Demo-intryck: Blacklight Tango Down

Skägg.
10 Chambers
Demo-intryck: Blacklight Tango Down

Jag brukar dyka in på marknadsplatsen för demos och arkadspel någon gång i veckan i jakt på något intressant. Vi har ju skrivit en del om #Blacklight: Tango Down så det slank hem till hårddisken för en stunds utvärderande krig.

Spelet drivs av Unreal Engine 3-motorn och grafiken är duglig, det klassiska texturlagget är ganska påtagligt men det är inte så att jag kräks i munnen direkt. Eftersom dödsmatch verkade vara opopulärt blev det lagpangpang istället, i övrigt verkar alla de klassiska spelsätten vara representerade.

Skjutkänslan är väldigt klent vilket förmodligen beror på att rekylen är väldigt tam, först efter 15-20 bulor höjer sig siktet över ursprungspositionen. Perfekt för ammoslösare som mig men det påverkar som sagt upplevelsen. Desto intressantare är granaterna. Förutom klassisk sprängkraft i en liten ask finns det emp-granater som får din högteknologiska kevlar att hicka till ett par sekunder samt den jag snabbt döpte till pixelpuffen. Den skapar ett statiskt moln som pixelerar synfältet och skulle du råka befinna dig i det blir allt uppdelat i grovhuggna block. En intressant twist på den traditionella flashbangen.

I prövoversionen ingår en timmes speltid och redan efter en halvtimme var jag ganska mätt, förutom nämnda granater fanns det inte så mycket originalitet som höll mig kvar och jag fastnade aldrig i levelsystemet som belönar dig med nya vapen. Fullversionen kostar cirka 150 kronor.

#blogg


signatur
Medlem
Demo-intryck: Blacklight Tango Down

Mjae, tror mer på Brink. Fortfarande.

Skägg.
10 Chambers

Brink ser grymt ut!


signatur
1
Skriv svar