Årets slöaste "årets-lista"?

Medlem
Årets slöaste "årets-lista"?

Så, ska äntligen orka göra en liten årets-lista, några veckor i efterhand sådär. Har inte orkat skriva på ett tag, känts omotiverat osv. Men nu kommer den äntligen, Budos egna årets-lista.

Börjar lite lätt med årets spel, givetvis. Och där vill jag nästa säga Dead Space, så då gör jag det. Dock har jag haft ett ganska oinsatt, för att vara jag, år var det gäller just spel. Hoppas att jag skärper till mig i år.

Årets mest spelade:

Dota, i år igen ,d

Årets spelflopp:

Gta4 (japp, flamebait is on)

Årets album:

Satyricon - The age of nero - Black metal har inte låtit så bra med så simpla medel sen Dissections Reinkaos.

Årets musikaliska nykomling:

Eluveitie, med sitt debutalbum Slania tog de metalscenen med storm med sina tydliga folkinslag och stenhårda sång.

Årets musikflopp:

In Flames - A sense of purpose. Okej för att come clarity redan var på väg utför men nu får de för fan ta och ge sig. Det är inte okej att svika gamla fans på det sättet bara för att bli ett bredare band. Ge mig en ny Behind space nästa gång.

Årets livespelning, som jag själv besökte.

Rage against the machine @ hultsfred på delad plats med Serj Tankian @ det samma. Får stånd bara jag tänker på det.

Årets film:

Ähm, vad kom det för film förra året? Efter en liten snabb koll där så säger jag: ingen alls som stack ut så jättemycket för att få kalla sig bäst. Däremot så har jag en...

Årets mest överskattade film:

The dark knight. Visst, den är bra, men att den låg etta på imdb är ett skämt (vilket iofs gudfadern är med)

Årets mest överskattade program:

Spotify. Visst, det är säkert jättebra om man gillar rixfm, men för oss metallarbetare, och säkerligen många andra, är det helt värdelöst. Även om man gjorde en "snäll" sökning, på te.x Metallica fick man upp fler covers än original.

Känner att den här listan kan bli lite väl lång, så jag avslutar den nu medan jag fortfarande har kontroll på den. Finns möjlighet dock att jag fyller på den allt eftersom. Om någon nu skulle bry sig

#blogg


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Årets slöaste "årets-lista"?

Dark knight är inte överskattad, inte bästa filmen kanske, men redigt bra.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

1
Skriv svar