Planetside 2 – fräsig ny film vill att du ansöker till betan

Robot
Planetside 2 – fräsig ny film vill att du ansöker till betan

Efter många om och men har Planetside 2 äntrat sin stängda beta. Gamescom-filmen vill att du, just du, ansöker till betan, varefter tålamod och dylikt spelar väldigt stor roll.

#planetside-2, #soe


Medlem
Planetside 2 – fräsig ny film vill att du ansöker till betan

Redan gjort, men de vill inte ha mig


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Har varit inskriven på att jag vill ha en betakey sen första dagen det var möjligt... har ännu inte fått en key......

Medlem

Alltså, om de vill ha fler beta-testare ser jag det som det första steget att acceptera de som redan sökt.

Medlem

Ja de verkar mest vilja göra reklam, inte släppa in folk!

Medlem

Jag tjatade till mig en beta-nyckel på twitter, men har ingen aning alls när eller ens om de kommer släppa in mig.

Medlem

Om du skrev in dig på hemsidan kommer du inte få en nyckel. Ditt konto flaggas helt enkelt när det är dags. En nyckel gör bara så att det går fortare. Du kommer få ett mail när det är dags att spela.

PS1-veteranerna ska alla vara inne den 20e. Sedan efter det kommer de med priority-nycklar. Sen kommer övriga sökande in. Så det kommer ta ett tag innan du får titta in.

Men det är inte så konstigt. Då detta faktiskt är ett ordentligt beta och inte bara någon liten open beta för att visa upp spelet som är standard så ofta nu för tiden.

Inaktiv

Har ett konto med Beta nyckel. "Nej du får inte komma in".
Har ett konto med veteran. "Nej du får inte komma in".

Rätt roligt att en beta nyckel inte get beta access.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av Manqs:

PS1-veteranerna ska alla vara inne den 20e. Sedan efter det kommer de med priority-nycklar. Sen kommer övriga sökande in. Så det kommer ta ett tag innan du får titta in.

Verkar som om man får "priority-nycklar" på twitter:

Citat:

Thank you for signing up for the PlanetSide 2 Beta game testing and redeeming your priority Beta access code! Once we begin allowing access into Beta, your priority code will award you some of the earliest access available.*

Medlem

Låter nästan som om det är Duke Nukem som talar i trailern?

Medlem

Den där känslan när whiners på PS2-betaforumen försöker få SOE att ta bort dygnsrytm, dvs natt ingame.

Ibland avskyr man mänskligheten

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Den där känslan när whiners på PS2-betaforumen försöker få SOE att ta bort dygnsrytm, dvs natt ingame.

Ibland avskyr man mänskligheten

läser forumet varje dag, inget wajn om detta?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av wrajjt:

Den där känslan när whiners på PS2-betaforumen försöker få SOE att ta bort dygnsrytm, dvs natt ingame.

Ibland avskyr man mänskligheten

Varför vill man ta bort detta då? Låter ju helt korkat

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av wrajjt:

Den där känslan när whiners på PS2-betaforumen försöker få SOE att ta bort dygnsrytm, dvs natt ingame.

Ibland avskyr man mänskligheten

Varför vill man ta bort detta då? Låter ju helt korkat

Förmodligen för att dom är småflickor som är rädd för mörkret.

Medlem

fel adress till deras hemsida FZ!!! det står ju direkt man öppnar sidan att man inte ska till .com


signatur

//monster

Medlem

Asså.. här har man sökt till deras jävla beta och inte fått nån invite. Så har de mage att de vill att fler ska söka? f.u. SOE

Medlem

För er som klagar, aktiva veteraner blev insläptta först sen tar dom in resten av veteranerna (den här veckan) sen tar dom personerna med prioritets nycklar och sist tar dom vanliga personer, så ni som inte redan har en nyckel, tro inte att ni kommer få en invite inom 3 veckor

Själv sitter jag på prioritets nyckel så jag har väl 1-2 veckors väntan kvar.

Medlem

Nycklarna som Nvidia delade ut var rätt nice.

Medlem

Jag blev accepterad till tech testet, fick komma in i betan från dag 1 pågrund av det, aldrid spelat PS1, och jag reggade mig för beta access en så där 2 månader sen.

Medlem

Ja men låt mig få vara med har registrerat mig för flera månader sen.
behövs ingen trailer för att jag ska vilja vara med


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

sidan krascha


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Har varit intresseanmäld sen långt tillbaka och ändå söker dom fler. Why Sony, Why?

dmn
Medlem

jag gillar't iaf

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Asså.. här har man sökt till deras jävla beta och inte fått nån invite. Så har de mage att de vill att fler ska söka? f.u. SOE

Skrivet av MachOne:

Har varit intresseanmäld sen långt tillbaka och ändå söker dom fler. Why Sony, Why?

Invite kommer i framtiden. Då kommer de behöva mer folk. Har folk inget tålamod längre?

Medlem

Mycket folk här som verkar bli smått förskräckta så fort det kommer en beta som är lite mer beta och inte bara något slags demo som de flesta företag kört med senaste tiden..

De plockar in folk när de känner att de behöver det. Mängden spelare de har nu kanske räcker för att rensa ur de värsta buggarna, varför ska de då plocka in många tusen till bara för att folk vill spela't? Om ni ser lite ur utvecklarnas synvinkel och inte bara ur en girig gamers synvinkel så kanske ni inser varför de gör som de gör. Det behövs inte 20.000 personer för att hitta grova buggar. Däremot kanske det behövs 20.000 personer för att stresstesta servrarna och se vad för problem som kan uppstå.

Varför tror folk att de har någon slags rättighet att få spela betan? De flesta kommer antagligen bara sitta och gnälla över buggar istället för att faktiskt rapportera dom och se om de går att återskapa.. men gör det för all del, och bli avskräckta, så kanske det precis som i planetside1 kommer finnas en hel del vettigt folk att lira med

Jag ser då iaf fram mot att få slakta lite rebeller om nån vecka eller två, eller när det nu blir. Håller tummarna för att det inte spårar ut pga f2p och att känslan från ps1 finns kvar

Om det ändå ska vara F2P så kan det väl lika gärna vara Open BETA redan från början?

Medlem

Enligt min åsikt borde dom börja invita å det vildaste så dom får lite feedback, för det ser inte särskilt kul ut..

Dom ser ut att behöva all hjälp dom kan få..

Medlem

Tycker det är lite fel att klaga på att man inte kommer in betan till ett spel som kommer vara gratis att spela när det kommer ut.

Jag varit signad till att komma in i betan länge nu men inte kommit in än. Lite synd men jag vet att jag kommer få spela nån gång i framtiden!

Medlem
Skrivet av Satheus:

Tycker det är lite fel att klaga på att man inte kommer in betan till ett spel som kommer vara gratis att spela när det kommer ut.

Jag varit signad till att komma in i betan länge nu men inte kommit in än. Lite synd men jag vet att jag kommer få spela nån gång i framtiden!

Nu var det ju inte riktigt det som det handlade om.. Hur många som helst som inte har kommit in på betan, men ändå så envisas de med att göra en film om att de vill ha fler beta-testare?

Men av de senaste kommentarerna att döma så verkar det vara så att de som inte har kommit in än, lär, förhoppningsvis bli med på stresstest istället..

Medlem

Öppna några hundra servrar och kör OPEN beta i stället så får ni feedback så det räcker och blir över ..

12
Skriv svar