Svart och vitt

Medlem
Svart och vitt

Är något svart eller vitt? Kan en person vara svart eller vitt helt "ond" eller helt "god"? Många säger ja. Jag sa nej. Inget är svart eller vitt. Någonsin.

Någon sa att lagen väl ändå fungera i svart eller vitt. Jag sa "Nej," igen. "Åklagare och försvarsadvokat använder samma bok, samma lagar, samma regler, för att föra fram två olika poler av samma fall."

Diskussionen tystnade.

Brannon summerar det hela mycket bra i videon nedan.

#blogg


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Svart och vitt

Bra fråga, vi är både och, det är universum med.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Precis. Om du orkade dig igenom den 11 minuter långa videon får du ett lite annorlunda perspektiv på det hela.

Just det med att båda sidor i en rättegång använder samma bok och samma text för att nå olika mål var något som vann mig debatten och vända hela föreläsningen åt andra hållet. Många blev fundersamma och hade inte tänkt på det alls.

Men som det sägs i videon, och i alla våra utbildningar för den delen, Allt är lagligt genom hela spektrumet, tills du passerar den dragna linje som innebär olagligt. Samma sak gäller nog i vardagen. Något är socialt acceptabelt tills du passerar den tydliga gränsen, men upp till dess har du betydligt mer spelrum på den "accepterade" sidan än motsatsen.

Det är såklart min tolkning också, och min åsikt. Jag vet att många inte delar den.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar