Arma 2 Testat (First impression)

Medlem
Arma 2 Testat (First impression)

Jahapp,

Då har man lirat Arma 2 ett tag och som ett tvättäkta simulator fan kan jag bara konstatera att spelet har förbättrats otroligt sedan Arma : Armed Assault.

Det första man noterar är hur grafiken fått sig ett otroligt lyft, det är framförallt skuggor och ljussättningen som blivit uppgraderade och mer dynamiska, men även vädercykeln har blivit dynamisk då det kan börja regna eller blåsa när som helst.

Ett stort problem med Arma 1 var bland annat optimizationen , spelet flöt på taskigt även på monster datorer , jag kan med glädje meddela att optimizationen i Arma 2 är otroligt bra då folk med 9800GTX har kunnat köra på nästintill max inställningar samtidigt som det flyter på bra. Själv kör jag med ett 4890 1gb , Quad Q6600 2,7ghz , 4gb ram och det flyter som smör på high-veryhigh settings.

Denna gång är du inte heller ensam i spelvärlden tillsammans med dina fiender, det finns både civila människor som du kan prata med samt djur överallt.. Tyvärr är väl intelligensen på djuren ungefär -180 iq men det känns ändå mer levande.

Ljuden har fått sig en höjning , många populära moddar gjordes till orginalet just pga de taskiga ljuden , denna gång har vi ett mycket smakligare ljud i allt från vapen , fordon till explosioner och människor. Det märks fortfarande att det är ihopsatta ljud när dem säger tex : Enemy spotted at 11 o clock, dock är det mycket behagligare än tidigare spel då ljuden är mer mänskliga.

AIn då kanske de mest bedrövliga i OFP, ARMA och allt som Bohemia gjort, jo tyvärr är den fortfarande ganska dum när det gäller marginella saker och närkontakt. Tex Jag blev överkörd av en tank som släppte av mig och våran squad , eller vad sägs som att de börjar köra över varandra och navigera klumpigt i städer?

Ain har dock förbättrats mycket , den reagerar bättre på konflikter och löser dem på ett bättre sätt med flankering osv, dessutom har aimbotten försvunnit och AIn ser inte heller igenom allt med wallhack och insta dödar folk. Det är även mycket behagligare att kontrollera din egen grupp då dem följer order mer precist än vad som förekom i tidigare spel.

GUI;
Menyer och användargränssnittet är riktigt bra , mycket mer stilrent och behagligt , dessutom bättre färger och kontraster för ögat .

Alldeles för tidigt för att skriva någon review dock.

#blogg

1
Skriv svar