Starcraft 2:s multiplayer kan få stora förändringar
Mindre pengar och långsammare enheter diskuteras hos Blizzard.
#starcraft-ii-legacy-of-the-void, #blizzard
Jag tycker de verkar vara inne på rätt spår ändå. Har provat custom-banan till LotV och gillade verkligen att de ändrat antalet startarbetare.
Det där med att man vinner om man använder den "ultimata strategin" håller jag däremot inte med om. Det handlar ju mycket mer om att att vara bra på själva spelet, dvs macro, micro och att ta rätt beslut. Sen underlättar det ju att lära sig build orders, men de kommer ganska automatiskt bara man spelar tillräckligt.
Ser fram emot expansionen hur som helst! Ska bli skoj
Jag tycker att ett problem med Starcraft är att folk som inte är så duktiga måste förlora så många matcher i rad för att ladderns match-making ska fungera. För om man förlorar alla sina fem placement-matcher, så får man ändå möta top brons eller silver, och det är ju inte lätt för alla nybörjare.
Jag skulle nästan rekommendera att quitta ett tiotal matcher i rad om man är nybörjare, så man får möta motståndare på ens egen nivå. Laddern kan kännas lite onödigt otäck för många.
Jag hoppas verkligen att de lyckas få in nya spelare, för Heart of the Swarm blev ju nästan bara ännu mer hardcore. Om Strarcraft ska ha en chans som e-sport måste spelet ha en bred bas med casual-spelare också. Annars blir ju tittarna färre och färre, och prispengarna mindre och mindre.
Stor skillnad. Alla faktioner har en ultimat strategi gentemot de övriga faktioner. Avviker man från denna förlorar man. Vilket kokas ihop till "den som kickar fortast vinner". Boooring.
StarCraft 2 multiplayer var bara roligt till man lärde sig alla optimala strategier.
Då är du alltså en av de bästa i världen?
Niet.
Stor skillnad. Alla faktioner har en ultimat strategi gentemot de övriga faktioner. Avviker man från denna förlorar man. Vilket kokas ihop till "den som kickar fortast vinner". Boooring.
StarCraft 2 multiplayer var bara roligt till man lärde sig alla optimala strategier.
Detta är nog bland det dummaste jag har läst på länge...
40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.
Stor skillnad. Alla faktioner har en ultimat strategi gentemot de övriga faktioner. Avviker man från denna förlorar man. Vilket kokas ihop till "den som kickar fortast vinner". Boooring.
StarCraft 2 multiplayer var bara roligt till man lärde sig alla optimala strategier.
Då är du alltså en av de bästa i världen?
Hmm, nu ska vi se... nä ingenstans i mitt inlägg kan jag se att jag gjort ett sådant påstående. Det jag säger är att när tyckte att jag blev "skapligt bra" så fanns det ingen anledning att lära sig nya strategier utan allt landade i samma mönster vilket gjorde hela MP upplevelsen tråkig. Enda sättet att bli bättre var att trycka snabbare och göra fler makron. Jag kanske ska skriva kortare inlägg så det blir enklare att förstå dem?
Detta är nog bland det dummaste jag har läst på länge...
Du läser inte så mycket antar jag...
Mitt inlägg = mina synpunkter på SC2 multiplayer och varför jag inte gillar det.
Ditt inlägg = Treåringsgnäll utan en enda synpunkt eller argument. Var vänlig försök igen.
Stor skillnad. Alla faktioner har en ultimat strategi gentemot de övriga faktioner. Avviker man från denna förlorar man. Vilket kokas ihop till "den som kickar fortast vinner". Boooring.
StarCraft 2 multiplayer var bara roligt till man lärde sig alla optimala strategier.
När jag hade lärt mig den optimala strategin i fotboll, att göra fler mål än motståndarna, tyckte jag det blev tråkigt. Fanns inget kvar att lära.
Stor skillnad. Alla faktioner har en ultimat strategi gentemot de övriga faktioner. Avviker man från denna förlorar man. Vilket kokas ihop till "den som kickar fortast vinner". Boooring.
StarCraft 2 multiplayer var bara roligt till man lärde sig alla optimala strategier.
När jag hade lärt mig den optimala strategin i fotboll, att göra fler mål än motståndarna, tyckte jag det blev tråkigt. Fanns inget kvar att lära.
Så kan man se det om man inte förstår skillnaden mellan målet i spelet (vinna matchen i fotboll / besegra sin motståndare i SC) och medlen man har att göra det med (spelare i laget, matchtaktik etc i fotboll el. tillgängliga trupper och strategier i SC).
Stor skillnad. Alla faktioner har en ultimat strategi gentemot de övriga faktioner. Avviker man från denna förlorar man. Vilket kokas ihop till "den som kickar fortast vinner". Boooring.
StarCraft 2 multiplayer var bara roligt till man lärde sig alla optimala strategier.
Så är det väl alltid... även om det skiljer i tid det tar o lära sig.