Fröken Lara

Medlem
Fröken Lara

Jag såg en reklamsnutt på tv för Tomb Raider: Underworld och tyckte det såg lite spännande ut, så jag dunkade hem demot från FZ och installerade.

Det första jag möts av är ett konsolanpassat men snyggt interface, jag hoppade rakt in i spelet direkt utan att ställa om några kontroller. Efter en liten ingame-filmsnutt får jag ta kontroll över Lara och kan blicka ut över ett enormt vackert landskap. Miljöerna och atmosfären är det bästa med Underworld med animationerna på en stark andra plats.

TBU - en uppvisning i frustration.
Detta är ett spel som skapar stor frustration hos mig, det är ofta man missar sina hopp och får börja om en bökig klättring från början (förutsatt att man inte dör av fallet för då får man börja om från senaste check point). Dessa missar kommer oftast ifrån att kameran inte är så välgjord, den fastnar i väggar och gångar och ibland så får den spel och det är kräkrisk. Det kan vara lite småklurigt att veta åt vilket håll man ska trycka för att hoppa dit man vill men jag antar att det blir lättare när man spelat lite mer.

TBU skulle kunna ha varit som Mirror's Edge, en parkour-upplevlse! Ibland när jag spelat om samma bit av banan ett par gånger kan jag få till ett skönt flyt i Laras framfart och det är riktigt snyggt. Då är spelet som bäst!

Tomb Raider består till viss del av pussel och jag har inte riktigt stött på något ordentligt pussel än, men jag hoppas att spelet utmanar mig lite mer innan demot är slut.

Det jag skulle vilja se är en "floating" kamera och mer flyt i rörelserna.
Grafiken är bra enligt mig, men ibland finns det vissa buggar och glitches (det är trots allt bara ett demo). Ljudet är stämningsfullt med ökande tempo när det blir strid och bra ambient ljudbild. Styrningen är ok, men som tidigare nämnt ganska frustrerande. Till slut skulle jag vilja säga att spelet är underhållande och kan nog ge äventyrsfantaster några trevliga timmar.

Jag velar i betyget men ger tillslut Tomb Raider: Underworld 3/5 för att jag tror att det har mer potential än vad som visas i demot.

Betyg: 3/5

#blogg


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar