Robot
Don't Starve

I en tid då även det svåraste av survival horror-spel förklarar vad du ska göra in i minsta detalj, är det befriande att tvingas jobba för att överleva.

#dont-starve, #minecraft


Medlem
Don't Starve

Ser härligt ut.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Ser lockande ut men jag skulle få tuppjuck på ett spel där sparfilen försvinner när man dör.

Medlem

Spelet är riktigt underhållande. Ibland blir det riktigt nervkittlande när man inte har någon mat och natten närmar sig.

Medlem
Skrivet av Typhoonen:

Spelet är riktigt underhållande. Ibland blir det riktigt nervkittlande när man inte har någon mat och natten närmar sig.

det går hitta "speciella" stenar, som återupplivar en när man dör, tror det finns 3-4 st på en map.

Medlem

Är kul det första livet/liven, men jag fann att det sedan blev på tok för repetitivt då man alltid måste samla saker i en viss ordning... och ofta jävligt mycket av det, då tappade iaf jag lusten.

Tyckte dom kunde ha gjort mycket mer med det, till exempel slumpat objekts och djurs egenskaper. Och sedan... personligen håller jag verkligen inte med om att grafiken är charmig... den är bara ful. Men det är jag.

Medlem

Spelet kommer fortsätta få mer content i 6 månader till, man kan se på huvudmenyn hur länge tills nästa content patch.

Medlem

Man kan vara lite feg och kopiera sparfilerna och ha en backup. Also finns det massa saker som kan reviva en om man dör, meat effigy, emulet och touch stone

Medlem

Har spelat Don't Starve sedan beta och det har förändrats en hel del, men jag har aldrig tyckt att det varit svårt att spela. Faktum är att jag tycker nästan det är för lätt
Handboken heter Don't Starve Wiki.

Medlem

Don't Starve är ett riktigt roligt spel och är otroligt oförlåtande på ett old-school sätt; inga sparfiler, checkpoints eller level-koder. Det är lite för repetetivt för att spela dagarna i ända men riktigt fint att plocka fram emellanåt.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Ifall spelet får multiplayer är det ett givet köp!

Medlem
Skrivet av nudedude:

Ifall spelet får multiplayer är det ett givet köp!

Kommer aldrig hända, det har klei redan gått ut och sagt. Tycker det bara är bra, har spelat mycket Don't Starve och multiplayer skulle bara förstöra upplevelsen.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Från recensionen:

Frisyren får ett eget betyg 5/5

Medlem

Tycker att det är ett klockrent helt suveränt spel.
Det fick ju visserligen 4/5 av recensenten men jag tycker ändå att det är lite fel att sätta ett minus för att det är oförlåtligt... Det är ju ändå designat att vara det i grunden, det ska inte vara lätt.

För många spel är så "ner dummade" för att dagens spelare ska klara av dem, och när det släpps ett spel som inte är gjort för dessa spelare tycker jag inte att det ska vara något negativt.

Medlem

Ingen multiplayer, inget planerat heller, sorry guys

Medlem

Wow.
Tog hela 12 inlägg innan någon gnällde om "ner dummade spel" och att "dagens spelare är för dumma" etc.

On topic:

Ska införskaffas så snart jag tröttnat på Stardrive


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Inaktiv
Skrivet av Mytacism:

Wow.
Tog hela 12 inlägg innan någon gnällde om "ner dummade spel" och att "dagens spelare är för dumma" etc.

On topic:

Ska införskaffas så snart jag tröttnat på Stardrive

Ditt omdömde om Stardrive? Verkar ju kalas förutom att endgame verkar vara för prestandakrävande samt att det är lite väl mycket mikromanagement (den jobbiga varianten, inte den bra).

Medlem
Skrivet av Aresz:

Ditt omdömde om Stardrive? Verkar ju kalas förutom att endgame verkar vara för prestandakrävande samt att det är lite väl mycket mikromanagement (den jobbiga varianten, inte den bra).

Gillar man "4X" spel eller scfi-spel i allmänhet så tycker jag nog man bör testa det.
Jag har inte några prestanda problem i endgame och jag har ingen super dator (i5 och 16GB ram).
Sen kan jag nog hålla med om att det kan bli lite rörigt men mycket går att skyffla över på AI:n som tex. att frakta olika resurser mellan dina planeter.

Största problemet jag har med det egentligen är att det är lite lurigt att komma in i, spelet förklarar sig dåligt.

Får fina Gal Civ vibbar från det men tyvärr så låter inte skeppbyggaren dig ändra utseendet på skeppen


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mytacism:

Jag har inte några prestanda problem i endgame och jag har ingen super dator (i5 och 16GB ram).

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Mytacism:

Jag har inte några prestanda problem i endgame och jag har ingen super dator (i5 och 16GB ram).

http://indecentxposure.com/images/grind-blog/340-WillyWonka-4...


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Lät intressant, synd bara att det är via Steam, vill ju inte sunka ned min bärbara totalt med det. :-/

Medlem

Sen när har oförlåtande varit en dålig sak? Survival spel har alltid handlat om att börja om från början ifall man dör.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Håkan:

Lät intressant, synd bara att det är via Steam, vill ju inte sunka ned min bärbara totalt med det. :-/

Du kan lira via webbläsaren om så önskas

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

Lät intressant, synd bara att det är via Steam, vill ju inte sunka ned min bärbara totalt med det. :-/

Ja precis din datamaskin blir jättelångsam med Stäem

Medlem

köpt!!!!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Fick spelet utav en tittare på min stream och jag älskade spelet, och känslan av att spela spelet är spännande då allt är hardcore, dör man förlorar man allt man har gjort Gav bort en nykel på mim kanal och personen som vann blev inte besviken på spelet han heller

Rekommenderar spelet till alla som gillar hardcore spel !


signatur

"All that's left of proud Tristram, are ghosts and ashes."

Inaktiv

Har nu införskaffat denna diamant och satt klistrad direkt. Var väldigt tveksam, inte pga gameplayet utan val av grafisk stil och ljud/musik, tyckte inte det passade mig. Är nu supernöjd över att jag testade och det är verkligen suveränt. Älskar survivalkänslan och när man utforskar världen. Än så länge är allt nytt och jag vet aldrig vad som väntar mig, eller vad jag kan få bygga ihop för något.

Men jag har planer!

Känns som ett gott gäng sena nätter och kvällar (IRL nätter) innan man blir klar med detta.

Och för er som älskade FTL är detta ett måste.

Vill bara hem o spela mer.

Kostar lite mindre än 10 dollar på gmg med kod, 15dollars hos tillverkaren själv, och ca 14 euros på steam. Lätt vart allt ihopa

Medlem

Extra plus för att spelet finns till Linux.

Medlem

Införskaffade spelet och det är sjuuuukt roligt. Håller inte med den negativa sidan från nylund. Spelet är sjukt oförlåtande just för att det är ett survival spel och inte ett sandbox spel. Ofärdigt är en relativ term. Spelet får content uppdateringar i stil av Terraria vilket är väldigt bra och uppskattas.


signatur

Idono. That's me!

1
Skriv svar