Konsumentjournalistik när den är som mest tafatt

Skägg.
10 Chambers
Konsumentjournalistik när den är som mest tafatt

Att tycka illa om Microsoft (gärna stavat med ett stiligt dollartecken istället för s) eller EA är ungefär lika revolutionerande och upproriskt som att uttrycka förakt mot nazismen. Alla vet att det är just dessa företag som inte bara sålt sin mormor för att tjäna en slant, utan står på gathörnet och säljer kärringen om och om igen till blandade torskar tills de tjänat ihop tillräckligt för att torka majshålet en extra veva med sina Benny Franklin-lappar. Jag kan däremot inte motstå att vilja få tag på en Death Note samt foton och namn på alla Microsoft- och EA-anställda när jag gång på gång hör vidriga historier om hur de bygger sina förmögenheter.
Burnout Paradise, exempelvis. Jag spelade nyligen Xbox 360-versionen. Just när de släppt en ULTIMATE edition så känner de sig förstås tvingade att släppa en extra ö, som saknas i den ultimata samlingen, att ladda ner för extra pengar. Borde inte idén med en ULTIMATE edition vara just att den ska vara komplett och ultimat?

Ett annat skönt exempel (X360 och PS3) är Skate 2. En månad efter att spelet släpptes fanns det plötsligt inte mindre än 5 paket att ladda hem i utbyte mot din lön/a-kassa/alfakassa/veckopeng/barnbidrag/pension/fallskärm från Skandiabanken:
Time is Money Pack unlocks all the parks and additional content normally obtained through completing the main story mode. (Även känt som "Rikemansungen orkar inte lira själv"-paketet. Sjuk idé.)
Filmer Pack gives the player more options for control of the camera during video clip editing. Also, new gestures and gear are also packed into this package. (Det här erkänner till och med Gamespot att det borde varit med från början. För bara en hundring kan du få spela hela spelet du just köpt! Grattis!)
Rob Dyrdek's Fantasy Factory (based on the MTV TV program of the same name) opens the factory as well as an area outside the plaza. (Meh.)
San Van Classic Pack includes the Community Center, Elementary School and Parkade locations from the original skate. (Köp fragment av ett gammalt spel som du redan köpt för två år sedan. Gör det!)
Throwback Pack Unlocks retro gear and classic gestures. (Mer skåpmat, ja?)

Borde man inte kunna slänga in några punkter i Genevekonventionen om att företag helt enkelt inte får bete sig hur som helst? Jag fortsätter att bli småsur på riktigt varje gång jag hör liknande tjurskit. Om det här verkligen är The Future of GamingTM så kommer jag bli inbillad el-allergiker och gömma mig i Usamas grotta. Någon som har numret till Sverker Olofsson, förresten?

#blogg


signatur
1
Skriv svar