Alkohol, Blues och Lucky Star

Medlem
Alkohol, Blues och Lucky Star

Vad är det med att supa på tisdagskvällar egentligen? Varför slutar alltid just tisdagskvällarna i laserfylla hur lite man än försöker dricka?

I lördags så roade jag mig med att stå på scen efter ett relativt högt alkoholintag. (Jag lyckas på något jävla vänster snärja in mig i gitarristens stämpinnar och stämma ner gitarren till typ drop E eller något, men detta berodde på scenstorleken, inte fyllan. Pråmise.) Ändå så kände jag mig betydligt nyktrare då, gentemot hur jag kände mig igår, och jag mådde avsevärt mycket bättre när jag vaknade i söndags än vad jag gjorde idag på morgonen. Varför är det såhär? Är det för att jag har ätit dåligt? I lördags käkade jag två mackor och en pizza, igår käkade jag två portioner korv stroganoff och en macka, plus lite skorpor på kvällen. Det känns inte som att det var så hemskt olika upplägg.
På morgonen i söndags käkade jag en nybakad baguette med skagenröra och skinka, idag käkade jag korv stroganoff på lingongrova. Båda dagarna gick jag en promenad och tog en cigg innan frukost.

Så här är min teori.
Tisdagar är helt enkelt Lördag egentligen, och eftersom vi varit så slöa med att anpassa oss till att dagarna egentligen inte är 24timmar långa så har det hela förskjutits sedan Jura-tiden. Så nu i nådens år 2008 så har Lördagen blivit Tisdag. Våra kroppar inser det och ställer in sig på party och laserfylla, men våra huvuden förstår inte varför. Därför straffas vi av våra kroppar ifall vi nu tar och stoppar i oss lite alkohol på en tisdag, eftersom kroppen har laddat inför tokfylla så ger den oss bannemig en tokfylla om det så är en mellanöl man dricker.

Utöver det så är jorden platt, för annars hade man hela tiden gått i uppförsbacke eller nerförsbacke och det gör man ju inte.
Nu ska jag återgå till att se på Blues Brothers, som är den ultimata "dagen efter"-filmen eftersom det är helt legitimt att ha på sig stora svarta glasögon när man ser den.

#blogg


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

1
Skriv svar