Låt mig vara speciell!! *censurerad, blev lite väl...

Pansarknekt
Låt mig vara speciell!! *censurerad, blev lite väl...

När jag var liten var jag mongo. Jag spelade ALLT till ALLT. MS Flightsim var "skitkul" likaså Pong. Alla genrer och alla plattformar. Dessutom trodde jag seriöst att jag skulle kunna hinna spela alla spel som kom ut förutom dom riktigt dåliga.
Som vi alla vet så har TV-spelsmediet växt. Det har växt enormt! Att spela allt till allt som finns är inte längre möjligt. Det finns inte så mycket tid tilloch börja med men det största problemet är nog pengar ändå ;D
Alla spelar nu och jag är inte en speciell mongounge som är bäst i de flesta spel tillsammans med mina mongokompisar. Nu kan man lixxom få pryl av dem, som vi kallar casual fags..

Men i ärlighetens namn var spelen både mer spännande och roligare o spela förr. Inte för att en casual fag bryr sig om det när han kör ner wiikontrollen i käften på dig. Nu är spelen så casual så man kan spela ett spel sen när man bemästrat tänket och kontrollerna är man utbildad för resten av den genren.
Vilket är TRÅKIGT även om utvecklarna vill utveckla spel som man bara kan plocka upp. Vem fan vill lära sig nåt nytt. Dörrjävlar öppnas automatiskt, autoreload, "AI:n" går bästfan var den vill. Dom är ändå bara ögongodis, du gör allt själv...

FÖRIHELVETE e allt jag har o säga om det. Fördummande jäkla klaffpapp.
Men klart, som jag skrev ovan så var jag speciell. Man är nog speciell om man spelar igenom UFO när man var 12 och flög från USAs östkust till västkusten i MS Flightsim (på natten dessutom) när man var...ja ännu mindre (386 was teh shit). Det finns (fanns?) ett enormt intresse för dessa underbara spel.
Nu när man e gammal är man mer av en finsmakare som hottar in en gammal "LP skiva" från den tiden dom kunde sina grejer (eller inte men det var det som var grejen!). Men jaja, nu kom jag på mig själv igen, gnällandes precis som vanligt. Men ibland behövs det. Särskilt när det strävas efter enkelhet och slätstrukenhet i en hel jäkla bransch.

Denna artikeln är skriven i OpenOffice, och snart blir det dags för Ubuntu också på denna datorn. För nåt spel har det inte utvecklats på ett tag. När man bara kan komma på 2-3 titlar man ser framemot så känns det lite öde, från en bransch som var så lovande under dom glada dagarna. Visst finns det ett par stjärnor som lyckas skina igenom smogen av skräp. Men de är få just nu,, väldigt få...
Och om det tillslut inte finns ordentliga titlar att hoppas på kommer även jag antagligen bli casual fag. Men det kanske är bäst så, man kanske då kan klämma in en riktig hobby...

#blogg


signatur

Ooooh the drama!

1
Skriv svar