Jag hade en dröm #4

Inaktiv
Jag hade en dröm #4

Jag ska på dejt med dig. Men jag glömmer hämta dig från flygplatsen så du får gå hem till mig. När du kommer fram till mig så bara skrattar vi.
Du ser helt underbar ut i din svarta klänning med lätt urringning och genomskinliga strumpbyxor tänker jag när du böjer dig fram för att knyta din högersko.
Vi kör iväg i en svart bil, en Porsche tror jag, förbi Kärlekseken, i vars ihåliga stam ett förälskat par sitter nakna och myser. Vi åker till Mandarin Garden, enda asiatiska restaurangen i Alvesta så ironiskt nog äter vi pizza.
Du vill åka till Halmstad, för där ska de tydligen ha "Sveriges snabbaste pizza" (vad det nu är).
Så vi tar taxi till Halmstad, jag känner igen mig väl med tanke på hur många gånger jag har varit där. Men så känner jag plötsligt inte igen mig alls. Jag befinner mig på banan Blood Gracht från Killzone 2 och du har försvunnit ur mitt liv. Igen.

Det är Day of Defeat: Source som spelas. Jag får syn på Jamie Parker, killen som spelar Lieutenant Werner von Haeften i filmen Valkyria, springandes uppför en trappa. Jag rusar efter med min pistol, amerikanernas Colt 45, tömmer flera magasin efter honom, men han verkar inte märka något.
När vi har kommit högst upp står han bara och stirrar ut genom ett fönster, så jag går fram och ger honom ett karateslag i nacken, en Goldeneye Slap. Han ilsknar till och vrålar åt en trumslagare att spela Tysklands nationalsång. För varje trumslag skjuter jag honom en gång tills magasinet tar slut. Han faller ihop på mig och när vi slår i golvet tillsammans blir det svart.

Jag vaknar.

Jag önskar att du låg här jämte mig.
Patetiskt att jag inte har kommit över dig ännu.
Det är ju över fem månader sedan som vi mer eller mindre sa upp kontakten och du har flyttat sedan dess.

Men den här drömmen väcker känslor till liv, känslor jag egentligen trodde att jag hade gjort mig av med. Jag känner mig till och med lite illa till mods när jag skriver detta.
Fan också.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar