Anderson & the Legacy of Cthulhu

nj
Medlem
Anderson & the Legacy of Cthulhu

Såg att det dykt upp ett demo av spelet och blev genast lite nyfiken trots att bilderna på spelet ser allt annat än imponerande ut.
713MB senare så möts jag av tysk text i en automatisk uppackare, vilket senare visar sig varit "installationen". Väl inne i spelet så visar det sig att det inte går att ändra någon inställning alls men med lite testande visar iaf att det är de "vanliga" inställningarna som gäller för styrning (även om jag blir tokig på att inte få spela med inverterad mus i Y-led).

Första tanken är "tusan vad mörkt spelet är", för det är verkligen kolsvart och i dessa områden gick det inte att se något (med ett Geforce 7900GS och ForceWare 93.71), sedan kom det väldigt illröda partier i grafiken med utöver områden som såg "normala" ut.
Nåväl, spelar vidare och öppnar en dörr, hör ett skrik och tar skada följt av technoliknande musik vid game over-skärmen. På försök två så töms ett magasin från den nyss upphittade pistolen i fiendesoldaten på andra sidan dörren så faller denne ihop och jag kan ta mig vidare genom ännu fler rum som är kolsvarta.
Går vidare, stöter på lite fler soldater i kolsvarta rum (en del av dem går inte att se mer än deras mynningsflammor när de skjuter... Tog inte lång tid att inte orka spela så mycket mer.

De dåliga sakerna; grafiken, spelmotorn behöver verkligen jobbas på (fastnade i väggar och andra objekt, att hoppa gick knappt), ljudet var inget vidare heller (undrade vad tusan det var som lät så högt vilket sedan visade sig vara en öppen brasa i rummet bredvid).
Bra: Hmm... Call of Cthulhu?

Nej, borde rota fram #Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth i någon butik och spela det istället tror jag för Call of Cthulhu-upplevelse...

#blogg

1
Skriv svar