The Witcher 2: Assassins of Kings
Geralt är tillbaka, lika kåt som förut - men inte lika manschauvinistisk. The Witcher 2 har alla möjligheter att bli det karaktärsdanande spel tv-spelsbranschen behöver. För nu är det sannerligen dags att börja växa upp.
#the-witcher, #cd-projekt, #bioware, #the-witcher-2-assassins-of-kings
Återstår alltså bara att vänta på FZ´s recension som kommer att sabla ner spelet på grund av *gasp* förekomsten av lättklädda damer.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
"Men så var det det här med sexet. Maken till större kåtbock än huvudrollsinnehavaren Geralt var svårt att finna. Han lade an på allt som rörde på sig."
Larvigt formulerat. Det var ju inget som man tvingades till utan fick välja själv som spelare. Så egentligen var det inte Geralt som var kåtbocken utan spelaren.
"Men så var det det här med sexet. Maken till större kåtbock än huvudrollsinnehavaren Geralt var svårt att finna. Han lade an på allt som rörde på sig."
Larvigt formulerat. Det var ju inget som man tvingades till utan fick välja själv som spelare. Så egentligen var det inte Geralt som var kåtbocken utan spelaren.
Hehe när jag läste det kändes det nästan som en liten känga mot oss läsare. Jag minns att det var ett j*vla liv över den där recensionen och betyget.
Geralt skulle definitivt varit en kvinna som fick ett samlarkort varje gång hon erövrade en man. Fast då hade det väl blivit ramaskri för han var en hon istället. Världen är skev ;).
För det första så var detta en riktigt bra artikel! Bättre än Mafia 2 preview:n.
Kände också, som liath, att det var en riktigt skön känga mot läsarna och inte alls larvigt formulerat.
The Witcher 2 ser utan tvekan ut att bli det bästa RPG:t på länge. Det som störde mig i ettan var framför allt att man var tvungen att använda sig av alchemy för att klara av huvudquesten.. hatar crafting i alla spel och The Witcher hade ett extra uselt crafting system. Hoppas dom tänker om och gör det mer till mer av en valfri pryl.
Det där med laddtider känns utan tvekan skönt - i t.ex. Dragon Age så är det ju ett av de större irritationsmomenten.
Sounds goooud!
Have a good time!
För det första så var detta en riktigt bra artikel! Bättre än Mafia 2 preview:n.
Kände också, som liath, att det var en riktigt skön känga mot läsarna och inte alls larvigt formulerat.
The Witcher 2 ser utan tvekan ut att bli det bästa RPG:t på länge. Det som störde mig i ettan var framför allt att man var tvungen att använda sig av alchemy för att klara av huvudquesten.. hatar crafting i alla spel och The Witcher hade ett extra uselt crafting system. Hoppas dom tänker om och gör det mer till mer av en valfri pryl.
Det där med laddtider känns utan tvekan skönt - i t.ex. Dragon Age så är det ju ett av de större irritationsmomenten.
Sounds goooud!
Jag måste säga jag tycker helt tvärtom :D. ska inte vara att med x vapen, kan du döda allt. ska vara lite svårare på så vis, det gillade jag i witcher med svårare svårighetsgrad. men men Potato/potatoe
Sounds goooud!
Jag måste säga jag tycker helt tvärtom :D. ska inte vara att med x vapen, kan du döda allt. ska vara lite svårare på så vis, det gillade jag i witcher med svårare svårighetsgrad. men men Potato/potatoe
OK, fattade inte riktigt vad du menade. xD
Have a good time!
Great, första var riktigt bra, det blir det här med...
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Som någon sa här, sexet var ju inte tvingat, kåt bocken lär ju ha varit spelaren. Sex funkar bra till filmer och likaså spel, det är ju något dom flesta vill ha här i livet. Om inte i pixlar så borde det finnas ett alternativ, vilket det gjorde. "nog med gnäll kvarnen"
The definition of insanity?
"Maken till större kåtbock än huvudrollsinnehavaren Geralt var svårt att finna. Han lade an på allt som rörde på sig. Lyckades man med en erövring fick man ett samlarkort som belöning."
Hmm, som andra påpekat så är det ju upp till spelaren hur mycket som detta skall hända.
Antar att skribenten ville ge sig själv en känga för att han som spelare la för stor vikt vid detta inslag ? Att han trots att han tyckte Geralt betedde sig som en "kåtbock" inte kunde låta bli att försöka få Geralt att "nedlägga" varenda kvinna han mötte ?
Alldeles för mycket springande och utdraget babblande i ettan. Alldeles för lite vapen(som gör nån skillnad)/runes och för litet inventory. En förhandstitt som bara tar upp sexet i spelet och nämner större värld? Fick i stort sett reda på noll.
Utrymmet i ryggsäcken var väl ok... problemet var att allt hade så skitsmå bilder att det var svårt att se direkt vad man hade där...
Sounds goooud!
Det var väl en mycket valfri pryl, iaf på lättaste svårighetsgraden? Själv hoppas jag verkligen inte att de tar bort det; det tar ju bort halva grejen med spelet, en väldigt trevlig strategisk och taktisk del, och tar dem dessutom alldeles för långt från böckerna.
Ang. de här samlarkorten, så löste jag det personligen på ett som jag tycker ypperligt sätt; jag sket i dem, och romantiserade med ngn av dem man kunde göra det lite djupare med.
Jag har dock först nu blivit av med ovanan att be min flickvän om ett kort efter sex.
The Witcher var ett mycket bra RPG enligt mig. lite småbuggigt och laggigt men storyn är Diamanter i guldförpackning
mycket alternativa vägar och val och sätt att lösa problem på precis som när man kör riktiga rollspel. t.ex Dungeons n dragons eller svenska drakar och demoner
ända jag kan klanka ner på är väll stids systemet hadde gärna sett ett mer öppet battle system med lite fler attacker och inte bara springa runt i cirkel taktiken blåsa omkull monstret med vind magin när man har energi så det räcker, kötta tills han reser sig, skena i en stor cirkel och börja om igen till den är död
jag vet fanns flera magier att välja på men dom flesta av dom sög hästpung enligt mig
kommer troligen köpa detta ganska snart efter release om det visar sig att det kan mäta sig med 1'an ska se vad folket säger på nätet först innan jag köper iaf brukar inte va nå vidare med uppföljare precis som med filmer.
haha, så rasism är coolt och okej medans att se kärringar som objekt är ett stort "no-no"?:p jävla saftskallar
Hur tänker du nu? Rasism är väl knappast coolt i 1:an, den sätter ju upp en hel del hinder i den osedvanligt välgjorda dialogen?
Sexet i spelet kändes... ganska typiskt för länder från gamla Warszawapakten - lite för fritt, lite för fort; och kvinnorna blir lidande. Inte för att jag störde mig speciellt mycket på det, tyckte mest att det var löjligt.
Men om 2:an är lite mer situationsanpassad är ju det bara positivt, man har ju trots allt en litterär förlaga att gå efter. Så länge dialogen håller samma klass kommer iaf jag vara överlycklig
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg