv
Skrivet av Bananaosten:
Skrivet av tiger84:

Detta bevisar bara en sak! Att nutidens gamers har jävligt dålig smak.

Gamers? Tror du seriöst att det är GAMERS som köper THE SIMS PRYLPAKET ETC? Handlar nog om barn som spelar spel någon timme om dagen.

Du försvarar ordet gamer som om det vore något positivt...

Inaktiv
Skrivet av mastrein:
Skrivet av Bananaosten:
Skrivet av tiger84:

Detta bevisar bara en sak! Att nutidens gamers har jävligt dålig smak.

Gamers? Tror du seriöst att det är GAMERS som köper THE SIMS PRYLPAKET ETC? Handlar nog om barn som spelar spel någon timme om dagen.

Du försvarar ordet gamer som om det vore något positivt...

Jag försvarar? nej säger bara vad jag tycker.

Medlem
Skrivet av fAkkfAcE:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Bananaosten:
Skrivet av tiger84:

Detta bevisar bara en sak! Att nutidens gamers har jävligt dålig smak.

Gamers? Tror du seriöst att det är GAMERS som köper THE SIMS PRYLPAKET ETC? Handlar nog om barn som spelar spel någon timme om dagen.

jag har lirat en hel del sims 1&2, och kolla på min spelsamling här på FZ, det är bara en lite del av det jag äger. Men så jag förtjänar inte att kallas gamer för att jag äger delar av the Sims serien?

Nej det gör du inte

I cried.. Får gå ut och köpa lite spel där man spelar som muskelberg på anabola som gör att andra saker blöder. Det borde balanserar saker och ting.

Inaktiv

Grattis, The Sims! inte många spel som är uppe i den siffran.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Mja, det är ganska imponerande, men det är lite tragiskt att det finns så många expansioner. De symboliserar verkligen urmjölkning.

Medlem

Sims 2 är mitt liv!
Skit kul och snygg grafik!
Go MAXIS!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Undrar om det är inräknat både Sims 1, 2 och alla dess expansioner, eller enbart Sims 2, grundspelet.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Undrar om det är inräknat både Sims 1, 2 och alla dess expansioner, eller enbart Sims 2, grundspelet.

Jag låter Rob Humble svara:
"Sims-chefen Rod Humble hos EA meddelar att man till dags dato sålt inte mindre än 100 000 000 exemplar av The Sims-spel och expansioner."

Skrivet av Bananaosten:
Skrivet av tiger84:

Detta bevisar bara en sak! Att nutidens gamers har jävligt dålig smak.

Gamers? Tror du seriöst att det är GAMERS som köper THE SIMS PRYLPAKET ETC? Handlar nog om barn som spelar spel någon timme om dagen.

Om nu dessa barn spelar så tycker jag dom räknas som gamers också, kanske inte spelar samma sak som dig, men de spelar spel.

Medlem

Tack alla som köpt Sims och får spelvärlden att fundera på om det ska satsta på simpla spel med flera miljoner expansioner

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

I cried.. Får gå ut och köpa lite spel där man spelar som muskelberg på anabola som gör att andra saker blöder. Det borde balanserar saker och ting.

Efter en snabb koll på din spelsamling så måste jag ju säga att Sims-spelen knappast räcker för att ta bort din Gamer-stämpel..
För övrigt borde väl varje seriös "Gamer" ha iaf testat världens mest sålda spelserie?

Skaffa Xbox 360, är hemmet för väldigt många anabola-muskelberg! (Ja, det var menat som nåt negativt, och ja, jag äger 360 och är ingen fanboy..)

Grattis EA.. Antar jag.

Medlem

Om man nu antar att siffran innefattar inte bara expansioner utan även alla plattformar. För jag antar att de menar the sims som varumärke. Så blir det väl omkring 40-45 titlar skulle jag tro. så om vi då räknar på det så blir det ungefär 2.2 - 2.5miljoner per produkt. DET är riktigt bra!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Själv tyckte jag the sims var rätt skoj, men tröttnade då extra packen blev alldelles för många.

Medlem

Wow... Impressive.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Nu är det inte långt kvar... världen kommer gå under..!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

eh typ 40 miljarder i intäkter då haha

Medlem

Jag har aldrig fastnat för THE Sims. Men grattis EA.

Skribent

Don't underestimate stupid people in large groups.

Medlem
Medlem

Inte kört Sims sen det första kom ut, men tyckte det var väldigt roligt då. Förvånar mig inte alls att de säljer så bra, det är ett spel sm passar alla (bortsett från alla macho killar som bara spelar spel med blod).

Medlem
Skrivet av oskis_0:

Jag har aldrig fastnat för THE Sims. Men grattis EA.

Ja eller kan man ju säga Grattis till Maxis, eftersom det är deras spel... Fattar inte varför EA tar åt sig äran


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Haha bara 120 kilometer högt... På tal om att stapla saker på höjd... Om man trycker in alla världens Kineser i Pressbyrån (ca 20 m^2) och fortsätter stapla uppåt så får du ett 284 mil högt Kinestorn... Om man skulle ha WiFi Routrar hela vägen upp tror jag det låg på en mijardsumma i kronor... Whatever det var kul iaf och se vad man kan göra med alla dessa människor...;)


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

12
Skriv svar