Nya Medal of Honor Betan

Medlem
Nya Medal of Honor Betan

Hmfp,

Innan jag börjar tänkte jag bara meddela, att detta självklart bara är en beta och således kan saker komma att förändras, kom dock ihåg att spelet bara är ca 3-4 månader ifrån sin release och några magiska saker lär inte hända.

Efter att ha testat betan nu i cirka ett dygn kan jag bara konstatera att Frostbite motorn inte är gjord för Infanteri Strider. Det känns klumpigt, segt och man saknar den där direkta känslan & feedbacken som man får från exempelvis Quake motorn(Cod etc) , eller Unreal motorn.

För att inleda med negativa saker oavsett om det är en beta så innehåller PC versionen 360 ikoner både in game och i menyerna. Chatten fungerar inte överhuvud taget och referenser till konsolerna återges lite då och då samtidigt som bindning av knappar kan få spelet att krascha.

Spectator läget som dem snackat om syns inte till heller.

Ping problemen fortsätter vilket övertygat mig om att det är så Frostbite motorn är designad. Precis som i BC2 kan man råka döda varandra *Samtidigt* gång på gång, du kan springa runt ett hörn för att sedan falla ihop och dö när servern kommer ifatt clienten och säger "NEJ men du dog innan du sprang runt här".

Även den gamla flytande känslan från de äldre BF spelen gör sig kännbar.. dvs går man på objekt med mera kan man glida av eller trilla av och man känner sig som en skridskoåkare som verkligen inte bör vara inomhus.

I slutändan är det bara att konstatera att BFBC2, MOH och Frostbite motorn är 100% gjorda för konsoler, det finns ingen möjlighet här för e-sport eller claner att växa dels på grund av alla problem men dessutom då vi inte får några mod tools. Återigen får vi förlita vårt hopp till nästa Call of Duty.

#blogg

1
Skriv svar