Låst FOV i Metro: Last Light

Robot
Låst FOV i Metro: Last Light

Vi anar att fredagens resa till Moskvas tunnelbanor kommer att irritera en del.

#metro-last-light


Medlem
Låst FOV i Metro: Last Light

Ja det är irriterande, jag vill ha minst 85-90 fov, 50 är hälften, hoppas det kommer en patch till detta "FEL".


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Metro 2033 var en bättre pc port.
Varför strävar utvecklare bakåt på pc fronten?

ELF
Medlem

Låst FOV, dåligt. Men bra att någon äntligen tänker på framtiden gällande DirectX.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Har aldrig fattat gnället på låst fov, det är väl bara att anpassa sej eller gtfo.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Såg nyligen en video från totalbiscuit. Detta spel verkar också lida av två vapen begränsning och linjär kampanj. Lustigt med tanke på att spelet är sp-fokuserad.

https://www.youtube.com/watch?v=DWimz-duun8


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Har aldrig fattat gnället på låst fov, det är väl bara att anpassa sej eller gtfo.

haha, says the console player

Inaktiv

Så låst autoaim i ett FPS, samt ingen FOV, och betal DLC för att få en extra svårighetsgrad?

Eller är jag bara en gnällig pc spelare nu?

Vem fan lirar med autoaim på PC? Så otroligt korkat. Eller tillhör man en minoritet om man vill spela själv? Inte det första FPSet till PC som har autoaim, så man undrar ju hur dom tänker?

Medlem

Jag har inget direkt problem med att FOV är smal, i detta fall så har det ju en funktion. Ska man göra ett semi-skräck spel så vill dom väl inte att spelaren ska se allt runt omkring sig utan att se sig om. Klaustrofobiskt och rikt på atmosfär har jag hört det beskrivas, tror lite av det beror på FOVn.

Medlem

Går att redigera .ini filerna. Sånt har vi PC-spelare gjort i åratal.

Medlem
Skrivet av Kassler:

Jag har inget direkt problem med att FOV är smal, i detta fall så har det ju en funktion. Ska man göra ett semi-skräck spel så vill dom väl inte att spelaren ska se allt runt omkring sig utan att se sig om. Klaustrofobiskt och rikt på atmosfär har jag hört det beskrivas, tror lite av det beror på FOVn.

Sitter man 30 cm från en 16/9 skärm så ser saker ihoptryckta ut med för liten vinkel.

Här har ni lite information hur det funkar.
http://pcgamingwiki.com/wiki/Field_of_view_(FOV)


signatur

Xd

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Har aldrig fattat gnället på låst fov, det är väl bara att anpassa sej eller gtfo.

Dum eller ignorant? Det _går_ inte att spela ett spel som har för låg FOV om man är känslig för sådant.

Helt klart an dealbreaker för mig.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Har aldrig fattat gnället på låst fov, det är väl bara att anpassa sej eller gtfo.

folk som blir illamående av låg fov ska dom anpassa sig också, eller?

Medlem
Skrivet av Thane:

Går att redigera .ini filerna. Sånt har vi PC-spelare gjort i åratal.

Nej, precis det som inte går då dom tagit bort fov kommandot i configen, och även om du lägger till den från Metro 2033 så funkar det inte, med andra ord FOV är hard codat i motorn.

Medlem
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av Ellakk:

Har aldrig fattat gnället på låst fov, det är väl bara att anpassa sej eller gtfo.

folk som blir illamående av låg fov ska dom anpassa sig också, eller?

Som det illustreras av länken en bit upp så har det med hur nära man sitter bilden och hur stor denna bild är. Om man blir illamående så bör man prova att sitta längre ifrån monitorn.

Det känns dock lite konstigt att det inte går att ändra FOV då det inte direkt är komplicerat att implementera.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Har aldrig fattat gnället på låst fov, det är väl bara att anpassa sej eller gtfo.

