Semester, ljuva semester

Skägg.
10 Chambers
Semester, ljuva semester

Livet är underbart. Jag har precis avnjutit två sköna semesterdagar i det mulna Småland. Vädret sätter inte några käppar i hjulet för mig och min flickvän. Vi har planerat en oplanerad semester. Inget är spikat och varje dag är öppen för vad vi känner för att göra. Måndagen förvandlades till den stora köpa-sko-dagen. Den lille semesterfiraren inom mig beslutade sig snabbt för att köpa ett par otäcka löparskor och sedan plåga sig själv. Jag sprang min första runda på alldeles för länge, mest för att kolla hur det egentligen ligger till med konditionen. Efter ca tre kilometer kom jag på att min kondition är som hos en sjuttioåring, eller värre med tanke på att en sådan åldring drog förbi mig när jag flämtade som värst. Fötterna mår bra och jag har ingen träningsvärk. Därmed kommer jag att kuta snart igen. När min kondition är återställd ska jag ta mig an större ting.

Semester från programmering går ju bara inte. Nu när jag inte knackar kod på min arbetsplats får det bli mindre projekt hemma. Idéerna går runt i skallen men jag försöker bara lugna ner mig och njuta av semestern. Egentligen borde jag ju göra semestern till en datorfri period, men det känns nästan omänskligt. Det mesta i livet som är underhållande tär på elräkningen.

#blogg


signatur
1
Skriv svar