First in 2012!

Redaktör
Ponny
First in 2012!

Årets första inlägg är ett om hur ont det gjorde när klockan ringde klockan 5, hur mindre ont det gjorde när den ringde igen klockan 6, hur mysigt det (inte!) var med mörker och regn i motionsspåret, hur Klara blev ledsen (men mest arg) när jag gick hemifrån :´(, hur jag missade bussen med en minut, hur jag istället fick ta pendeln, hur den var försenad med 17 minuter.

Men det är också ett inlägg om att det – med viss eftertanke – känns bra att vardagsrutinerna rullar igång igen, att alla gubbar är glada på kontoret (då blir jag också glad!), att jag snart ska äta mammas lasagne och att Mr. Fotolergökskarlsson kommer hem ikväll. Pizza och The Old Republic!

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

First in 2012!

2012...It begins.

Pizza-republic. En tvåmannadiktatur. Hoppas ni alla får ett bra år, och att jag lyckas finna ett jobb där jag får utnyttja mina kunskaper.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Vi hoppas och håller tummarna tills tummarna skriker!

Man ska i alla fall inte tänka som min gamla teaterlärare: "Nytt år nya besvikelser". Med de orden började vårterminen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tragiskt...dock, genom att vara pesimistisk inställd torde man uppmå en ganska många (oanade) positiva resultat; om allt från början redan är skit så kan det ej bli skitigare/sämre, eller?

Redaktör
Ponny

Fråga min lärare! Det började illa och slutade värre. Men han kunde ju åtminstone se det komiska i det hela (ibland).


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar