Julklapp från Nikon

Medlem
Julklapp från Nikon

Idag tackar vi snälla Nikon Sverige för att de skickar ut mössor till sina proffskunder.
Nu är det ju snart två år sedan jag körde Nikon, men va tusan... en mössa värmer lika gott oavsett vilket kameramärke jag för tillfället förlitar mig på.
Jag har alltid varit nöjd med Nikon, och inte minst deras service gentemot sina proffskunder, världsklass! En gång fick jag till och med låna ett D3-hus och en Nikon 70-200/2.8 VR när jag skulle göra ett jobb i Marocko.

Julklappen som tomten lämnat utanför dörren idag ser ut så här

Tack

Varför jag fortfarande får deras proffstidning, och uppenbarligen står på deras "snäll-lista" har att göra med att man är proffskund i 2 år åt gången (om jag minns rätt). De brukar sedan gå in och kolla ditt kundkonto för att se att man fortfarande har rätt prylar och rätt antal av dessa "proffs-prylar" för att man fortfarande ska få ta del av deras proffs-service, kallad NPS (Nikon Professional Service). Jag minns att jag kunde gå före i service-kön om något av mitt eget behövde servas, och jag fick alltid låneprylar av minst samma kaliber under tiden.

Canon kör något liknande och kallar det då .. ja gissa... CPN (Canon Professional Network). Någon CPN-kund är jag dock inte då jag för tillfället endast äger 1st Canon-hus. Om någon på Canon läser det här så kan jag berätta att jag önskar mig ett Canon 100/2.8 Makro i julklapp av er Jag har varit jättesnäll i år! ;P

och då lovar jag att inte gå runt i Nikonmössan något mer

#blogg

1
Skriv svar