Rapport från trumkursen #2: huge success!

Medlem
Rapport från trumkursen #2: huge success!

Nu har min trumkurs på Kulturama börjat. Det var helt stört roligt.

Först berättade jag att min enda trumerfarenhet kommer från <em>Rock Band</em>. Min lärare skrattade inte ens! Sen fick jag testa lite basic beats. Det gick superbra, även om det var lite av en chock att jag behövde använda vänsterfoten hela tiden för att hålla hihaten stängd.

Sen spelade vi kompet till Green Days <em>Boulevard of Broken Dreams</em>. Det gick superbra. Vi körde ett roligt fill också som läraren räknade in. Till nästa gång ska jag plugga in låten på mina Ion-trummor och känna mig tillräckligt säker så jag kör fills automatiskt när det känns bra, helt enkelt. Jag köpte låten på Itunes och kör den i bakgrunden i freestyleläget i <em>Rock Band 2</em>. Spännande!

Det här var riktigt grymt. Lite chockad är jag också över att det lät så högt. Öronproppar rekommenderades. Plus att jag ska ta med mig egna trumpinnar och egen musik som jag vill spela till. Jag funderar på Sad but True eller något annat av Metallica. Deras låtar är alltid så mäktiga (och relativt nybörjarvänliga) på trummor.

Svaret på exakt hur grym trummis jag blivit av <em>Rock Band</em> har jag inte än. Men det verkar som spelet gett mig en hyfsat flygande start. Jävligt coolt också att mina trummor känns tillräckligt gedigna för att göra hemläxan på. Tack som fan, Harmonix och Ion.</p>

#blogg


signatur

Vincere vel mori.

Inaktiv
Rapport från trumkursen #2: huge success!

Ja jävlar vad de låter, trummor. När min bror går bärsärk på sina (i rummet bredvid mitt, kan tilläggas) så låter det i hela huset, och mer!


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

Medlem

Själv fick jag tag på ett dragspel idag. Det var gratis. Dragspelet luktar mögel och är dammigt.
Men det är stämt och fungerar! Nu ska jag lära mig! Och antagligen få någon lungsjukdom på köpet!

Medlem

Du ska spela Slayers Raining Blood.
Lätt som en plätt på trummor.(NOT!)


signatur

8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Och du som ville bli något.

Inaktiv

Riktiga instrument. Förmodligen största anledningen till att jag aldrig riktigt orkat med såna där musik-spel. Skillnaden är verkligen milsvid. På tiden att du får uppleva det, Tommy!

(Men roligast av allt är att komponera egen musik.)

Inaktiv

HA! Älskar hur din lärare inte ens skrattade.
Jag tycker inte skillnade är milsvid, inte vad gäller trummor iaf, om Tommy redan till andra lektion ska lägga in fills hur han vill då har för tusan Rock Band lärt honom mycket...

1
Skriv svar