Banditer!

Medlem
Banditer!

Eller pundare kanske är ett bättre ordval...Fanstyg, pissmänniskor, svin, fanskap, knarkarjävlar, sossepack...listan kan göras mycket längre.

Jag är lite upprörd. Firade nationaldagen med min familj på Djäkneberget i Västerås, massor av folk var där och det var väl trevligt. Min systerson lekte i lekparken och jag hör ett billarm gå, någon pensionär som backat snett tänkte jag...men nej, snarare en pundare som tydligen tyckte han behövde min kamerautrustning bättre än mig. Jag skulle gå och byta batteriet i min Canon när jag får se en massa glassplitter runt min bil. Som tur var hade jag kameran, 50mm- och 70-300mm-objektiven med mig men min 18-55mm, blixt, laddare, orginalbatteri, väska, handbok och regnponchon från Sonisphere var borta. Tur att fanskapet inte verkade ha speciellt mycket innanför pannbenet då jag glömt mina Ray-Ban och plånbok på passagerarsätet under en putsduk... att bakluckan dessutom var full med båtsaker som ekolod och fiskeutrustning hade pissråttan också missat samt pengarna i mittkonsollen och min skivsamling i baksätet...

Ca värde var väl en 5-6000... hoppas det räcker till en stadig överdos åt fanskapet.
Tur var väl annars att jag inte sprang dit då larmet gick...hade väl inte riktigt låtit svinet komma undan lindrigt i så fall, och hade antagligen själv åkt dit i så fall med tanke på våra trevliga rättsregler idag...
Det är ju annars ganska typiskt, här går man och väntar på skattepengarna och känner att det kommer att bli skönt med lite extra pengar. Förr har det ju antingen varit turbon som rasat, fågelholkar som fotat ens framfart på E18, punkteringar, extra räkningar eller annat skit som kommit lagom till skattepengarna. Men nu blir det lite självrisk istället, omväxling förnöjer eller hur...

Men som sagt hoppas att man läser om någon pundarjävel som dött av en överdos imorgon...

#blogg

Medlem
Banditer!

Som en "tröst" så blev min jacka + kontanter stulna i fredags på ett uteställe.

Medlem

...härligt samhälle vi lever i...var väl det vi firade idag eller?

Bli inte bitter nu pga. idioter. Det är tråkigt när det händer, men det kunde ha varit värre. När allt kommer omkring är det ändå bara saker...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Min personliga favoritord för en sådan människa är "Niding"! Kommer ihåg när jag var en liten knatte o de hade stulit Radion ur den gamla Nissan bilen min familj ägde, men även min banan som jag hade tänkt att förspisa på hemvägen...

Medlem

Tråkigt att det alltid ska finnas idioter som förstör för andra.

Medlem

Niding är ett bra ord...inte nog med att denna niding kommer undan med det, jag får punga ut med pengar till dom andra nidingarna på försäkringsbolaget...men ja e int bitter...här är ett litet skämt till råga på allt...

A bear is chasing a rabbit through the woods when they trip over a magic lamp. The genie pops out of the lamp and stops them both. He says, "I don't know who called me out so I'll give you each three wishes."

The bear and rabbit both start thinking about their wishes and the bear looks at the genie and says. "Start with my wish! I want all the bears in this forest, except me, to be Females."

The genie nods and says, "I can do that." and poof all the other bears in the forest are Females.

The rabbit says, "Me next! I want a motor scooter my size."

The genie says," Alright two more." and magics out a little white scooter.

The bear says, "If you can make all the bears in this forest female, can't you the the whole country, except for me?"

The genie says, "Yeah, I can do that." and with a nod every other bear in the country turns into a female.

The rabbit looks up and says, "I'd like a little rabbit helmet please."

"Sure!" the genie exclaims and opens his hand. with a little helmet in the middle.

The bear, getting excited says, "ALL the bears in the world except for me! can you make them ALL Female?"

"Alright, but that's your last wish." and every bear including polar bears and pandas magically turn into females.

The rabbit gets into his scooter, puts on his helmet and starts the engine. He looks at the genie and says, "I wish this bear was gay.

1
Skriv svar