Rollspel bland stjärnorna – Star Ocean 5 utannonserat!

Robot
Rollspel bland stjärnorna – Star Ocean 5 utannonserat!
Medlem
Rollspel bland stjärnorna – Star Ocean 5 utannonserat!

Pampigt tror jag. Jag förstod ingenting. Nån som kan rekommendera tidigare Star Ocean? Det är en serie som helt fallit mellan stolarna för mig.

Medlem

var det star ocean som kom ut som ett mmorpg och floppade? Tror jag läste om det i PC gamer för 100 år sedan

Medlem
Skrivet av vuze2143:

var det star ocean som kom ut som ett mmorpg och floppade? Tror jag läste om det i PC gamer för 100 år sedan

Jag tror inte Star Ocean finns till PC. Du kanske tänker på Phantasy Star Online?

Medlem

Star Ocean 2 till PS är guld. I samma nivå som FFVII if you ask me.

Medlem

Ser fram emot fler rollspel till PS4.

Medlem
Skrivet av dbengtsson:

Pampigt tror jag. Jag förstod ingenting. Nån som kan rekommendera tidigare Star Ocean? Det är en serie som helt fallit mellan stolarna för mig.

Narratorn berättar bara i princip vad som hänt mänskligheten genom åren i "havet av stjärnor".

Medlem

Bara karaktärerna inte är som i SO4 så kan detta bli bra

Medlem

För er som var med när det begav sig. Hur var ettan och tvåan?

Medlem

Ta mina pengar säger jag bara!!

Star Ocean: The second story till Playstation var episkt. Precis som Final Fantasy VII, fast med en annan vy i strider.

Kommer ihåg Dias Flac när man fick honom, jösses vilken svärdsman.

Skribent

Minns faktiskt inte vilket av spelen jag lirade, men gillade verkligen att det blev lite annorlunda gameplay beroende på vilken planet man var på. Fantasy med svärd och grejer någonstans, science fiction på nästa. Halvpeppad!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

SO4 är det enda spelet i serien jag provat, det spelade jag konstant tills det tog slut, var ett bra spel!
Gillade de aktiva striderna extra mycket


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

1
Skriv svar