Kultur-missgärningar.

Medlem
Kultur-missgärningar.

Jag läste en artikel i DN igår, eller, mer av en... sammanfattning av Mickey Rourkes karriär, liv och leverne. Tidningen har nån sorts serie artiklar om skådespelare, innan Rourke så hade det varit bl.a. Tom Cruise & öh, andra. Kerstin Gezelius hette hon som skrivit gårdagens och jag kan inte annat säga än att det var en ren misär att läsa tramset. Visst, jag förstår att det skall vara hennes personliga bild av Rourke, för tro mig, det är det, men jag vill gärna se en gnutta objektivitet när jag läser tidningar, åsikter finns det ju gott om på the internetz.

Iallafall så fick jag intrycket när jag läste att denna Gezelius var besviken på vad Rourke gjort med sitt liv, sin karriär och framförallt sitt ansikte. Hon (tror jag) verkar ha verkligen avgudat hans tidigare filmer, som 9 ½ Weeks eller Angel Heart och visst, jag kan hålla med om att han var vacker förr, väldigt vacker t.o.m. men för den sakens skull så tänker jag inte döma honom för dem valen han gjort. Vilket vår käre Gezelius gör med glädje, eller ja, hon är besviken iallafall, såsom en förälder, eller ja, i det här fallet, nån sorts incest-drivande mor isåfall.

Nåväl, det var ren dravel och sörja, hela tiden använde hon 7 ord istället för 3 så att säga, samt all denna subjektivitet, okej i måtto men inte ett helt uppslag tack.

Annars så har jag inte spelat mycket idag, gjorde fjärde Dark World-grottan i Zelda (finurligt kallad Level 4) och har kommit in i femte som jag får se när jag orkar ta tag i. Var och gymmade dessutom, vad har det med spel att göra då? Jo, jag lyssnade på Player One Podcasts härliga intervju med den lysande Al Lowe, skaparen av bl.a. Leisure Suit Larry-serien, mycket underhållande att höra från mannen själv. Skrev upp mig på hans mail-lista också, eller, hans Cyberjoke 3000, där man får 2 skämt om dan, helt gratis! Härligt med glada människor eller hur?

#blogg


signatur
1
Skriv svar