World in Conflict, Wilfers favo

Medlem
World in Conflict, Wilfers favo

Svenskt spel, 1,5 år på nacken. Strategispel nr 1 för mig just nu om man kollar på vad det är jag spelar. Nog fatt inget slår klassiker som Red Alert eller Tiberian Sun, men man vilj ju ändå oftast lira något som är fräscht. Och kollar man på senare släppta spel som RA3 och Dawn of War 2, så även om inget av dom spelen satsat åt det realistiska hållet, så är ändå WiC snyggast idag. Från det mest utzoomade till det mest inzoomade.Nu är man inte helt objektiv där kanske, men men.
Ett spel där ensamvargar är chanslösa, sammarbete nyckeln till seger, där smådetaljer gör allt. Det går att prata genom mic, men störs man kan man enkelt stänga av folks voice. Man kan också enkelt ändra färg på sina vänner satt man lättare hittar dom på kartan om det skulle behövas. Man kan också skicka varandra taktiska poäng om ger en möjlighet att skicka in en extra bombmatta när det behövs. Snyggt som attan är det också. Det känns liksom filmaktigt ibland, för bra fatt kunna existera i ett spel. En trippel tungt artilleri stöd är vackert som allt annat när man ser hur de tunga granaterna gräver gropar i marken och röken stiger. De taktiska atombomberna är för mycket. Minst 7min typ in på de 20 minutersmatcherna man kör så kan man kalla in dessa monster(om man spelat bra vill säga). Ett vitt bländande sken, massa rök och ni vet resten. En stor grop i marken lämnar den efter sig, lite radioaktivitet och förhoppningsvis en mosad motståndare. Jämfört med nukes från C&C serien så är dem knallpulversmällare jämfört med WiCs massiva bomb. 2 nukes per karta och omgång är vanligast. Någon enstaka karta ger möjlighet till mycket mer, inte omöjligt med över 10st. Är nästan för mycket då en välplacerad nuke kan krossa 90% av det ena laget har på kartan om de är tillräkligt samlade. Men känslan att släppa en sån själv är obeskrivligt. Det är konstigt att inte World in Conflict hyllas mer, även om det finns såna som gör det, så verkar ändå den stora allmänheten av gamers missa denna nästan perfekta multiplayer monster.

För mig är detta spel den verkliga efterträdaren av första Red Alert. Det är sovjet mot resten. 2 små detaljer som fattas, vilket är basbyggande och Tesla Coils. Det är dock krig i dess verkliga form, vilket jag inte tycker de officiella efterföljarna av RA varit som mer gått åt fantasy hållet.

För de som faktiskt spelar WiC, joina klanen FAL, Fast And Lethal . Vi har ingen jämn aktivitet precis, men vi får iallafall ihop 4 personer oftast varje helg och använder Ventrilo när vi spelar ihop. Blir ganska många timmar vi sitter och spelar tillsammans.

#blogg

1
Skriv svar