Diablo III kunde ha skrotat det isometriska upplägget

Robot
Diablo III kunde ha skrotat det isometriska upplägget

Under utvecklingen föreslog någon att göra om Diablos isometriska perspektiv till förstapersons- eller kanske tredjepersonsvy – det fick regissören att sätta ned foten!

#diablo-iii


Medlem
Diablo III kunde ha skrotat det isometriska upplägget

detta är inget att diskutera.

Medlem

Fasiken vad tur att det blev som det blev. Diablo är inte Diablo utan fågelperspektivet. Tack Jay. <3


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Nej, däremot hadde det inte skadat att få lite kontroll över kameran så man kunde titta runt och beundra områdena.

Som det är nu har de låst kameran helt för att kunna spara in på system resurser och arbete.

Medlem

Vet inte riktigt.. detta låter mest som en flirt till spelarna. Skulle inte förvåna mig om det var någon under utvecklingen som föreslåg att Diablo III skulle bli till exempel ett RTS men även detta "var inget att diskutera".

Att folk kommer med idéer är väl i stort sett hela meningen med den tidiga utvecklingsprocessen?

Skrivet av Aeschylus:

Vet inte riktigt.. detta låter mest som en flirt till spelarna. Skulle inte förvåna mig om det var någon under utvecklingen som föreslåg att Diablo III skulle bli till exempel ett RTS men även detta "var inget att diskutera".

Att folk kommer med idéer är väl i stort sett hela meningen med den tidiga utvecklingsprocessen?

Verkar så, det står ju att det var väldigt tidigt i utvecklingen.

tex en brainstormning och en utvecklare får tanken att göra det till ett fps men de andra säger nej och så är det slut med det.

Medlem

Hellgate London... t.ex.

Fast visst kunde det ha blivit bra.

Medlem

Creds till Jay Wilson, är själv inte extremt intresserad av spelet men ändå, mer Fågelperspektiv Rpgs åt folket!


signatur

Rwa?

Medlem

Titan quest har zoomfunktion på kameran något som fungerar bra om man vill titta närmare på karaktären eller något annat i spelet.

Hur som helst hör den isometriska vyn till formatet för spelet så varför ändra det?

Jag skulle däremot gärna vilja kunna pausa spelet och ha en rörlig kamera för att ta skärmbilder.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Hellgate London... t.ex.

Fast visst kunde det ha blivit bra.

Hellgate var lovande och vyn funkade väl hyfsat men sen sket sig resten.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Haha. "Skitstorm" undvikt.

(edit: Hmm... kan man ens böja undvika så?)

Medlem

Om man skulle vilja ha startat ett WW III, så hade förstapersons varit en bra idé att välja.

Herregud vilken tur att de inte fullgjorde dessa idéer, om det är något det finns för lite av är det hack n slash, fågelperspektivs rpg.

Diablo III är snart här och längtan är nästan olidlig

Ps! Jay Wilson ska ha cred, att vara relativt nykommen till Blizzard när han hoppade på Diablo III och våga sätta ner foten sådär är väldigt starkt gjort. Sedan kan man ju ifrågasätta hurvida det var enbart hans beslut att man inte skulle göra det, jag tror det fanns fler motståndare än han. Bara att han är lite frontfigur.


signatur

Nämen!

Medlem

intressant ide. Dock skulle dom ialf "kanske" utvecklat den biten men ändå behålla den gamla "fågel" sättet. Skulle vara kul med ett option. "classic" eller modern" kanske dom skulle döpt det till.

Medlem

"If it aint broken, dont fix it"
Fågelperspektiv rpg funkar hur bra som helst och såna spel fångar alltid mig.

Medlem
Skrivet av Gabe:

Haha. "Skitstorm" undvikt.

(edit: Hmm... kan man ens böja undvika så?)

"undvikits" är antagligen mer korrekt (men det borde finnas med ett "har" före kanske?) annars är nog "undveks" bättre

http://sv.wiktionary.org/wiki/undvika


signatur

Nämen!

Medlem

Bra att dom lade ner resurser på den typen av frågor kan jag tycka.

Inaktiv

Synd ytterligare ett FPS hade varit skitcoolt ju

trololoolo

Medlem

And the hype continues...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

jag skulel dock nästan kunan se spelet som mer intresant om det hadde utväklas i 3de persons vy


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Titan quest har zoomfunktion på kameran något som fungerar bra om man vill titta närmare på karaktären eller något annat i spelet.

Hur som helst hör den isometriska vyn till formatet för spelet så varför ändra det?

Jag skulle däremot gärna vilja kunna pausa spelet och ha en rörlig kamera för att ta skärmbilder.

D3 har också zoomfunktion. tryck på Z.

Medlem
Skrivet av Comkilla:
Skrivet av Tybalt:

Titan quest har zoomfunktion på kameran något som fungerar bra om man vill titta närmare på karaktären eller något annat i spelet.

Hur som helst hör den isometriska vyn till formatet för spelet så varför ändra det?

Jag skulle däremot gärna vilja kunna pausa spelet och ha en rörlig kamera för att ta skärmbilder.

D3 har också zoomfunktion. tryck på Z.

Kanon! Jag har inte betatestat spelet så det visste jag inte. Är det en steglös zoom eller zomar den in till ett fast läge? Kan man ändra vinkeln på kameran?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

FPS hade blivit så mycket bättre!!!*

*Ironi

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Kanon! Jag har inte betatestat spelet så det visste jag inte. Är det en steglös zoom eller zomar den in till ett fast läge? Kan man ändra vinkeln på kameran?

Näpp


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Ryser med ett Diablo som är 3rd-person eller first-person...

Medlem

Haha.. fasiken vad läckert egentligen.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Det hade kunnat vara en dealbreaker för min del om D3 fått vy i 1:a- eller 3:e-person. Länge leve fågelperspektivet.


signatur

BKMN - Triple A Minus

Medlem

Lite underligt är det allt att de inte direkt portade wow-kameran (med dess kontroll) till d3. Säga vad man vill om wow men tycker det har en riktigt skön kamera-hantering.

Sedan är detta givetvis en flört

Medlem

Nej d3 ska spelas fågel vy . Men tror ett liknande spel fast i 3dje person skulle kunna vara coolt. Men som sagt Diablo är fågel vy nada annat .


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Kanon! Jag har inte betatestat spelet så det visste jag inte. Är det en steglös zoom eller zomar den in till ett fast läge? Kan man ändra vinkeln på kameran?

Z skiftar mellan normalt läge och en inzoomad vy av din karaktär.
Antagligen ämnad att ge en mer detaljerad bild av din/andras gear då det finns en option att aktivera detta läge varje gång man har inventory uppe.

Medlem

Han gjorde helt rätt. Det skulle ha tappat mycket spelare tror jag.

12
Skriv svar