Zelda: Wii U – första bilderna och en sorts releasedatum

Robot
Zelda: Wii U – första bilderna och en sorts releasedatum

Vi har de första fyra skärmdumparna från open world-Zelda.

#nintendo, #the-legend-of-zelda-wii-u


Inaktiv
Zelda: Wii U – första bilderna och en sorts releasedatum

Det där i 60 fps.

Medlem

Wii U låter lika nytt och fräscht som ifall det hade varit NES de utannonserade. Stäng produktionen och gör en ordentlig maskin.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

The Legend Of Zelda: Unbound King?

Medlem

Ser ut att kunna vara till PS4 eller Xbone. Oerhört fint landskap! Kan knappt vänta tills man får se riktigt gameplay och exakt hur pass mycket open world det är.

Inaktiv
Skrivet av Banditen:

Wii U låter lika nytt och fräscht som ifall det hade varit NES de utannonserade. Stäng produktionen och gör en ordentlig maskin.

Den piskar åtminstone next-gen när det kommer till upplösning/fps.

Nya, feta Playstation 4! Nu med spel i 720p i underbara 30fps!

BANG! NEXT GEN!

Medlem

Herregud vad folk direkt skall angripa Nintendo för de annonserar Zelda, Mario osv. Folk vill HA Mario, Zelda m.f.l därför de fortsätter tillverka dem!

Kolla Mario Kart 8 som prakt exempel. Jävlar vad jag ser fram emot det här spelet.

Jag valde ett Wii U utöver PS4 då jag anser att Playstation 4 är en kraftigfattig PC. Nästan alla spel som kommer till PS4 kommer till PC för eller senare. Så klart jag väljer Wii U för att få Nintendo spelen som är så otroligt mycket spelglädje än de senaste Xbox 360 spelen jag lirat. (Watch_Dogs förövrigt vart de senaste... överhypat)

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Banditen:

Wii U låter lika nytt och fräscht som ifall det hade varit NES de utannonserade. Stäng produktionen och gör en ordentlig maskin.

Den piskar åtminstone next-gen när det kommer till upplösning/fps.

Nya, feta Playstation 4! Nu med spel i 720p i underbara 30fps!

BANG! NEXT GEN!

jaha klarar inte PS4an 60 fps och inte xbox one heller?,, jag måste ha missat något där, jag ber om ursäkt.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

För mycket bloom!
Får ont i ögonen

Gen
Medlem
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Banditen:

Wii U låter lika nytt och fräscht som ifall det hade varit NES de utannonserade. Stäng produktionen och gör en ordentlig maskin.

Den piskar åtminstone next-gen när det kommer till upplösning/fps.

Nya, feta Playstation 4! Nu med spel i 720p i underbara 30fps!

BANG! NEXT GEN!

jaha klarar inte PS4an 60 fps och inte xbox one heller?,, jag måste ha missat något där, jag ber om ursäkt.

PS4an försöker iaf medans krysslådan kör safe på 30fps.

Avstängd
Skrivet av Segas:
Skrivet av Banditen:

Wii U låter lika nytt och fräscht som ifall det hade varit NES de utannonserade. Stäng produktionen och gör en ordentlig maskin.

Den piskar åtminstone next-gen när det kommer till upplösning/fps.

Nya, feta Playstation 4! Nu med spel i 720p i underbara 30fps!

BANG! NEXT GEN!

Inte för att försvara konsollerna men det är lite "tyngre" grafik i de spelen som kommer till PS4/xbox.
Eller menar du att ps4/xbox inte skulle kunna lira zelda minst lika bra som wii u?

Medlem

Link i blå färg. Vad kommer härnäst. Zelda i rött, mario i grön

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Banditen:

Wii U låter lika nytt och fräscht som ifall det hade varit NES de utannonserade. Stäng produktionen och gör en ordentlig maskin.

Den piskar åtminstone next-gen när det kommer till upplösning/fps.

Nya, feta Playstation 4! Nu med spel i 720p i underbara 30fps!

BANG! NEXT GEN!

WiiU är som en 360 i hårdvara. Förvänta dig ingen supergrafik på Zelda bara för att några stillbilder såg bra ut.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Banditen:

Wii U låter lika nytt och fräscht som ifall det hade varit NES de utannonserade. Stäng produktionen och gör en ordentlig maskin.

Den piskar åtminstone next-gen när det kommer till upplösning/fps.

Nya, feta Playstation 4! Nu med spel i 720p i underbara 30fps!

BANG! NEXT GEN!

WiiU är som en 360 i hårdvara. Förvänta dig ingen supergrafik på Zelda bara för att några stillbilder såg bra ut.

Stillbilderna är tagna från en video, och wii u är som en 360 i hårdvara har jag svårt för att köpa.

Nedanför är rätt intressant, bland annat.
http://www.cinemablend.com/games/Wii-U-Memory-Bandwidth-GPU-M...