Jag blir illamående när jag spelar spel med låg fov (ta call of juarez:BiB som exempel). Ska inte jag få njuta av mina spel på grund av att utvecklarna är lata när det gäller portningen?

Inaktiv

När man ser att spelet även släpps för Xbox360 och PS3, förstår man dessa "små fel", lite komiskt minst sagt.

Inaktiv

Jävla gnällande på FOV. Det har inte funnits någon FOV slider på gamla spel, inte eller var det något gnällande om att man mådde illa...

Det är dåligt att det inte går att ändra men men...

Sen kan man ha 3st vapen du som dillade om att man kunde ha 2st.

Medlem

Singularity var ju ospelbart med den låga foven.
Att inte utvecklarna lär sig att man vill kunna ställa in fov på ett
Pc spel.

Medlem

Hur blir det för oss med nvidia surround?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Aresz:

Så låst autoaim i ett FPS, samt ingen FOV, och betal DLC för att få en extra svårighetsgrad?

Eller är jag bara en gnällig pc spelare nu?

Vem fan lirar med autoaim på PC? Så otroligt korkat. Eller tillhör man en minoritet om man vill spela själv? Inte det första FPSet till PC som har autoaim, så man undrar ju hur dom tänker?

Skrivet av Thane:

Går att redigera .ini filerna. Sånt har vi PC-spelare gjort i åratal.

Nope, finns tydligen inte ens några värden för att ändra det själv.

Citat:

Truth be told, Metro 2033 didn’t feature such an in-game option either, however PC gamers could adjust the FOV by editing the game’s config files. Unfortunately, players won’t be able to increase the FOV as there isn’t any value to edit in Metro: Last Light’s config files.

Och till folk som inte förstår hur viktigt FOV är kan ta en extra titt på denna video, http://www.youtube.com/watch?v=blZUao2jTGA


signatur

My gun's bigger than yours.

Inaktiv

för ett spel med den här detaljrikedomen ska gå att köra på konsoll så är väl fov låst till 50 .. dom har alltså portat från konsoll till pc den här gången ?

MEG
Medlem

Detta är inget problem för mig, eftersom jag inte kommer att spela spelet


signatur

Death is only the beginning

Inget problem för mig heller, jag gillar den där klaustrofobiska känslan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det bästa vore ju om bildvisare hade en kamera som känner av hur långt ifrån bilden man sitter och att spelet automatiskt ställer in korrekt FOV. Kanske något som kommer i framtiden?

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Har aldrig fattat gnället på låst fov, det är väl bara att anpassa sej eller gtfo.

anledningen att folk klagar på låg fov ät att vissa (jag inkluderad) får huvudvärk av att spela i 60 eller mindre fov

Medlem
Skrivet av magma:

Såg nyligen en video från totalbiscuit. Detta spel verkar också lida av två vapen begränsning och linjär kampanj. Lustigt med tanke på att spelet är sp-fokuserad.

https://www.youtube.com/watch?v=DWimz-duun8

Linjär kampanj är bara bra i spel som dessa, jag vill ha en engagerande och atmosfärisk sp-upplevelse, något som man sällan lyckas med om man har open-world där man inte kan kontrollera upplevelsen.

Metro 2033 var linjärt och otroligt atmosfäriskt.

Medlem

Kan man modda spelet att köra på ett äldre API så måste man ju för fan kunna höja fov'en, om inget annat med ett fulhack.

Medlem

Bryr mig inte om den inte går att ändra, så länge den är 90 grader.

Inaktiv
Skrivet av Duke Nukem:
Skrivet av Aresz:

Så låst autoaim i ett FPS, samt ingen FOV, och betal DLC för att få en extra svårighetsgrad?

Eller är jag bara en gnällig pc spelare nu?

Vem fan lirar med autoaim på PC? Så otroligt korkat. Eller tillhör man en minoritet om man vill spela själv? Inte det första FPSet till PC som har autoaim, så man undrar ju hur dom tänker?

http://i.imgur.com/nsxCV7T.jpg

Skriv svar