Dags att se Sarah Kelly igen

Medlem
Dags att se Sarah Kelly igen

Det här är ett utdrag ur min blogg från Frizon. Första gången jag såg Sarah Kelly:

"Efter det underbara kvällsmötet strosade vi runt bland olika saker i väntan på den första konserten med Sarah Kelly. Jag kan sätta en femma på att nästan ingen av er har hört talas om henne förut. Det hade inte ens jag som är relativt insatt i den kristna musikvärlden.

Klockan närmade sig 22:00 och Jonas berättade lite om Sarah Kelly för oss. Med betoning på "lite". ^^ Han sa att hon är jäääättebra och har underbar röst. "Äh!", tänkte jag, då skulle hon ju vara känd.
Jag, min bror och killen från Jokkmokk - nä nu ska jag härmed benämna honom som "Simon" vilket är hans namn ;P - ställde oss i kön som ändå gick relativt snabbt med tanke på att det var en bra bit över 3500 pers som ville in. Jag köpte mig ett par öronproppar och satte mig rätt långt bak (sätta sig på en konsert? Wtf! ). Min första konsert någonsin!
Jonas visade hur man satte in öronpropparna (tog ett tag innan jag fick till det! ^^)
Och sedan gick han iväg för att ställa sig framför publikstängslet. Presspass ftw.
(Där tog han en hel del grymt bra bilder som går att beskåda på crossnetFLOW)

När hon ett tag senare kom upp på scen var det som... jag vet inte vad. Något hände. Det blev så grymt bra atmosfär i hela ladan. Hade hon Gud med sig månntro?
Hon började prata och tackade för att hon fick komma istället för det stora bandet som blev inställt. Hon sa även att både hennes mormor och morfar och farmor och farfar var svenska, att hon älskade Sverige och en massa andra roliga grejer. ^^
Vid det här laget satt man inte längre ned. Alla som inte stod längst fram stod upp PÅ bänkarna. ;D
När hon sedan satte igång att sjunga så... ojojoj... vilken atmosfär, vilken människa, vilken Gud! (inte hon alltså ;P)

Utanför att gå in på fler detaljer kan jag säga att konserten blev oförglömlig! Som om inte det räckte sålde hon efter konserten en skiva som hon inte ens hade släppt i hennes hemland USA! Den skulle komma veckan därpå runtom världen.

För att göra en mycket lång historia kort blev köerna så långa att hälften inte fick köpa skivor eftersom kön gick för långsamt. Jag var en av dom som inte fick.

Hur som helst? jag fattar inte varför en sådan röst och personlighet INTE kan vara känd i Sverige. Eller fattar jag det? Mjo... hon är ju kristen."

Nu är det alltså dags att se henne igen på Joypeak. Joypeak är en festival utanför Skellefteå. (www.joypeak.se) Ska ta och åka iväg nu. ^^

#blogg

1
Skriv svar