Vatten på månen

Medlem

Om du vill kalla att finna vatten på månen (som därmed kan betyda att man kan kolonisera månen för att bo eller utvinna råmaterial därifrån, och helt enkelt lära sig mer om jorden och universum plus hur allt skapades) för att "ranta runt i rymden"... *facepalm*

Edit ; Och eh ja att ge igen med samma mynt är ju, ja.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Spår av vatten finns förmodligen på en rad planeter, men det behöver inte betyda "liv" automatiskt. Man måste titta på en rad andra faktorer.

Medlem
Skrivet av ThinBoi:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av ThinBoi:

Oj vatten på månen wow!!!1111!!!ONEONEONE!:o

Seriöst, kan det bli mer hjärndött? I don't think so...

Ibland misströstar man om mänsklighetens framtid ...

Hardy har har...

De hittade vatten. So what? Kan i för sig vara bra att ranta runt i rymden om man vill slösa lite extra skattepengar...

Det är en jävla tur att obildade och verklighetsfrånvända [valfritt nedsättande tillmäle] som du inte har något att säga till om.

Skrivet av Rubber Duck:

Spår av vatten finns förmodligen på en rad planeter, men det behöver inte betyda "liv" automatiskt. Man måste titta på en rad andra faktorer.

Förekomsten av vatten ökar dock oddsen astronomiskt.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Medlem

Jag väntar på folie-teorin om att USA har planterat dit vatten.

Medlem
Skrivet av Greger:

Om du vill kalla att finna vatten på månen (som därmed kan betyda att man kan kolonisera månen för att bo eller utvinna råmaterial därifrån, och helt enkelt lära sig mer om jorden och universum plus hur allt skapades) för att "ranta runt i rymden"... *facepalm*

Edit ; Och eh ja att ge igen med samma mynt är ju, ja.

kolonisera månen: och vilka skulle få plats där då? Inte du eller jag i varje fall. Alla rikemän skulle ju köpa upp vartenda hektar och bygga sommarstugor. Eller ännu bättre: USA eller nån anna stormakt kommer att paxa månen för att bygga nya missil-baser där. mäniskans godhet sträcker sig bara så långt.

Råmaterial: vilka? ja, när vattnet tar slut på jorden så kanske man kan flyga upp till månen och hämta lite om det är det du menar.

universums skapande: jag ser inte den praktiska nyttan av att få höra fler skapelseteori-sagor.

Så "facepalm" på dig och alla töntarna på NASA. De kan köra upp sitt "giant step for mankind" där solen aldrig skiner:P


signatur

Where are we runnin'?

Inaktiv

Oj sociala problem på jorden wow!!!1111!!!ONEONEONE!:o

Seriöst, kan det bli mer hjärndött? I don't think so...


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Tänk att vara först med att moona på månen.

Medlem
Skrivet av ThinBoi:

Råmaterial: vilka? ja, när vattnet tar slut på jorden så kanske man kan flyga upp till månen och hämta lite om det är det du menar.

Du har tydligen inte hört talas om Helium-3.

Medlem
Skrivet av ThinBoi:

kolonisera månen: och vilka skulle få plats där då? Inte du eller jag i varje fall.

Som om det skulle vara ett argument mot någonting. Nej, astronauter skulle vara de första.

Citat:

Alla rikemän skulle ju köpa upp vartenda hektar och bygga sommarstugor.

Det går inte att köpa land på månen som det går på jorden.

Citat:

Eller ännu bättre: USA eller nån anna stormakt kommer att paxa månen för att bygga nya missil-baser där.

De skulle inte slösa pengar på något sådant onödigt.

Citat:

Råmaterial: vilka? ja, när vattnet tar slut på jorden så kanske man kan flyga upp till månen och hämta lite om det är det du menar.

Helium-3 som kunglba nämnde.

Bara för att du inte vet, betyder inte att andra inte vet.

Citat:

universums skapande: jag ser inte den praktiska nyttan av att få höra fler skapelseteori-sagor.

Tur för oss att andra är intresserade av detta.

Medlem
Skrivet av ThinBoi:

Verklighetsfrånvända skulle jag kalla rat-packet på NASA som söker sätt att fly ut i rymden(och därmed hjälpa till att fucka up miljön) istället för att ta tag i verkliga, sociala problem här på Jorden.

Det ena utesluter inte det andra.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Oj sociala problem på jorden wow!!!1111!!!ONEONEONE!:o

Seriöst, kan det bli mer hjärndött? I don't think so...

Hehe, tack för att du hjälper till att bevisa min teori om att alla rymdforsknings-fetischister är fullständiga idioter

Citat:

Du har tydligen inte hört talas om Helium-3.

När de har lyckats att skapa en fullt fungerande fusionsreaktor och löst världens energi-problem, då kan vi snacka


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av båtsman:

Som om det skulle vara ett argument mot någonting. Nej, astronauter skulle vara de första.

Nämnde jag något om att jag vill vara 1st på månen? Jag snackar om ifall eventuell privat- kolonisering drar igång

Citat:

Det går inte att köpa land på månen som det går på jorden.

Fördrag är värda lika mycket som pappret de är skrivna på. Detta har historien upprepat för oss gång på gång.
Snart kommer ett "1a månkrig" ska du nog se:)

Citat:

De skulle inte slösa pengar på något sådant onödigt.

Människor har hittat på dumheter sedan urminnes tider. Religion, droger, rymdforskning och internetforum är bara ett fåtal exempel;)

Citat:

Tur för oss att andra är intresserade av detta.

Ha det så kul:)


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

haha ja, så, nu kan vi nog se att ThinBoi bara är här för att trolla...

Dags att gå vidare.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Tycker det är mycket intressant att det med bevisad förekomst av vatten på månen nu är fullt möjligt att börja skissa på kolonisering ich råvaruutvinning på månen.

Helium-3 är som många nämner ett alldeles förträffligt bränsle som definitivt skulle kunna ge fusionstekniken en rejäl skjuss framåt.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av ThinBoi:

Nämnde jag något om att jag vill vara 1st på månen? Jag snackar om ifall eventuell privat- kolonisering drar igång

Precis, eventuell.

Citat:

Fördrag är värda lika mycket som pappret de är skrivna på. Detta har historien upprepat för oss gång på gång.
Snart kommer ett "1a månkrig" ska du nog se:)

Det är inte lönsamt att föra och med den teknik vi förfogar inte särskilt troligt. Krig på månen får du vänta ett bra tag på.

Citat:

Människor har hittat på dumheter sedan urminnes tider. Religion, droger, rymdforskning och internetforum är bara ett fåtal exempel;)

Väldigt dåliga sådana också.

12
Skriv svar