Årets racingspel 2010

Medlem
Årets racingspel 2010

Tänk dig Ladytron till den här bilden så förstår du.

Årets bästa racingspel släpptes för mer än ett år sedan. Redan då var Burnout Paradise ett makalöst verk. En öppen, fri stad utan laddningstider men fullmatad med hemliga hopp att hoppa i, genvägar att åka om sina medtävlare i, reklamskyltar att köra igenom, parkeringshus att åka upp i och hoppa ut från taket på, motståndarbilar att mosa, stunts att misslyckas fatalt med och bropelare att kollidera med i trehundra kilometer i timmen och sedan bevittna världens mest obehagligt gnisslande karossmangel i slow motion.

Det var bara början.

Sedan releasen har Criterion jobbat stenhårt med att utöka Burnout Paradise på fler sätt än man egentligen kan räkna upp i en bloggpost. Men de viktigaste uppdateringarna ser ut så här:
* Livekalender med nyhetsticker från Burnout-communityt och datumspecifika onlinetävlingar där man kan vinna exklusiva fordon (gratis)
* Finbalansering av bilarnas egenskaper och körkänsla för att underlätta för nybörjare att snabbt komma in i spelet (gratis)
* Nya bilar (gratis)
* Motorcyklar(!) med nya tillhörande tävlingar (gratis)
* Variabel dygnstid (gratis)
* Uppdaterad grafik för att förtydliga interaktiva objekt i spelvärlden (gratis)
* Nya multiplayerspellägen (gratis)
* Partypack med snabba multiplayertävlingar för upp till 8 pers på samma konsol

I nyligen släppta Burnout Paradise: The Ultimate Box ligger allt det här inkluderat. Men faktum är att det bara är det senaste partypacket som kostat pengar. Redan i originalform fanns det så sjukt mycket att göra i spelet att jag bara naggat det i kanten. Nu, ett år senare, är spelet större, snyggare, bättre och mer varierat än någonsin. Och senare i år kommer en helt ny stadsdel, Big Surf Island, att öppnas upp med fokus på sjuka stunts.

Det finns ännu fler expansioner inplanerade. Många fler. Samtidigt utannonserar EA fyra nya Need for Speed. Det känns helt irrelevant. Jag vet inte vad som skulle få mig att titta åt ett annat bilspel inom en överskådlig framtid. Och jag anar redan vilket spel jag kommer rösta på som årets racingspel 2010.

#blogg


signatur

Vincere vel mori.

1
Skriv svar