Grid 2 avtäcks nästa vecka

Robot
Grid 2 avtäcks nästa vecka

Arkadracern får äntligen en uppföljare, räkna med klara besked om när, var och hur på onsdag.

#codemasters, #race-driver-grid, #grid-2


Medlem
Grid 2 avtäcks nästa vecka

Äntligen

Medlem
Medlem
Medlem
Medlem
Medlem
Medlem

Äntligen!
gridrigdirdrg

Medlem

Jag var lite rädd att Grid skulle få stå åt sidan medan man gjorde F1-spelen (som jag också älskar), men det här är naturligtvis en MYCKET trevlig nyhet!

Medlem

Bar jag som inte klarade av Grid?


signatur

Det var detta...

Medlem
Medlem
Medlem

YEAH!


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Medlem

det var ju på tiden!


signatur

God is dead

Medlem

Sweet!


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Yay! Så fruktansvärt rolig drifting i GRID.

Medlem
Medlem

Perfekt!!! Spelar grid lite till och från än och varierar det mellan F1 2011 och Grand Turismo och Forza Motorsport III...Hoppas man skippar det urlöjliga drifting-momenten, det är så dåligt så det hör inte hemma i ett racing spel pga det inte är racing


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem
Skrivet av Arvid:

Yay! Så fruktansvärt rolig drifting i GRID.

Drifting är inte racing och hör inte hemma i ett racin spel överhuvudtaget, driftingen i Grid är det som sänker betyget p det,samma sak med Dirt spelen


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem

Gött!

Gillade grid på min PS3a (tycker den typen av lite mer arkadiga bilspel funkar bättre framför 60 tummaren med ett par pilsner).

Blir nog ett köp om de inte gör bort sig fullständigt.

Medlem
Skrivet av The_Jigsaw:
Skrivet av Arvid:

Yay! Så fruktansvärt rolig drifting i GRID.

Drifting är inte racing och hör inte hemma i ett racin spel överhuvudtaget, driftingen i Grid är det som sänker betyget p det,samma sak med Dirt spelen

Grid är Grid, och drifting är en del av spelet. Att det inte hör hemma i DiRT kan jag hålla med om, då det borde vara ett rallyspel.

Medlem
Skrivet av The_Jigsaw:
Skrivet av Arvid:

Yay! Så fruktansvärt rolig drifting i GRID.

Drifting är inte racing och hör inte hemma i ett racin spel överhuvudtaget, driftingen i Grid är det som sänker betyget p det,samma sak med Dirt spelen

Driftingen i Grid är den bästa driftingen som har gjorts, det är fruktansvärt roligt och välgjort.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Till 360?? Hells YES..

Trodde det var ps3 exclusive.

Medlem

ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tRÖTT PÅ DIRT SPELEN, SÅ DET HÄR SKA BLI GRYMT!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

YES ÄNTLIGEN! Vet inte hur många gånger jag klarade ut GRID!

EDIT: Fan bara till xbox? Hoppas på PC version

Medlem

Äntligen

Däremot förstår jag inte klagomålen på driftingen då GRID hade större problem. Till exempel slingshot-effekten på motståndarna, då ifall du körde ifrån motståndarna för mycket de plötsligt kom farande i en bit över 400km/h och tog kurvor perfekt i samma fart för att "det blir så tråkigt ifall man drar ifrån för mycket". Vet inte hur många race jag förlorat då jag blivit omkörd när jag själv ligger nära maxfart i en CCX.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av 4liv3:
Skrivet av The_Jigsaw:
Skrivet av Arvid:

Yay! Så fruktansvärt rolig drifting i GRID.

Drifting är inte racing och hör inte hemma i ett racin spel överhuvudtaget, driftingen i Grid är det som sänker betyget p det,samma sak med Dirt spelen

Driftingen i Grid är den bästa driftingen som har gjorts, det är fruktansvärt roligt och välgjort.

Absolut en av de bästa.. Eller ja... Sällan det är bra alls förvisso. Men i GRID kändes det knappast som en intryckt feature utan var riktigt roligt och skönt. NFSU (ej tvåan) är väl det enda som kommer i närheten, sen är det långt till nästnäst bästa försök.. Försökt spela GRID igen på senare tid men har inte riktigt fått ordning på kontrollerna.. :/ Måste ge det en ny chans snart igen då jag inte lirat bilspel i nån större utsträckning de senaste..=)

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Äntligen

Däremot förstår jag inte klagomålen på driftingen då GRID hade större problem. Till exempel slingshot-effekten på motståndarna, då ifall du körde ifrån motståndarna för mycket de plötsligt kom farande i en bit över 400km/h och tog kurvor perfekt i samma fart för att "det blir så tråkigt ifall man drar ifrån för mycket". Vet inte hur många race jag förlorat då jag blivit omkörd när jag själv ligger nära maxfart i en CCX.

Hmm.. Gummibandeffekt är inget jag minns från GRID.. Kommer du ihåg vilken svårighetsgrad du körde på? Jag provade förvisso på alla utom högsta tror jag, så jag borde ju ha upplevt det. Kanske bara har förträngt det. Alternativt så kan det ha med perspektiv att göra, då det är så horribelt uppenbart i vissa andra spel, hehe.. Catch-up är nåt av det värsta som finns (i alla spel-genres). Förstår inte att det skall vara så svårt att istället anpassa skickligheten på AI:n MELLAN racen om man nu skall hålla på med sånt. Men för sjutton inte under race.. >_<

Medlem

Catch-up fanns, tro mig ^^ Körde iofs på högsta svårighetsgraden så kan ju vara det, men det borde ändå inte få existera.

Jag minns speciellt en bana mot slutet, som jag fick köra om säkert 10+ gånger för att på målrakan då jag skaffat mig en ledning (I min Koenigsegggggggggg CCXR eller hure nu stavas) och pressade nära maxfart, dvs strax över 350 km/h och sedan kommer det en bil och FLYGER om mig, det var inte en långsam stadig omkörning utan han var förbi på ett ögonblick.

Det slutade med att jag fick lov att anpassa min hastighet så att jag hela tiden låg ett par billängder före så jag slapp effekten, och hoppas att han inte tog en milimeter bättre line ut ur sista kurvan än mig och körde om....

Efter det la jag ner spelet, vart bara besviken ^^


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

12
Skriv svar