Jag vill ha fel om Natal!

Medlem
Jag vill ha fel om Natal!

Som trogna läsare känner till har jag naturligtvis aldrig fel om någonting. Nä, men skämt åsido, jag brukar vara hyfsad på att bedöma om något är bra eller dåligt, och det borde jag väl vara efter tio år i branschen. Och därför önskar jag att jag trodde LITE mer på <b>Natal</b>. Men det gör jag inte. Se på alla andra försök att göra interaktiva kamerasystem, som <b>Eye Toy</b>, som bara duger till att vagt vifta bort ballonger och kanske ta snuskiga bilder när man vinner i <i>Singstar</i> - okej, det har nog inte gjorts så många andra försök i den vägen när jag tänker efter. Men min poäng är att, precis som Wiis och PS3:s rörelse"kontroller" så kommer den här kameran att användas som en gimmick, och du kommer att tvingas stå som en spastisk krabba framför tv:n för att hoppa i plattformsspel, vända pannkakor i J-RPG och <b>sätta på småtjejer med baseballträ</b> i Eroge-spel. Eller vad du vill, onödiga grejor som lika enkelt eller enklare hade klarats av med ett tryck på A, helt enkelt.

Jag är medveten om att det kommer att komma säkert 2-3 bra spel som använder Natal, trots att teknologin förmodligen inte fungerar så bra som Microsoft säger, alla positiva artiklar och demonstrationer till trots. Men majoriteten kommer att vara onödigt viftande till ingen nytta - det är åtminstone min förutsägelse. Och med ett pris (läckt i dagarna) på $149, d v s med största sannolikhet 1.499 spänn i Sverige, så ser jag inte hur de casual-spelare prylen är riktad till ska uppbåda någon lust att köpa det.

Men å andra sidan, jag HADE faktiskt fel om <i>Heavy Rain</i>. Det var inte bara bra, det slog dessutom stort bland icke-gamers! Och <i>Rock Band</i> och <i>Guitar Hero</i> sålde svindyra plastleksaker till folk som aldrig annars tagit i ett spel. Så det kanske är dags att ha fel om något relevant igen...

#blogg

1
Skriv svar