"It's been speculated that taking the information above into consideration, the Wii U's total bandwidth of gigabytes per second, including the possible 1024 bits per macro and GPU – which, according to TechPowerUp clocks in at 550mhz – would come out to around 563.2GB per second. Keep in mind that the Xbox One runs about 170GB per second of bandwidth between the DDR3 and eSRAM, as outlined by Xbit Labs.

This could explain the Wii U's ease of hitting 1080p at 60fps with nary many complaints from those who actually enjoy working with Nintendo's hardware. "

Jag säger inte att Wii U är kraftigare än varken xbox eller ps4, men jag skulle nog vilja påstå att den är redigt bättre än 360. Sedan beror det ju mycket på utvecklarna. Nintendo själva har lyckats värdigt bra med presentationen i min mening.

Inaktiv
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Banditen:

Wii U låter lika nytt och fräscht som ifall det hade varit NES de utannonserade. Stäng produktionen och gör en ordentlig maskin.

Den piskar åtminstone next-gen när det kommer till upplösning/fps.

Nya, feta Playstation 4! Nu med spel i 720p i underbara 30fps!

BANG! NEXT GEN!

jaha klarar inte PS4an 60 fps och inte xbox one heller?,, jag måste ha missat något där, jag ber om ursäkt.

Ingen fara, det finns massor av artiklar här på FZ som bekräftar det.

Medlem

Jo men det är ju för att deras karaktärers huvuden är lika stora som badbollar,, det är nog lättare att förflytta ett klot I 60 fps än en faktisk figur hehehe.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Banditen:

Wii U låter lika nytt och fräscht som ifall det hade varit NES de utannonserade. Stäng produktionen och gör en ordentlig maskin.

Den piskar åtminstone next-gen när det kommer till upplösning/fps.

Nya, feta Playstation 4! Nu med spel i 720p i underbara 30fps!

BANG! NEXT GEN!

jaha klarar inte PS4an 60 fps och inte xbox one heller?,, jag måste ha missat något där, jag ber om ursäkt.

Ingen fara, det finns massor av artiklar här på FZ som bekräftar det.

Bägge klarar av 1080p och 60fps. Allt har att göra med vad du belastar dem med.

F.ö. så håller jag med en annan att det är på tok för mycket bloom.

Medlem

Vissa i den här tråden låter som Cranky Kong.

Medlem

Tycker det ser trevligt ut, hoppas vi får se mer inom en snar framtid

Medlem

Fy satan vad mysigt. Det ser ut som en hybrid mellan Wind Waker och Twilight Princess - som råkar vara mina två absoluta favoriter i Zelda-serien.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Skiter fullständigt i upplösnig och fps, GE MIG SPELEN!!!!!!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Zelda möter Skyrim, ja tack !!!

Medlem
Skrivet av dino_kov:

Link i blå färg. Vad kommer härnäst. Zelda i rött, mario i grön

Link fanns i både rött och blått i Ocarina of time...

Medlem

Too. Much. Bloom.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av dino_kov:

Link i blå färg. Vad kommer härnäst. Zelda i rött, mario i grön

Umm? Link To The Past? Ocarina of time? Du kan ha en blå dräkt

Medlem
Skrivet av trumpy:
Skrivet av dino_kov:

Link i blå färg. Vad kommer härnäst. Zelda i rött, mario i grön

Link fanns i både rött och blått i Ocarina of time...

Link OCH Zelda fanns i grönt, blått och rött i Legend of Zelda till NES...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av linuxares:

Herregud vad folk direkt skall angripa Nintendo för de annonserar Zelda, Mario osv. Folk vill HA Mario, Zelda m.f.l därför de fortsätter tillverka dem!

Kolla Mario Kart 8 som prakt exempel. Jävlar vad jag ser fram emot det här spelet.

Jag valde ett Wii U utöver PS4 då jag anser att Playstation 4 är en kraftigfattig PC. Nästan alla spel som kommer till PS4 kommer till PC för eller senare. Så klart jag väljer Wii U för att få Nintendo spelen som är så otroligt mycket spelglädje än de senaste Xbox 360 spelen jag lirat. (Watch_Dogs förövrigt vart de senaste... överhypat)

o.O Finns det någon som köper en Nintendo konsol om det inte är för Nintendos egna titlar? Jag själv äger ingen men håller med det du säger till visso.

Jag föredrar dock att införskaffa allt.

Medlem

Kommer spelas med nöje!

Medlem

99.9% säker på att det är link's syster eller liknande, och att hon hamnar i trubbel och link lär rädda dagen. Epona har väl dessutom alltid en vit hästman?

spelet ser helt fantastiskt ut.

Medlem
Skrivet av dino_kov:

Link i blå färg. Vad kommer härnäst. Zelda i rött, mario i grön

Link har haft flerfärgade dräkter i alla spel jag kan minnas.
Zelda var röd i första spelet.
Gröna Mario kallas Luigi.

Vad är ditt problem?

1
Skriv svar