Dags att lämna Dreamhack för den här gången

Flakmonkey
Dags att lämna Dreamhack för den här gången

Snart ska montern via sitter i, som för övrigt är fylld till bredden med Wiis och Guitar Hero 2-utrustade Xbox 360-maskiner, rivas vilket innebär att även jag och John ska bege oss härifrån. Det känns lite udda faktiskt. Har ju bara varit här i två dagar och jag har därför inte den här "Vill härifrån, NU!"-känslan som jag normalt brukar ha då det är dags för avfärd.

Kan inte påstå att det är en dålig känsla, är nog bara positivt att jag inte är trött "på skiten", utan istället ser fram emot nästa gång.

Den här sista dagen har varit fylld av roliga händelser. För det första så gick vår tävling på scenen riktigt bra trots att det såg en aning mörkt ut ett tag. Cirka en timme innan det var dags kom nämligen John med beskedet att vi itne skulle få slänga ut prylar från scenen. Dreamhack har nämligen beslutat sig för att förbjuda det då skaderisken är för stor. Ni som varit här förstår kanske vad detta innebär. Utslumpning av prylar är det överlägset mest effektiva sättet att locka publik till scenen så utan det riskerade vi att ha en tävling utan några som tittade på. Nu blev det som tur var inte riktigt så, utan tävling blev välbesökt och våra fyra kombatanter kämpade på och levde sig in i Rayman Raving Rabbids.

Efter det åkter vi till badet som ligger i närheten vilket var mycket behagligt och ett trevligt avbrott från mörkret i Elmia. Kan verkligen rekommendera ni som kommer till framtida Dreamhack att göra detsamma då det kan göra en galen att bara sitta inne i lokalen att häcka.

Det mesta intressanta som hänt under våra sista timmar här på Dreamhack var utan tvekan då en "babe" kom förbi montern och lirade Guitar Hero II. Hon hade ett helt följe med sig vilket var väldigt lustigt. Hur som helst så lirade hon ett par låtar och var riktigt riktigt duktig och det var både ett gäng fotografer där som fotade å hade sig. Hon fick till och med applåder för sina insatser, vilket jag tvivlar att ful kille hade fått om han varit lika duktig. Men men, alltid kul när det händer något igen.

Nej, dags att sluta här, John kom precis och frågade om jag inte var klar snart och han verkar vilja bege sig härifrån omedelbums så att vi inte anländer till Stockholm alltför sent.

Tjingeling Dreamhack för den här gången, förhoppningsvis ses vi igen till vintern.

#blogg

Medlem
Dags att lämna Dreamhack för den här gången

Man märker att ni är trötta när du trippelpostar samma inlägg!

Flakmonkey

Nja, man märker snarare att det trådlösa nätverket strulade rätt rejält när inlägget skulle publiceras

1
Skriv svar