Stockholm för nybörjare, del 6: Spottmongon

Grafikfejs
Paradox Interactive
Stockholm för nybörjare, del 6: Spottmongon

Bönder har extrem salivproduktion. De är spottmongon!

Ett spottmongo är oftast av den unga sorten - max 18 år gammal - och man kan upptäcka honom genom att följa det spår av spott och loskor som han avger. Man kan med lätthet se var han befunnit sig under längre tidsperioder genom att mäta djupet på spottpölarna. Som vid bänkarna på tunnelbanestationerna, t.ex. På stationerna bortom stadskärnan går de inte längre att använda. Risken att drunkna är för hög. Minsta felsteg så är det plums i plurret.

[ia=384486; large]
Några spottmongon leker storstadsbor.

Vad denna salivproduktion beror på har säkerligen många orsaker, dock ingen som går att förklara med något annat än i nedvärderande ordalag, så jag avstår.

6) SALIVEN BÖR BEFINNA SIG INNE I KROPPEN

Ibland tar sig en och annan av dessa spottmongon in innanför tullarna och orsakar enorma skador på våra K-märkta byggnader och vackra marmorgolv. Ovetandes om sitt bondiga beteende försöker de se världsvana ut. Men, vad de inte förstått är att en riktig storstadsbo inte spottar. I allafall inte så ointelligent som dessa motbjudande tonåringar gör det. Ska man spotta ska man spotta på ett spottmongo! För även om salivens uppgift är att skydda munnen och kroppen från basilusker och annat otrevligt snusk förtjänar spottande bönder en rejäl loska i sina egna ansikten.

Rakt i fejan! PTVI! Äckeljävel!

#blogg


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

1
Skriv svar