Vad du missade i Diablo III Trailern

Medlem
Vad du missade i Diablo III Trailern

Som det Diablo fan jag är så har jag kollat igenom Gamplay Trailern ett antal gånger, och därmed hittat en hel del detaljer som kan vara intressant att lägga märket till. Det tråkiga är att eftersom att Diablo III ännu är i en sån tidig fas, så kan allt ändras, så dessa saker jag skriver är inga sanningar om spelet som kommer utan mer upplysningar på möjliga effekter som syns i trailern.
Om det är någon detalj som verkar viktig som jag missat, så släng gärna in en komentar.

  • Den karta som första delen av filmen befinner sig i heter Forgotten Tombs (syns uppe i högra hörnet).

  • Vapnen har statestik "Damage per Secound", vilket gör det enkelt att gämföra den totala skadan som ett vapen gör, istället för att behöva räkna på både hastighet och skadan hoss ett vapen (en funktion som visat sig lyckad i WoW). (Pausa när han byter vapen)

  • Man plockar upp både "Livbollarna" och pengar automatiskt när man går över dem

  • Elixir of Vitality, som i Diablo 1 boostat Vitality verkar ha kommit tillbaka. (ramlar ur bokhyllan som barbaren öppnar)

  • Det Istället för ett väldigt heltäckande armour, så är det uppdelat i Axelvaddar, torso och ben, (tillsammans med de vanliga vantar, stövlar och hjälm). (öppnad inventory när han plockat upp nya armour)

  • Nere i högra hörnet a inventoryn finns 4 plattser som ser ut att vara till Drycker (yey, de är inte borta).

  • Det första skriket som han gör är Battle Cry, som boostar Defence och Stamina. Detta visar sig i den lilla blå ruta som poppat upp nere i vänstra hörnet. (när de byter skills, efter att de dödat zombies med väggen)

  • Skillsystemet har levels som går i så kallad Rank.

  • Det lilla svärdet som syns i botten taben står för standard slaget.

  • Varje skill har ett eget antal ranking nivåer. Antal nivåer är inte alltid lika mellan alla skills.

  • Ny skill: Hammer of Ancients Stamina: 16 Deals 225% Weapon Damage plus an additional 14 Damage + 25% Changce to do critical hits rank 4/5.

  • Det finns små påsar om antas vara för extra inventory utrymme. (droppas av ett skelett efter att cain har hämtats)

  • Efter att han har gått över bron där skeletten med sköldar står smyger slutbossen förbi i bakgrunden.

  • Det är någon i storyn som heter Leah, kan hända att det är samma person som finns med i Cinematics trailern. (När deckard cain går säger barbaren "Leah Worries after you")

  • De kaniner som springer omkring utomhus är endast där för prydnad och går inte att döda.(Witchdoctorn slänger ett eldklot i skallen på en av dem)

  • Runes i spelet verkar ha ändrat mening. Nu heter de saker som "Minor Power Rune" och "Minor Lethality rune". Vi kan därför förvänta oss att de egentligen har samma poäng som ädelstenar fast med andra abilitys och kanske med runewords.

  • På bron man går över står det 4 par fötter (staty storlek) och nedanför bron ligger ett huvud. Det antyder därför att man kanske närmar sig en stad.

  • Elixir of willpower finns, undra vad den boostar, ny stat kanske? (dropas i första striden med tjejerna)

  • Slutbossen har titeln "Living Siege Engine From Hell" nice

  • Slutbossen dödar kvinliga Witchdoctor genom att plocka upp henne och drämma ner hene i market. Den manliga Barbaren genom att plocka upp han och äta av huvudet (tror ingen missade det).

  • När Witchdoctorn i slutstriden plockar upp en röd boll ser det ut som att alla i partyt får liv

Nej jag tror inte att exakt allt här var överaskningar för alla, men förmodligen är det något som du inte noterat förut.

#blogg


signatur

Firefox addon som används i mattetrivian: [http]http://thewe.net/tex/[/http]

1
Skriv svar