Inga hemmaservrar för Battlefield 3

Robot
Inga hemmaservrar för Battlefield 3

Endast de utvalda får driva kriget, Dice motiverar beslutet med bättre kontroll och support.

#dice, #battlefield-3, #ea, #battlefield-2, #battlefield-bad-company-2


Medlem
Inga hemmaservrar för Battlefield 3

Handlar nog mer om pengar än nått annat

Medlem

ja det suger juh, dör rök juh alla klan servrar

Medlem

Tycker det har fungerat bra på det här sättet innan, vill du nu har en seriös klan server är det ju bara dela på notan

Medlem

Frågan är ju om Ranked Server Providers kommer att hyra ut servrar för klanmatcher?

Medlem

Jahapp där sänktes mitt intresse...

Medlem

De som vill använda egna servrar är oftast de bästa.

Medlem

Tråkigt att ni endast valt en del av ett större info släppt om både rankade och orankade servrar och väljer att endast ta upp RSP delen.
Om ni vill se all information kolla följande länk: http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3-pc/1419188-f...

Inaktiv

Ja det är ju så hemskt att vem som helst kan slänga upp en server...


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

Det påverkade inte BC2 negativt så jag överlever nog.

Medlem
Medlem

Lite tråkigt ... å andra sidan spelar det mindre roll OM det kommer finnas svenska alternativ. Jag vill inte spela på danska, holländska eller tyska servers.

Medlem

Inga egna servrar.. = .. inga mods i framtiden heller, det sög ju, hoppades lite på att man kunde få göra om Pirates, och Stunt modden, men aja,
Får väll fortsätta spela 1942 och vietnam på lan då :3


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Bra, då slipper man 1 mbit servrar som Pojke 12 år har i sin garderob, istället får man relativt stabil ping på ALLA servar.

Medlem

Trist för de som velat ha en egen server.
Själv brukar jag bara spela på rankade servrar, så för min del gör det inte så mycket, men jag tror nog att det kommer påverka spelet negativt i slutänden.

Medlem

Gång på gång gör dom misstag. Det verkar som när dom till PC-spelarna säger att dom "Satsar på PCn", att dom tror att spelarna bara bryr sig om grafiken.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Skrivet av Mitso!:

Handlar nog mer om pengar än nått annat

Handlar nog mycket om att försvåra för folk som kör crackade servrar för priatkopierade spel. (vilket i sin tur handlar om pengar;))

Inaktiv

Bättre med officiella servrar än småglins hemmasnickrade skitservrar som är uppe när dom själv känner för det.

Medlem

Jag tycker att det är värdelöst att folk inte får lägga upp egna servrar. Skulle aldrig få för mig att betala hyra för en.
Det är EA/DICE som bestämmer, men jag gillar inte deras val.

Medlem
Skrivet av Segas:

Bättre med officiella servrar än småglins hemmasnickrade skitservrar som är uppe när dom själv känner för det.

Du kanske är en person som är "Forever alone", google it.
och har inga vänner, men jag vill gärna ha möjligheten att lägga upp egna servrar på mitt nätverk hemma så att jag kan gibba med mina polare, för Multiplayer gaming, är ganska kasst för att vara ärlig... om det inte är med Polare . då har man garenterat roligt.
Istället för 400 p12or som anklagar en att man fuskar, och springer runt med noobtube hela tiden.
Fun?, I don't think so, kolla bara på Halo 3, jag skulle inte ens spela det online om jag var full, eller om någon gav mig 5 miljoner

Inga hemma servrar = Lan?, forget it.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Detta är EA som bestämmer och EA vill bara tjäna dollars.

Medlem

Men suck. BF2 hade en bra balans med att bara rankade servrar behövde hyras medan orankade var gratis. T.o.m. MW3 släpper ju dedikerade filer - skärpning DICE.
Att inte släppa serverfiler skadar bara klancommunityn. Och BF3 som skulle vara e-sport-vänligt..

Oavsett vilken förklaring dom kommer med så är det ju rätt uppenbart att det inte är för spelarnas skull dom gör det här.

Medlem

blir inga lanpartys med detta då :S

Medlem

Kanske bara jag som inte hänger med riktigt, men vad är så speciellt med att kunna hålla i sin egen server? Bortsett från klan-servrar dvs. Bad Company 2 hade inga dedikerade servrar, och jag lirade en hel del med ett par vänner samtidigt. Hitta en server i listan, joina den... var sällan mycket problem. Eller är det för dom som vill köra med ca 64 vänner samtidigt?

Medlem

Är ingen klanspelare så för mig är detta ingenting negativt, då det fungerade bra i BFBC2 imo. Kan dock förstå om klaner ogillar detta.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Kanske bara jag som inte hänger med riktigt, men vad är så speciellt med att kunna hålla i sin egen server? Bortsett från klan-servrar dvs.

framför allt bestämmer man vilka som får spela, och man kan ha reserverade slots för klanmedlemmar. Sen är det ju kart-rotationen också. Men visst, det är ju mest klanerna som går lidande av sånt här, plus att man aldrig vet hur en server sköts med admins, bans och liknande.

Medlem

Bara det inte blir som BC2 i början och DICE/EA bestämmer vad man får och inte får kicka folk från servern för.

Medlem

För att ha rankade servrar så har man behövt hyra (redan i Battlefield 2).
Det är inget problem att hitta serverar i Bad Company 2 t.ex. Klanen jag spelar i har 3 servrar som vi hyr och det går att ha VIP slots, egna kartrotationer osv.

Whiners gonna whine?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Knappast oväntat men otroligt fegt av DICE som vanligt. RO2 säger jag bara...

Medlem

Skönt, hatar forever alone snubbar som har hemmasnickrade skitservers i garderoben där han och hans p12or kan köra sina fusk utan att bli kickade.
Har funkar hur bra som helst i bfbc2 så det kommer funka bra i bf3. Tekniken har gått frammåt sedan bf2.

Skriv svar